Gå til innhold

Ny laptop, rundt 5000,-

Anbefalte innlegg

Min 6 år gamle laptop er snart klar for å byttes ut. Den er rask og fin enda etter den fikk SSD, men nå sliter den med å lade, musknappene er løsnet og maskinen er klar for å pensjoneres.

Jeg har ikke så mange krav i grunn. Vil ha grei oppløsning på skjermen, ikke større enn 14" og helst ikke den ekstreme plastfølelsen som en får på laptoper til 3000.

Jeg kommer til å flytte over SSD jeg har i maskinen nå.

Bruk er stort sett surfing, litt tekstbehandling, filmer og ellers ordinær bruk. Litt spilling av starcraft må den også klare.

Touchskjerm er et pluss, men ikke et krav. Greit om batteriet klarer mer enn 2 timer med video også.

Aller helst vil jeg ha en av disse maskinene der en kan ta av skjerm og bruke som nettbrett, eller skjermen kan vendes så den blir som et nettbrett, men noe slikt kan jeg vel bare glemme i denne prisklassen?

Så, er det mulig å få noe lignende dette for 5000?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo Asus TF300T til under 4000, som er et nettbrett med tastatur og vill batteritid, men denne er Androidbasert og takler neppe Starcraft (2?).

Dog er det vanskelige krav du setter. Det finnes vel knapt nok modeller under 15" i din prisklasse med dugandes grafikk.

Denne må være det beste valget såvidt jeg kan se. Grafikken møter minstekravet for Starcraft 2, men er ikke egentlig noe særlig å skryte av.

Om det faktisk er det originale Starcraft du spiller klarer du deg med nær sagt hva som helst på grafikkfronten. Spillet er fra '98, og alt av dagens hardware duger :)

Isåfall hadde jeg sett på noe slikt som denne.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Er redd budsjettet ditt er litt stramt, jeg hadde tittet på denne:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP700Z3CS03/samsung-7-serie-14-barbar-pc

Normal pris på denne er ca 9000,- Nå koster den 5995,-

14" og slank med fint utseende.

God batteritid.

Dedikert grafikk så det er mulig å spille spill som starcraft osv.

1600 x 900 oppløsning på skjermen er over snittet for 14" maskiner.

Du skal dog vite at det er et helvete å komme til harddisken på denne maskinen, hele bunnplaten må av og den holdes av flere skruer og mange plastklips som lett knekker. Og er nesten sikker på at du må ha en HDD enhet som er 7mm tykk (er ihvertfall slik på storebroren på 15"), dvs standard 9.5mm enheter er for tykke.

Ellers er maskiner som du kan ta av skjermen på oftest dyre og for svake til spilling, men de er fine og praktiske surfe/kontor maskiner.

Denne vet jeg lite om men kan være verdt å nevne:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761546

13.3" FullHD skjerm med touch, denne har dog AMD CPU/GPU løsning som nok ikke er spesielt kraftig sammenlignet med intel maskiner - dette som også gjør prisen såpass rimelig, tilsvarende intel maskiner starter rundt 9000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...