PocoLoco Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei, Nybegynner her. Har gjort ren installasjon av Win 7 64 bit på en Vector 256 GB SSD. HK er P7P55D. SSD er koblet til SATA 6 på HK, og AHCI ble valgt i BIOS før installasjon av OS. Jeg stusser litt på "score" (nederste tall i blå kolonne) i AS SSD Benchmark: 239 239 604 Det er en god del lavere enn andre tester jeg har lest. Er takknemlig om noen kan fortelle meg hva slags score jeg bør forvente på et slikt HK, og om det eventuelt er noe som kan gjøres for å forbedre den. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det hovedkortet har vel ikke SATA 6 Gb/s porter, kun SATA 3 Gb/s porter så du kan vel ikke forvente så mye høyere score. Regner med at du har SSD'en tilkoblet Intel SATA port? Lenke til kommentar
PocoLoco Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Den er tilkoblet Intel ja... var de blå SATA koblingene som skulle brukes til SSD. Så det betyr at jeg kan mer eller mindre doble ytelsen ved å skifte HK? Jeg hadde tenkt å vente 1 år til med oppgradering, klarer jeg meg med denne kombinasjonen av HK og SSD eller blir det en unødig stor flaskehals når jeg skal spille spill? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg hadde samme hovedkort som deg, og byttet til et LGA1155 oppsett med SATA 6 Gb/s porter. Maskinen booter raskere og min AS SSD score er et par hundre poeng over din score. Har 510 MB i read på SSDen min nå. Utover det, er det vel ikke noen merkbar forskjell. Gikk fra ASUS P7P55D med i5 750 til MSI Z77MA-G45 og i5 3570K. Har Samsung 830 128 GB SSD som systemdisk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du vil forbedre ytelsen ganske mye med å ha SSD på en SATA 6 Gb/s port sammenlignet med det du får nå. Jeg får 1102 i AS SSD med en Samsung 840 Pro tilkoblet SATA 6 Gb/s på en X79 hovedkort. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du klarer deg lenge med SATA2. Anbefaler ikke å oppgrader bare fordi du vil ha mer ut av SSD'en din. Da ville jeg heller lagt penger i et add-on kort. Men de gode SATA3 kontrollerene er dyre, og hvis SATA3 blir faset ut av markedet innen kort tid (?) så er det ingen vits å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå