HulkHaugen Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Leste nettopp Norges nye piratlov er rett rundt hjørnet på http://Hardware.no, og tenkte at det kanskje er på tide med noen tiltak her hjemme. Det jeg ønsker er å sette dette opp i router, og ikke på hver enkelt maskin. Også lurer jeg da på noen ting, side jeg ikke egentlig har noe erfaring med dette. Hvilke muligheter finnes det? Proxy? VPN? DNS? Jeg vet egentlig ikke helt hvordan dette fungerer, men ønsker jo ikke noe struping av nettverket. Om jeg også går via en utenlandsk server, så hadde det vært fint å gå via et "lovløst" land. USA har jo sperret for internett gambling, men har mye bedre tv/film tilbud gjennom tjenester enn oss her på berget. Men på en annen side så blir mange nettsider feil tilrettelagt da de tror jeg er i statene eller whatevva. Viktigste er selvsagt frihet og stabilt god hastighet, om det så koster litt penger. Hva er en god løsning? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Et "sikkert" nettverk kan tolkes på mange måter, jeg kan ikke se at du har beskrevet hva slags "sikkerhet" du ønsker å oppnå. Hvilke trusler er det du ønsker å beskytte deg mot ? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Åja, hehe. Ønsker å oppnå å være anonym, vil ikke at mediebransjen/isp skal vite hva jeg laster ned/opp... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det enkleste er jo å bruke krypterte protokoller ved opp/ned-lastning, https, ssl og lignende. Du finner sikkert relevant informasjon med litt googling. Kryptering hjelper jo lite hvis du bruker en tjeneste med brukernavn og passord og dette kan spores til deg, men da hjelper ikke VPN og Proxy heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå