mfb Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei, har et lite problem med enten skjermen min eller med skjermkortet mitt. Jeg bygde en pc for 1 mnd siden, og kjøpte også en ny samsung 24 skjerm LED. Alt fungerte bra av spilling og diverse men da jeg skulle se film, serier eller noe på youtube var det akkurat som om skjermbildet ble delt horisontalt i 2 på øvre halvdel av skjermen og de 2 delene gnisset mot hverandre. Da jeg prøvde med et annet helt nytt skjermkort hadde jeg fortsatt samme problem. Hva tror dere det kan være? Kan det være selve skjermen eller hdmi kabelen? Da jeg prøvde med et gammelt skjermkort fra 2008 med vga kabel hadde jeg ikke dette problemet. Men de 2 nye skjermkortene med hdmi jeg har prøvd er det samme problem. skjønner ingenting... takker for svar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Har du prøvd med DVI kabel? Det er nemlig mulig at det er HDMI kablen som skaper krøll. Mener jeg prøvde med HDMI kabel fra et GTX 580 kort til en Dell 27" skjerm og det gikk ikke så bra. Det beste er å bruke DVI kabel. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 skjermen min har kun vga og hdmi :S kan det hjelpe å prøve en annen hdmi kabel da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det skader ikke å prøve. Hvilke skjermkort er det snakk om da? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 asus geforce gtx 660ti Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Da har jeg feilsøkt litt. Jeg har prøvd med 2 forskjellige hdmi kabler samt vga kabel med dvi omformer. Resultatet var likt uansett og skjermbildet ved film/serietitting er likt. Jeg har en samsung 24 led skjerm og da jeg prøvde på 55" led'en i stua var det samme resultat da også. Det jeg tenker da er at det ikke kan være kabelen det er noe feil med, hverken hdmi eller vga/dvi og heller ikke skjermen da jeg har prøvd 2 forskjellige. Nå har jeg fått et helt nytt et skjermkort i går som det ikke kan være noe feil med. Jeg tenker at sannsynligheten for at det er samme feil med 2 helt forskjellige skjermkort fra 2 forskjellige produsenter er veldig liten. Hva kan være feilen da? Det skjer jo kun ved film/serietitting og ikke ved nettsurfing eller spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå