rongata Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei, går på vg3 påbygg, etter 2 år på elektro/elenergi. Fikk akkurat nå beskjed om at jeg hadde fått standpunktkarakter 1(dvs stryk) i faget elenergi på vg1 , altså første året på elektro. Jeg bestod faget elenergi på vg2 elektro og tenkte derfor ikke mer over det. Nå, midt i året mitt på påbygg får jeg beskjed om at jeg har 2 dager på å melde meg opp til eksamen i vg1 elektro, da dette er nødvendig for å få standpunkt i år. Lurer da på om dette stemmer? Jeg stoler ikke på det de skoleansatte sier da de virker svært uoversiktelige og fjærne. Vil være helt latterlig om jeg nå må begynne å lese til et ekstra fag under eksamensperioden for et fag jeg aldri skal bruke! Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hvis du ikke har bestått på eksamen for VG1 er det klart at du må ta den på nytt for å få standpunkt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tja. Du kan velge - alternativet er at du ikke får vitnemål fordi du ikke har tilstrekkelig antall beståtte fag. For å få vitnemål fra VGS i det hele tatt må du ha bestått et godkjent treårig studieprogram. Du har ikke bestått første år, og skulle derfor ikke vært tillatt å gå videre (eller bare tillatt å gå videre på vilkår at du tok opp igjen eksamenen). At du likevel fikk gå videre gir deg ingen ekstra rettigheter. Lenke til kommentar
rongata Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Forstått. Reagerte bare da jeg har fått opplyst at det var kun avsluttende fag som måtte tas opp igjen, og jeg gikk videre vg2 elenergi, derfor kan ikke elenergi ha vært et avsluttende fag i vg1? Fant det også merkelig at jeg plutselig fikk beskjed om det midt i påbyggåret, 2 år senere. Takk for svar. Endret 30. januar 2013 av vemmi Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 En vanlig misforståelse. R1 og R2 er hvert sitt fag, selv om du "går videre" med matte. Det er bare norsk og gym som er "gjennomgående" fag på VG1 Elektro, altså fag der du ikke avslutter faget i første år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå