Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Da åpner jeg denne diskusjonen, som egentlig er ment for oss distansestudenter på RUS-2110 på UiT våren 2013, med å skrive hvilke dikt jeg har tenkt å analysere som del av arbeidskravet.Blok - NeznakomkaLermontov - I grustno i skutsjnoTjuttsjev - SilentiumJesenin - Pis'mo materiEr det noen som velger samme dikt, eller samme forfattere, kunne vi hatt godt av å diskutere dem her.Om noen andre medlemmer av diskusjon.no føler for å dele sine erfaringer med disse russiske diktene/dikterne, så føl dere velkomne til å dele med oss. Endret 13. mars 2018 av Slettet-iDbVjKKRo0 Lenke til kommentar
Gard E. Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hei, Bra med forum! Må innrømme at jeg ikke har kommet så langt som til å se på dette. Visste ikke at vi kunne velge selv og at det ikk var obligatoriske oppgaver. Vet du hvilke forutsetninger som ligger til grunn for valget av de ulike diktene vi skal analysere? (fritt valg fra hvert århundre?) Gard E. Da åpner jeg denne diskusjonen, som egentlig er ment for oss distansestudenter på RUS-2110 på UiT våren 2013, med å skrive hvilke dikt jeg har tenkt å analysere som del av arbeidskravet. Blok - Neznakomka Lermontov - I grustno i skutsjno Tjuttsjev - Silentium Jesenin - Pis'mo materi Er det noen som velger samme dikt, eller samme forfattere, kunne vi hatt godt av å diskutere dem her. Om noen andre medlemmer av diskusjon.no føler for å dele sine erfaringer med disse russiske diktene/dikterne, så føl dere velkomne til å dele med oss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei Gard. Velkommen til forumet. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne velge to dikt fra sølvalderen og to fra gullalderen, det var viktig at de var forskjellig i stil og retning. Jeg fikk også beskjed om å sende en e-post til Yngvar hvor han bekreftet valget mitt. Nå har jeg snart jobbet meg igjennom alle diktene, men hvis du velger Tjuttsjevs Silentium kan vi diskutere mening og virkemidler her. Uansett regner jeg med at forumet best kan bli brukt under hjemmeeksamen. Hei, Bra med forum! Må innrømme at jeg ikke har kommet så langt som til å se på dette. Visste ikke at vi kunne velge selv og at det ikk var obligatoriske oppgaver. Vet du hvilke forutsetninger som ligger til grunn for valget av de ulike diktene vi skal analysere? (fritt valg fra hvert århundre?) Gard E. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Noen som er interessert i å diskutere Gogols "Nos" med meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hvordan er det å studere russisk ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Det er et veldig spennende språk, men siden det ikke ligner så mye på andre uropeiske språk, så krever det en del av studenten.Hvis du tenker på å studere russisk anbefaler jeg deg til å starte i et russisktalende land, og ikke være redd for å gjøre feil. For feil vil du gjøre uansett, men jo fortere du slutter å lete etter negative reaksjoner på feilene du gjør, jo raskere vil du få en fin flyt.Du behøver ikke nødvendigvis dra til Russland. Jeg startet i Hviterussland, og der var opplegget veldig bra, du kan også dra til et av de baltiske landene eller Ukraina. Odessa er en fin by for utlendinger.Høres det gøy ut å studere russisk? Hvordan er det å studere russisk ? Endret 13. mars 2018 av Slettet-iDbVjKKRo0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) det høres spennende ut å studere språk generelt. Hva tenker du å bruke det til seinere ? Endret 8. februar 2013 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 TMNT, beklager sent svar. Det er kjempespennende å lære språk. Hvis du bruker det aktivt merker du hele tiden små framskritt, og det er, i hvert fall for meg, en kjempemotivasjon. Jeg jobber allerede daglig med russisk på en av Norges utenriksstasjoner. Så tenkte å fortsette med det. Russisk er et av de store språkene du kan lære deg. Kinesisk og arabisk er to andre språk som kan hjelpe deg når du skal inn på arbeidsmarkedet. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 TMNT, beklager sent svar. Det er kjempespennende å lære språk. Hvis du bruker det aktivt merker du hele tiden små framskritt, og det er, i hvert fall for meg, en kjempemotivasjon. Jeg jobber allerede daglig med russisk på en av Norges utenriksstasjoner. Så tenkte å fortsette med det. Russisk er et av de store språkene du kan lære deg. Kinesisk og arabisk er to andre språk som kan hjelpe deg når du skal inn på arbeidsmarkedet. Lykke til! hva med Japansk ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-iDbVjKKRo0 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 hva med Japansk ? Jeg har lyst til å lære japansk selv Det er ikke et av de største språkene i verden, men du får helt sikkert bruk for det. Mange som kan russisk og arabisk og kinesisk allerede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 hva kan man bruke en språkutdannelse til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå