erikstein Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Noen som vet om et stoff som løser opp araldit (det to komponent limet). Uten å være så ekstremt ødeleggende? Ødelegge pcb på hk osv... Svar mottas med takk [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-02-13 00:29 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Tja det finnes jo endel løsemidler der ute som ikke etser hull i metaller. Var det en ribbe eller core dette dreier seg om, så ville jeg ha prøvd meg først med tynner nr 17. Vet ikke om den klarer biffen, Men du kan nå forsøke. (bruk hansker!) Stoffet er i allefall ikke etsene i den grad som syrer. Evt så kan du også prøve med malingsfjerner. Hør på en malerbutikk. Eller les på bokser hvilke stoffer den løser opp. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 hmm..tynner 17 tenkte jeg ikke på...har jeg brukt mye i min tid :razz: Jeg får stikke innom en malebutikk imorra...se om de har noen gode råd... Lenke til kommentar
house Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 hvem er det som bruker aradit i en PC da ? er ikke alradit ett veldig sterkt lim da ?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 De to komponentene i aralditten er kjemisk bundet til hverandre og er ikke særlig lett å få fra hverandre. Jeg vet ikke om det hjelper med tynner nr 17 eller noen andre vanlige løsemidler. Mitt tips er Sandpapir/Dremmel Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 eg brukte aralditt på skjermkortet... hadde ikkje tid til å vente til eg hadde kjøpt en annen lim. er nok ganske sterkt. tror ikkje eg vil prøve å løsne kjøleribba igjen, ender vel med at eg røsker med coren. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Neh...jeg trengte araldit til å feste skruene til kjøleribben (de løsna hele forbanna tida). Så jeg tenkte, jaja. sterkeste stoffet som finnes omtrent . Men jeg skal ha de av nå. Derfor så trenger jeg et stoff som løsner opp araldit... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Bruk locktite neste gang. :wink: Lenke til kommentar
magfa Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 araldit er vel epoxy, så da kan du bruke aceton! men det tar jo litt tid da.... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Hvorfor vil det ta tid? å regaere med hverandre? hadde vært kjekt å få av limet. :razz: Får snakke med pappa han er en smart gammel mann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå