Gå til innhold

2 internettlinjer i samme hus

Anbefalte innlegg

HeI!

Har akkurat flytter til et kollektiv, og har litt tid igjen på internettabonnementet mitt før bindingstiden tar slutt. Internettet her i kollektivet er noe ustabilt (til tider helt i surr), og lurte på om det var mulig å overføre mitt abonnement uten å avslutte det som allerede er her. Det kan da ikke være så umulig? Med 2 rutere da såklart. Litt som at alle i kollektivet kunne delt nettet så kapasiteten på nedlasting, streaming ++ blir litt mer brukervennlig i de mest ustabile øyeblikkene.

Eller for å omformulere det til et annet scenario. Om jeg skulle leid en hybel - boende med eierne, med adskilt vegg fra hus til hybel-del, men samme hus/adresse. Kanskje jeg er misfornøyd med internettet eierne har og ønsker mitt eget. Finnes enklere veier å nå fram såklart, men siden eierne allerede har et internettabonnement i huset sitt er det da umulig for meg å bestille et abonnement, kjøpe ruter, og vips.... ha mitt eget internett?

Takk for svar. Vet det høres litt merkelig ut, men ser virkelig ingen grunn til at det ikke skal gå an. I og med at det ikke er snakk om å ha 2 IP telefoni tilkoblet samme hjemmeadresse. Forstått det slik at det ikke skal gå an. Resten har jeg ikke kunnet finne svar på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du sier ikke om det abonnementet du har i dag, eller det som er i kollektivet, er på telefonlinje, coax- eller fiberkabel. Dersom det er på telefonlinje, stemmer det, som det er nevnt over, at du trenger en linje (1 trådpar mellom sentral og abonnent) for hvert xDSL-abonnement. De fleste steder er det koblet 2 trådpar mellom sentral og abonnent, slik at det kan være mulig å få to linjer, og dermed 2 xDSL-abonnementer med eksisterende kabel.

Jeg ville nok heller betalt for å avslutte abonnementet, og heller løst problemene med abonnementet som kollektivet har på deling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...