Gå til innhold

Tørst katt


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

En tusenlapp i året er ingenting.

 

Det er sånn ca 83,3 kr i måneden.

 

Ring til veterinæren du og spør. Du vil mest sannsynlig få samme beskjed som jeg gir deg, men hvis ikke så kan du kanskje sove bedre om natten. Jeg vet at jeg ikke hadde klart det hvis kattene mine viste symptomer uten at jeg tok tak i det så fort som mulig..

Det er kanskje ikke så mye, men katten vår har bare vært hos dyrlegen 2 ganger i hele sitt liv, så når hun er der så sjeldent er det ikke vits i å betale 1000 kr i året. Det er jo mer sjanse for at den blir påkjørt, enn at den blir såpass syk at vi ikke kan betale. Men for all del, hadde jeg hatt masse penger hadde jeg nok forsikret kattene mine selv. Skal snakke med foreldrene mine om det, så kanskje de er villige til å ta seg en tur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det, eventuelt få dem til å ringe veterinæren selv og høre med dem. Kan kanskje bli tatt mer alvorlig hvis de får høre det fra en veterinær?

 

Forsikringen er for hvis pus må gjennomgå noe fryktelig dyrt. I avtalen står det at man skal betale 1000 egenandel + 10 % av resterende sum, og hvis pusene mine hadde blitt livstruende syke så det hadde kostet tusenvis å behandle dem så hadde jeg hatt forsikring som dekket veldig store deler av kostnadene, istedet for å måtte avlive dem fordi jeg ikke hadde råd. Sånn sett så er tusenlappen i året veldig verdt det, og jeg sover mye bedre når jeg tenker på at de har god helseforsikring :)

Jeg begynte å tenke på forsikring for alvor etter at ene pusen min ble borte og ble funnet av noen fremmede, utsultet, rufsete og med brukket bekken og hofte. Hun ble mest sannsynlig påkjørt og så prøvd å gjemme seg bort (hun ble faktisk funnet i nabokommunen!). Pusene blir som mine barn, og jeg er villig til å gjøre alt for dem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Gjør det, eventuelt få dem til å ringe veterinæren selv og høre med dem. Kan kanskje bli tatt mer alvorlig hvis de får høre det fra en veterinær?

 

Forsikringen er for hvis pus må gjennomgå noe fryktelig dyrt. I avtalen står det at man skal betale 1000 egenandel + 10 % av resterende sum, og hvis pusene mine hadde blitt livstruende syke så det hadde kostet tusenvis å behandle dem så hadde jeg hatt forsikring som dekket veldig store deler av kostnadene, istedet for å måtte avlive dem fordi jeg ikke hadde råd. Sånn sett så er tusenlappen i året veldig verdt det, og jeg sover mye bedre når jeg tenker på at de har god helseforsikring :)

Jeg begynte å tenke på forsikring for alvor etter at ene pusen min ble borte og ble funnet av noen fremmede, utsultet, rufsete og med brukket bekken og hofte. Hun ble mest sannsynlig påkjørt og så prøvd å gjemme seg bort (hun ble faktisk funnet i nabokommunen!). Pusene blir som mine barn, og jeg er villig til å gjøre alt for dem!

Ja tror jeg skal gjøre det, men regner med de sier det samme som dere uansett hvor lite alvorlig det høres ut. Jeg hadde nok hatt forsikring på de om det var jeg som bestemte og hadde egen inntekt! Skal ringe på mandag så får jeg høre hva de sier da. Skal nok få foreldrene mine med på å ta den med, så får jeg heller betale for det selv om de stiller seg på en fot. Takk for bra svar!

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Hva slags for får katten? Katten til samboeren min fikk whiskas og annet dyrebutikkfor før jeg kom inn i bildet, da tvingte jeg samboeren min til å kjøpe mat fra dyrebutikken og brått dratt katten halvparten av det han vanligvis drakk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Kattene våre får desverre bare wiskhas og friskies(elns)..men de har fått det omtrent hele livet sitt, så synes det er lktt rart at hun er ekstra tørst.

 

Har og merket at hun har en klump i hodet som ligner på en flått. Tror mamma har prøvd å ta den vekk, men sier at det ikke virker som en flått. Er det noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar

Har i det siste merket at katten min er veldig tørst for tiden. Jeg legger merke til at den drikker mer enn den har gjort før på grunn av at den pleier å drikke fra rennende vask(som betyr at jeg tar den av og på). Kan det være et tegn på sykdom?

 

Det kan være noe galt med nyrene ja. Hunden vår drakk mye en periode, før har ble alvorlig syk og døde. Da var det nyresvikt. :/ Derfor er det lurt å sjekke opp.

 

Forresten tenkte vi aldri over at det var noe galt med han, så ting kan gå veldig fort uten at det virker som dyret har det vondt.

Endret av Lykke-lita
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Det kan være noe galt med nyrene ja. Hunden vår drakk mye en periode, før har ble alvorlig syk og døde. Da var det nyresvikt. :/ Derfor er det lurt å sjekke opp.

 

Forresten tenkte vi aldri over at det var noe galt med han, så ting kan gå veldig fort uten at det virker som dyret har det vondt.

Uff, ok takk!

Skal prøve å få henne med til dyrlegen. Er det forresten noe man kan gjøre om det er noe galt med nyrene?

Lenke til kommentar

Uff, ok takk!

Skal prøve å få henne med til dyrlegen. Er det forresten noe man kan gjøre om det er noe galt med nyrene?

 

Det vet jeg ikke. Kommer vel helt an på hva som er galt.

 

Men det er viktig å presisere at det behøver ikke være noe galt i det hele tatt, og var ikke meningn å skremme deg. Så hvis katten din ellers er helt frisk og rask, er nok alt normalt. Og jeg er heller ingen vetrenær, så det er sagt.

 

Håper uansett det går fint. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet med min hund. Han har i en mnd drukket mye (vel, jeg trodde det var mye). Han sto og drakk i gjerne 10 sekunder om gangen flere ganger for dagen. Men nå har jeg fått sjekket han, og alt var fint (blodprøve). Jeg skal måle hvor mye han drikker iløpet av 24 timer, og foreløbig er det egentlig ganske lite iforhold til kroppsvekten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Ok, takk for svar folkens!

Har ikke merket at hun har blitt slakkere eller ser syk ut. Hun løper ofte rundt i stuen, er ute, spiser normalt(tror jeg, er ikke så lett å følge med), eneste er bare det med drikkingen. Mamma mener at hun er frisk, såå tror ikke jeg klarer å overtale henne. Får vel bare vente å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

men hvilke andre symptomer bør jeg se etter? Synes det blir litt rart å gå til dyrlegen for jeg merker at katten min er mye tørst.

 

Unnskyld, men jeg synes dette var veldig merkelig av deg. Du skal ikke eie ett dyr om du ikke vil ta det med til dyrlegen fordi det er "dyrt"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hvordan gikk det? Har dere vært hos legen?

Nei vi gikk aldri til legen. Katten er ikke så tørst nå lenger, og virker frisk og fin. Ser ut som det er noe som gikk over av seg selv.

 

 

 

Unnskyld, men jeg synes dette var veldig merkelig av deg. Du skal ikke eie ett dyr om du ikke vil ta det med til dyrlegen fordi det er "dyrt"

Kanskje litt merkelig, men det er ikke jeg som har fult ansvar for dyret det er mer foreldrene mine. Jeg kan verken få meg til dyrlegen eller ha råd til å betale uten foreldrene mine er med på det. Dessuten er det vel bedre at vi tok katten enn at den lå forlatt av moren sin og hylskreik? Går selfølgelig til dyrlegen om vi ser det er noe veldig galt, men har selvfølgelig øynene åpne for sånne små ting som dette og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Kan ikke tro det er dyrt å få sjekket blodsukkeret.

Nja, betalte nærmere 2000 for en liten sjekk i øret på katten så regner med de tar seg godt betalt for en liten sjekk der også. Syter veldig med å gå til dyrlegen med den for den er veldig aggresiv(når vi steriliserte den sa dyrlegen at den var den sineste katten han hadde vært borti). Men som sagt hun virker fin og frisk nå så tror ikke det er noe galt. Følger iallefall litt med selfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...