Gå til innhold

Tørst katt


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Har i det siste merket at katten min er veldig tørst for tiden. Jeg legger merke til at den drikker mer enn den har gjort før på grunn av at den pleier å drikke fra rennende vask(som betyr at jeg tar den av og på). Kan det være et tegn på sykdom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Ja, forblir det ubehandlet så kan det gå fort utover.

men hvilke andre symptomer bør jeg se etter? Synes det blir litt rart å gå til dyrlegen for jeg merker at katten min er mye tørst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Vi har råd til å gå til dyrlegen om det er ille nok, men vi har ikke råd til å gå til dyrlegen for en sjekk bare fordi katten er tørst. Det blir fort flere tusen, iallefall her vi bor. Jeg tror jeg venter med å gå om jeg ser at katten ser dårlig og slapp ut. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hm, ja, men jeg synes det er rart om hun plutselig bare dør? Prøver å få mamma til å ta henne med til dyrlegen, men som sagt jeg har verken penger eller inntekter til å betale, og tviler på at mamma ser på det så alvorlig bare fordi katten er tørst.

Lenke til kommentar

Voldsomt til dramatisering her. Tørste kan skyldes så mangt, diabetes er svært sjeldent hos katter, spesielt yngre. Hvor gammel er den?

 

Får katten et for med mye salt? Er den mye ute i kulden? Hvordan er allmentilstanden? Har du endret matvanene dens? Det er forøvrig naturlig at katter øker vanninntaket betraktelig når de får tilgang til rennende vann, dette har med insinkter å gjøre, og er bakgrunnen for at inntakrt øker med opptil tretti prosent om man har vannfontene. Det kan bare være at du har begynt å legge merke til det også, i motsetning til tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Voldsomt til dramatisering her. Tørste kan skyldes så mangt, diabetes er svært sjeldent hos katter, spesielt yngre. Hvor gammel er den?

 

Får katten et for med mye salt? Er den mye ute i kulden? Hvordan er allmentilstanden? Har du endret matvanene dens? Det er forøvrig naturlig at katter øker vanninntaket betraktelig når de får tilgang til rennende vann, dette har med insinkter å gjøre, og er bakgrunnen for at inntakrt øker med opptil tretti prosent om man har vannfontene. Det kan bare være at du har begynt å legge merke til det også, i motsetning til tidligere.

Hun er ca 5 år gammel om jeg inke tar feil. Tror ikke den får så mye mer salt enn vanligere. Den er en del ute i kulden, men holde seg en del inne også. Jeg synes at det virker som at hun er frisk ellers, men nå etter jeg har lest svarene her har jeg blitt skikkelig paranoid og føler qv og til hun ser litt syk ut i øynene. Men for alt jeg vet kan det være noe jeg innbiller meg når jeg helt klart er bekymra.

 

Hun har egentlig hatt tilgang til rennende vann i flere år nå, så synes forsatt at det er litt merkelig. Tenkte og tanken på at det kanskje virker slik at hun drikker mye for det er mer jeg som tar på vannet, men har hørt at mamma sier det samme..

Lenke til kommentar

Ta katten din til veterinæren din. Det kan spare deg for så mye skyldfølelse senere, hvis det faktisk er noe galt.. jeg vil også anbefale å skaffe forsikring for katten din, Agria dyreforsikring tilbyr 40 000 pr år for kun en tusenlapp for en pus (man får rabatt hvis katten er chippet også).

 

Jeg er ikke en såkalt ''kattebæsj-sniffer'', men hvis pus oppfører seg anderledes så bruker jeg gjerne noen hundre på å få sjekket at alt er OK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Ta katten din til veterinæren din. Det kan spare deg for så mye skyldfølelse senere, hvis det faktisk er noe galt.. jeg vil også anbefale å skaffe forsikring for katten din, Agria dyreforsikring tilbyr 40 000 pr år for kun en tusenlapp for en pus (man får rabatt hvis katten er chippet også).

 

Jeg er ikke en såkalt ''kattebæsj-sniffer'', men hvis pus oppfører seg anderledes så bruker jeg gjerne noen hundre på å få sjekket at alt er OK.

Problemet her er at det fort kan bli opptil tusen kroner for en liten sjekk, noe jeg ikke har råd til. Jeg tenker at katter kan vel drikke litt mer enn før uten at det er noe alvorlig galt? Jeg vet ikke, prøver bare å trøste meg selv. Å forsikre kattene er ikke aktuelt i det hele tatt i og med at vi er sjeldent hos dyrlegen, og er helt sikker på at pappa nekter å legge ut så mye penger på noen katter han helst ikke vil ha.

 

Kan også legge til at katten min er ekstremt hissig(så hissig at man knapt kan klappe den) så det blir fort dyrt å dope ned hele katten for å kunne se litt på den..

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Poenget er at blir katten syk og dyrlegen sier 25K takk, alviler man da katten eller er man glad i den/ familiemedlem og blar opp.

Hvis siste så forsikrer man.

Men jeg synes det er en overdrivelse å gå til dyrlegen pga at katten drikker mer enn vanlig. Som sagt krever det mye for å få katten inn og ut av buret uten at den skal angripe. Kan jo kanskje ringe til dyrlegen og spørre om det er nødvendig å komme for en liten sjekk. Jeg er utrolig glad i katten min, og det ver jeg at resten av familien er og(til en viss grad), men jeg tviler desverre på at de er villige til å betale mye for at den skal bli frisk, eller forsikre den. Skulle det blitt så mye måtte jeg eventuelt på en eller annen måte tjent egne penger for å betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...