Gå til innhold

Realfag på videregående

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok i teorien mulig, men absolutt ikke å anbefale. Særlig fysikken kommer du nok til å slite med om du ikke velger R-matte ved siden av. Kjemi, og ikke minst biologi, er det nok mulig å komme unna med å velge S/P-matte, men også her ville jeg anbefalt R

Lenke til kommentar

Mulig det kan la seg gjøre, Men det kommer VELDIG ann på timeplanen ved din skole.

(vil uansett ikke anbefale deg å gjøre det da iallefall fysikk krever en del matte)

Du bør uansett spøre på skolen om det er mulig om du planleggersånne litt uvanlige valg.

Ediy: mange som var raskere enn meg på å svare på denne

Endret av Zorgeir
Lenke til kommentar

Mulig det kan la seg gjøre, Men det kommer VELDIG ann på timeplanen ved din skole.

(vil uansett ikke anbefale deg å gjøre det da iallefall fysikk krever en del matte)

Du bør uansett spøre på skolen om det er mulig om du planleggersånne litt uvanlige valg.

S1 og Fysikk 1 går vel bra hvis man ikke skal ta Fysikk 2?

Lenke til kommentar

Derom du velger T, S1 og S2 går det sikkert greit. :)

Kontorstol, ser ut som om du kan mye om dette her :)

Jeg får 4 i t-matte. Videre har jeg tenkt å ta kjemi 1+2, fysikk 1 og S1+S2. Tror du det går bra? Jeg satser på 5 i realfagene.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Dersom du tar deg tid til å gjøre det som må til for å få høy måloppnåing går det helt sikkert bra. Mange av de som får en lav karakter (spesielt i realfag) gjør verken en innsats på skolen eller hjemme. Det er mye matte i kjemi og fysikk, men ikke noe i biologi, så om du vil kutte ned på matten men fortsatt ha x antal realfag kan du velge biologi.

Lenke til kommentar

Dersom du tar deg tid til å gjøre det som må til for å få høy måloppnåing går det helt sikkert bra. Mange av de som får en lav karakter (spesielt i realfag) gjør verken en innsats på skolen eller hjemme. Det er mye matte i kjemi og fysikk, men ikke noe i biologi, så om du vil kutte ned på matten men fortsatt ha x antal realfag kan du velge biologi.

Ahhh,

Jeg gjør jobber nok litt innsatt i matte. Matte , norsk og gym er det fagene jeg ikke får 5 i. Jeg er god i lese fagene. Men jeg har hørt at kjemi ikke har så mye matte i seg, at det er nogen lunde ett lesefag, kjemi 1 spessielt. Altså hvis man jobber godt med det kan man oppnå god karakter i faget. Poenget mitt er at det ikke er slik som matte der det er vannskelig, spessielt med forståelsen.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Det er en god del matte i kjemi 1 (har dessverre ikke kjemi 2 så jeg kan ikke sammenligne), og mye går ut på å bruke forskjellige formler for å regne ut stoffmengder, konsentrasjoner, pH, og for å gjøre det må du noen ganger løse andregradsligninger. Det er selvfølgelig mest teori, men uten matte kommer du absolutt ingen vei i selve faget. :)

Lenke til kommentar

Er du ok på skolen tar du R og Fysikk! Da blir ALT enklere i fremtiden...

Enig. En firer i matte viser at du kan bare du vil. Jeg er av den oppfatning at 99% kan få til matte hvis de bare legger nok arbeid i det. Det er uansett verdt det for senere studier hvis du har interesse for realfag!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, men jeg er veldig redd for å måtte sitte i flerfoldige timer om dagen med lekser. Jeg er selvsagt villig til å legge mye arbeid i det, men det finnes grenser. Kom matten som et sjokk på dere, eller var det noen lunde overkommelig? Hvordan tror dere det blir for meg som ikke er spesielt logisk anlagt, men får til det meste hvis jeg bare jobber nok med det?

Endret av veldig uvitende
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...