Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en man aldri kan ha en fremtid med

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man er skikkelig forelsket i en person man aldri kommer til å ha en framtid med?

Jeg har lenge vært utrolig forelsket i en jente som spiller i en utenlandsk tv-serie, men jeg vet jo at jeg aldri kan bli sammen med henne pga aldersforskjell og lokasjon.

Jeg har prøvd å komme over henne, men det er utrolig vanskelig. Jeg tenker på henne hele tiden.

Jeg vil ikke høres ut som en stalker eller noe slikt, men jeg har sett henne i forskjellige intervju og lest mye om henne og hun virkelig så utrolig unik. Hun virker som en jente man ikke kan gi slipp på.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er 18 år forresten.

Noen som har gått gjennom det samme?

Endret av Centrux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør man når man er skikkelig forelsket i en person man aldri kommer til å ha en framtid med?

Jeg har lenge vært utrolig forelsket i en jente som spiller i en utenlandsk tv-serie, men jeg vet jo at jeg aldri kan bli sammen med henne pga aldersforskjell og lokasjon.

Jeg har prøvd å komme over henne, men det er utrolig vanskelig. Jeg tenker på henne hele tiden.

Jeg vil ikke høres ut som en stalker eller noe slikt, men jeg har sett henne i forskjellige intervju og lest mye om henne og hun virkelig så utrolig unik. Hun virker som en jente man ikke kan gi slipp på.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er 18 år forresten.

Noen som har gått gjennom det samme?

Jeg har gått gjennom det samme selv. Flere ganger. Kompisene mine har også gått gjennom lignende greier. For meg var det verst i en periode av livet mitt hvor jeg følte meg ganske ensom, i 17-18 års alderen. Når man ikke har en jente i "virkeligheten", er det veldig fort å falle for en "virtuell" skikkelse som du har daglig kontakt med. Du ser henne hver dag, hun ler, smiler, lever, kanskje har hun en flørt med en annen i serien noe som bare gjør det ennå lettere å fantasere om henne. Når du titter på intervjuer av henne er du allerede blitt forelsket og alt hun sier virker fantastisk uansett.

Du kan alltids slutt å se på serien hvis dette plager deg for mye, prøv å gjøre andre ting, start på en ny serie, gå ut å treff en ordentlig jente. Usikker på hva jeg skal gi av råd annet en det. Virker litt små banalt for meg når jeg ser tilbake nå, men jeg var i akkurat samme situasjon selv. Tror noen "crushene" mine varte i flere måneder. Du må vel egentlig bare la tiden gå sin gang, ikke tenke så mye på henne, slutte å titte på intervjuer og alt det, og om en stund så vil du se tilbake på perioden og ikke fatte hva du egentlig så i henne. Bare tro meg når jeg sier at du ikke er den eneste som har gått gjennom det, og jeg vet hvor utrolig sterk bånd man føler at man får med denne personen, selv om man aldri har møtt henne. Anonym poster: a40b9d479a0811eee896baafa8f7270b

Lenke til kommentar

Jeg har gått gjennom det samme selv. Flere ganger. Kompisene mine har også gått gjennom lignende greier. For meg var det verst i en periode av livet mitt hvor jeg følte meg ganske ensom, i 17-18 års alderen. Når man ikke har en jente i "virkeligheten", er det veldig fort å falle for en "virtuell" skikkelse som du har daglig kontakt med. Du ser henne hver dag, hun ler, smiler, lever, kanskje har hun en flørt med en annen i serien noe som bare gjør det ennå lettere å fantasere om henne. Når du titter på intervjuer av henne er du allerede blitt forelsket og alt hun sier virker fantastisk uansett.

Du kan alltids slutt å se på serien hvis dette plager deg for mye, prøv å gjøre andre ting, start på en ny serie, gå ut å treff en ordentlig jente. Usikker på hva jeg skal gi av råd annet en det. Virker litt små banalt for meg når jeg ser tilbake nå, men jeg var i akkurat samme situasjon selv. Tror noen "crushene" mine varte i flere måneder. Du må vel egentlig bare la tiden gå sin gang, ikke tenke så mye på henne, slutte å titte på intervjuer og alt det, og om en stund så vil du se tilbake på perioden og ikke fatte hva du egentlig så i henne. Bare tro meg når jeg sier at du ikke er den eneste som har gått gjennom det, og jeg vet hvor utrolig sterk bånd man føler at man får med denne personen, selv om man aldri har møtt henne. Anonym poster: a40b9d479a0811eee896baafa8f7270b

Etter å ha lest dette virker det som om du virkelig forstår.

Jeg var faktisk så gal at jeg tenkte på å reise til der hun bor i løpet av en ferie for å prøve å finne henne og kanskje snakke med henne, men jeg skjønner jo at dette er galskap.

Jeg har bare så utrolig lyst å møte henne og snakke med henne, men det er jo så og si umulig for en random norsk person å få kontakt med en kjendis.

Uansett, takk for tips.

Lenke til kommentar

Avstandsforelskelse i kjendiser er ikke så uvanlig. Men det er heller ikke sunt. Det er veldig positivt at du innser dette selv. De som blir ekte 'stalkere' er folk som virkelig er gale. Du er ikke gal. Bare forvirret.

Det beste å gjøre for å komme over noe slikt er som de andre sier å møte ekte jenter.

Lenke til kommentar

En annen ting å tenke på er at man ofte overfører karakterens egenskaper/personlighet til personen som spiller dem.

Hun er sikkert flott ellers og, men du kjenner kun en medieskapt fasade og den hun gjerne vil oppfattes som.

Ingenting i veien med å ha et ikon/ drømmekvinne å drømme om, men se på hvilke konkrete egenskaper, holdninger osv du verdsetter hos henne og søk etter de tingene i andre.

Ved å være så besatt av noe 'uoppnåelig' slipper du å forholde deg til livet og ekte kjærlighet. Din heltinne er alltid glad, sjarmerende osv- og hun stiller aldri krav til deg.. ;)

Å treffe andre føles kanskje meningsløst, ingen kan måle seg med kjendisen din uansett- og det tror jeg det er viktig at du aksepterer! Sammenligner du vil alle andre alltid tape så date jenter for fornøyelsen av hyggelige bekjentskaper. Uten presset om å møte en like fantastisk person som heltinnen din, vil du slappe av og se jentene som de er og kanskje la deg sjarmere litt likevel? ;)

Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...