ferrek Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har hatt Galaxy SII, Galaxy Nexus og nå sist One X og er nå relativt lei Android. Det har kommet lite nytt, Note II blir for stor, og mindre Android-telefoner er skrøpelige hardwaremessig. Mine krav: GOD samtalekvalitet. Full Spotify-støtte (der ryker vel WP8?) Blåtannstreaming av musikk (men dette skal vel godt gjøres og ikke få dette idag) Kurant kamera App som lar meg streame de norske radiokanalene via internett God epost-klient Touch eller taster er jeg litt likegyldig til nå, jeg har fått iPad av jobben, så surfing blir det lite av. Dessverre er det vel lite gode telefoner som ikke er ren touch. Minimum 8 GB lagringsminne. Pris er ikke noe vi tar hensyn til i første omgang. Fasit her kan være Nokia E6-00, men denne er det få som selger og den er lite fresh vel? Blackberry kunne absolutt vært noe, men jeg har Telenor og en telefon uten mobildata og MMS gidder jeg ikke i 2013. Her er det bare å pøse på med forslag! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Siden Spotify kun er tilgjengelig til iOS, WP7 og Android så sliter du litt ja. Det er dog bekreftet ved flere anledninger av Spotify at de jobber på spreng med å få ut en egen app til Win 8, men ingen ETA er gitt foreløpig. Siden Blackberry ikke var aktuelt, og Symbian kun finnes på svært utdaterte telefoner så du står i prinsippet igjen med følgende valg: iPhone 5 WP7 (f.eks Lumia 900) Android (siden du allerede har One X er det vel kun Galaxy S3 som gjenstår og det blir vel som pest eller kolera for din del). Vente på at WP8 appen lanseres. Men sånn on another note: Jeg tror ikke du blir noe mer fornøyd med iPhone enn du er med One X. Jeg fikk låne en iPhone 4s mens jeg hadde min SGS3 på service og det var en heller begredelig opplevelse. Windows Phone deriomt synes jeg er mye mer lovende. Hadde en WP7 telefon i en periode og var veldig fornøyd med selve OSet som er svært enkelt og ikke minst pent å bruke, men jeg kom til slutt i samme dillemma som WP8 har nå, at det mangler helt essensielle apper som er tilgjengelig for både Android og iOS. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tja, hva med LG Nexus 4? Den vil jo være først med Android-oppdateringer (direkte fra Google) en god stund fremover Den kjører vanilla-Android, men du kan jo tilpasse med forskjellige launchers hvis ønskelig. Hvis du mener at Android er helt uaktuelt, så har du iPhone 5 som Feh nevner. Ellers så vil det jo vises fram en rekke mobiler i slutten av februar, på World Mobile Congress. HTC har sendt ut invitasjoner i dag til sin egen event i London før det (19/2). En tydelig trend i år er jo 5-tommere med 1080p-skjermer. Jeg er spent på om Apple følger opp med en 4,5-tommer f.eks. iPhone begynner jo å bli "liten"... Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Takk for gode svar fra begge to! Tenker jeg avventer til mobilmessen i Barcelona er over jeg til å se hva som dukker opp der. Blackberry hadde vært supert hadde det ikke vært for de sære abonnementene. iPhone ønsker jeg ikke uansett, blir for liten skjerm om jeg skal ha ren touch. Lg Nexus, får den oppdateringer like "kjapt" som Galaxy Nexus? Jeg ventet så lenge på 4.1 at jeg kvittet meg med telefonen før den var tilgjengelig, enda den hadde vært lansert i lang tid allerede da. Den kan faktisk være et alternativ. Jeg krysser fingrene for at noen har vett til å lansere en telefon med fysisk qwerty-tastatur sammen med en god skjerm, enten i "Blackberry"-format, slide eller som på Nokia E7. Tviler på at mine bønner blir hørt, men det gjenstår å se. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Alternativt bytte fra Spotify til Xbox Music og gå for en wp8mobil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå