pierce007 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Nylig installert Win8 pro, og får opp følgende melding når noen programmer kjøres: This system has no windows recovery environment installed Noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer/forekommer? Hvordan enkelt løse dette? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Har ikke hørt om dette problemet før. Hvordan installerte du Windows 8? Direkteoppgradering eller clean install? Er det en selvbygd maskin eller fra en produsent med recoverypartisjon? Hvis du sjekker Disk Management/Diskbehandling, har du en liten partisjon først på installasjonsdisken? Det er på denne at WRE skal ligge. Jeg tok en clean install på min selvbygde maskin med SSD og her er denne partisjonen på 350MB. Du kan starte programmet fra WIN+X menyen. Endret 30. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Har ikke hørt om dette problemet før. Hvordan installerte du Windows 8? Direkteoppgradering eller clean install? Er det en selvbygd maskin eller fra en produsent med recoverypartisjon? Hvis du sjekker Disk Management/Diskbehandling, har du en liten partisjon først på installasjonsdisken? Det er på denne at WRE skal ligge. Jeg tok en clean install på min selvbygde maskin med SSD og her er denne partisjonen på 350MB. Du kan starte programmet fra WIN+X menyen. Installerte som full clean install fra usb på en bærbar. kopi av disk management ses under. kan ikke se wre her. Endret 5. februar 2013 av pierce007 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 På "Disk 2" ser jeg du har en partisjon på 300MB og en på 100MB, sammen med C:-partisjonen din. Vet du om disse var der før du installerte Windows 8? Hadde du alle tre diskene tilkoblet under installasjonen? Jeg ville tatt en ny "clean install" med bare én disk tilkoblet og slettet alle partisjonene under installasjonen med kommandoen diskpart clean. Jeg kan sjekke to virtuelle maskiner med Windows 8 når jeg kommer hjem i kveld og se hva slags partisjoner de har. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Slettet alle partisjoner og formaterte på nytt, Ble da laget automatisk 3 partisjoner på disk 2. Hadde kun SSD koblet til, de to andre interne diskene hadde jeg koblet ut for Windoes ble installert. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hva slags modell er den bærbare? Kjøpte du Windows 8 Pro via Windows.com i tilbudsperioden, og klargjorde minnepennen vha. oppgraderingsassistenten? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Det er en Dell M6600. Kjøpte Win8Pro i tilbudsperioden ja. Iso filen ble lagret på disken og brent over på en usb disk. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Min virtuelle maskin viser det samme som min hovedinstallasjon: Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Det er en Dell M6600. Kjøpte Win8Pro i tilbudsperioden ja. Iso filen ble lagret på disken og brent over på en usb disk. Hvordan "brente" du ISO-en til USB? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Ved en tilfeldighet leste jeg om Windows 8 installert i "UEFI-mode". Da opprettes det visstnok fire partisjoner. Se bildet under punkt 8. Det kan altså virke som din Windows 8 UEFI installasjon ikke er korrekt. The 4 partitions are:Paritition 1 - Recovery Partition 2 - System - The EFI System partition that contains the NTLDR, HAL, Boot.txt, and other files that are needed to boot the system, such as drivers. Partition 3 - MSR - The Microsoft Reserved (MSR) partition that reserves space on each disk drive for subsequent use by operating system software. Partition 4 - Primary - Where Windows is to be installed to. It is imperative that these 4 partitions remain in the exact order as they are Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Ved en tilfeldighet leste jeg om Windows 8 installert i "UEFI-mode". Da opprettes det visstnok fire partisjoner. Se bildet under punkt 8. Det kan altså virke som din Windows 8 UEFI installasjon ikke er korrekt. Det er jo merkelig - alt ser ut som det fungerer. Dette er en original versjon. Hva kan dette skyldes? Evt kan dette fikses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå