Gå til innhold

no windows recovery environment

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om dette problemet før. Hvordan installerte du Windows 8? Direkteoppgradering eller clean install? Er det en selvbygd maskin eller fra en produsent med recoverypartisjon? Hvis du sjekker Disk Management/Diskbehandling, har du en liten partisjon først på installasjonsdisken? Det er på denne at WRE skal ligge. Jeg tok en clean install på min selvbygde maskin med SSD og her er denne partisjonen på 350MB. Du kan starte programmet fra WIN+X menyen.

post-4862-0-09759600-1359577939_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Har ikke hørt om dette problemet før. Hvordan installerte du Windows 8? Direkteoppgradering eller clean install? Er det en selvbygd maskin eller fra en produsent med recoverypartisjon? Hvis du sjekker Disk Management/Diskbehandling, har du en liten partisjon først på installasjonsdisken? Det er på denne at WRE skal ligge. Jeg tok en clean install på min selvbygde maskin med SSD og her er denne partisjonen på 350MB. Du kan starte programmet fra WIN+X menyen.

post-4862-0-09759600-1359577939_thumb.png

Installerte som full clean install fra usb på en bærbar.

kopi av disk management ses under. kan ikke se wre her.

post-89345-0-23520000-1360054732_thumb.png

Endret av pierce007
Lenke til kommentar

På "Disk 2" ser jeg du har en partisjon på 300MB og en på 100MB, sammen med C:-partisjonen din.

Vet du om disse var der før du installerte Windows 8?

Hadde du alle tre diskene tilkoblet under installasjonen? Jeg ville tatt en ny "clean install" med bare én disk tilkoblet og slettet alle partisjonene under installasjonen med kommandoen diskpart clean.

Jeg kan sjekke to virtuelle maskiner med Windows 8 når jeg kommer hjem i kveld og se hva slags partisjoner de har.

Lenke til kommentar

Ved en tilfeldighet leste jeg om Windows 8 installert i "UEFI-mode". Da opprettes det visstnok fire partisjoner. Se bildet under punkt 8. Det kan altså virke som din Windows 8 UEFI installasjon ikke er korrekt.

The 4 partitions are:

Paritition 1 - Recovery

Partition 2 - System - The EFI System partition that contains the NTLDR, HAL, Boot.txt, and other files that are needed to boot the system, such as drivers.

Partition 3 - MSR - The Microsoft Reserved (MSR) partition that reserves space on each disk drive for subsequent use by operating system software.

Partition 4 - Primary - Where Windows is to be installed to.

It is imperative that these 4 partitions remain in the exact order as they are

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...