ageris Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Er det noen her som har noen gode anbefalinger for hovedkort til en hjemmeserver/nas boks? Den skal i hovedsak brukes til: - Lagring av video/serier - Streaming til HTPC - Muligens host av webside, men da bare for testing og internt bruk på LANet. - Subsonic hosting Jeg trenger minst 6x SATA porter (gjerne flere) da jeg allerede har disker til disse (5 til lagring + 1 ssd til os). Vil gjerne ha noe som er stabilt og ikke alt for dyrt, men kan strekke meg på pris dersom kortet er veldig bra. Trenger ikke bøttevis med ram da den ikke skal brukes til store hostingjobber, men mer som en NAS med bonusfeatures. Tar imot alle tips med takk! Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Du har ikke vurdert å kjøpe et ferdig NAS da? Det er veldig mange modeller som kjører debian, og det er ofte en smal sak å gjøre den tilgjengelig via ssh. Selv har jeg en Netgear readynas ultra 4 som har jeg kjørt diverse spillservere på(for noen få brukere), og mye annet rart. Denne er jo på tilbud for øyeblikket også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632687 Lenke til kommentar
ageris Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Du har ikke vurdert å kjøpe et ferdig NAS da? Det er veldig mange modeller som kjører debian, og det er ofte en smal sak å gjøre den tilgjengelig via ssh. Selv har jeg en Netgear readynas ultra 4 som har jeg kjørt diverse spillservere på(for noen få brukere), og mye annet rart. Denne er jo på tilbud for øyeblikket også. http://www.komplett....aspx?sku=632687 Har vurdert det, men liker tanken på å ha mulighet til å gjøre litt mer spennende ting etterhvert. Ren NAS føler jeg blir litt for begrensende i det lange løp. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hmm, ok. Hvor mye tenker du å bruke på maskinen totalt da? Lenke til kommentar
ageris Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) oops.. feil tråd. Hmm, ok. Hvor mye tenker du å bruke på maskinen totalt da? Har ikke satt noen makspris for jeg vil se hva jeg kan få, men hadde ikke tenkt å gå over 10.000 om det ikke er helt nødvendig. Endret 29. januar 2013 av ageris Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Asus M5A78L-M/USB3 Micro ATX, 6 SATA, Integrert NIC og grafikk. Støtter ECC RAM Koster ca 500,- M5A88-M er hakket bedre, men mye dyrere og jeg finner ingen som fører dette lengre. Endret 1. februar 2013 av Buzz76 Lenke til kommentar
ageris Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Asus M5A78L-M/USB3 Micro ATX, 6 SATA, Integrert NIC og grafikk. Støtter ECC RAM Koster ca 500,- M5A88-M er hakket bedre, men mye dyrere og jeg finner ingen som fører dette lengre. Dette ser ganske perfekt ut! Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå