t0lling548 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hei. Jeg har nå en router som jeg ikke er fornøyd med da vi detter ofte ut av nett, den strekker ikke til rommet mitt så det funker ikke med denne.. Jeg trenger en router som kan biståd til tre data og tre mobiltelefoner uten noe særlig problem. Den jeg har nå kobler seg ikke til på de tingene slik at en av oss sitter uten internett. Så lurer jeg også på hva hjelper antenne med? jo flere antenner jo bedre signalstyrke, er det slik? Er det noen som har en god en å anbefale ? ikke så altfor dyr heller da. Mvh Falbach91 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hei. Jeg har nå en router som jeg ikke er fornøyd med da vi detter ofte ut av nett, den strekker ikke til rommet mitt så det funker ikke med denne.. Jeg trenger en router som kan biståd til tre data og tre mobiltelefoner uten noe særlig problem. Den jeg har nå kobler seg ikke til på de tingene slik at en av oss sitter uten internett. Så lurer jeg også på hva hjelper antenne med? jo flere antenner jo bedre signalstyrke, er det slik? Er det noen som har en god en å anbefale ? ikke så altfor dyr heller da. Mvh Falbach91 Tror det aller viktigste er å kjøpe en router av en anerkjent merke da disse ofte har solgt i et slik volum at de har blitt testet opp mot det meste av trådløse enheter. Jeg har en "billigrouter" til 499,-, en Netgear N300 ettellerannet, og den er konstant oppkoblet med en iPad, en iPhone, 2 androidtelefoner, en trådløs stasjonær pc, 2 stk laptopper + et par kablede enheter uten å hikke i det hele tatt. Min HTC kobler til det trådløse nettverket så snart jeg har parkert på parkeringsplassen 50 meter fra leiligheta. Så mitt råd er å kjøpe et kjent merke (Netgear, Jensen, Dlink++ med dualband), gjerne på Elkjøp da du har mulighet til å prøve om den er god nok til ditt bruk og om du blir fornøyd. De gangene jeg har opplevd problemer med trådløse nettverk, har det vært utstyr som snakket dårlig sammen. Bodde på en plass det den ene maskinen koblet glatt på nettverket, mens den andre maskinen måtte holdes 1 -2 meter fra routeren for å få kontakt. Den samme maskinen koblet seg utmerket godt på andre nett. Og sjekk gjerne hjemme om naboen(ene) kjører på nærliggende frekvenser. Dette kan skape interferens og få routeren din til å skifte kanaler ustanselig. Løsningen er å kjøre faste kanaler. Tenker å kjøpe en slik http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGR6300/netgear-wifi-router-r6300 selv, men venter til jeg får kjøpt en billig og passende ac dongle til den stasjonære. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Flere antenner brukes som oftest for å fylle dødsoner og øke hastigheten. Et greit kjøp er Asus RT-N56U som du får fra 622.- i prisguiden om jeg husker rett. Lenke til kommentar
t0lling548 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Så det at jeg får dårlig kontakt med internett kalles en dødsone fordi routern vi har nå strekker ikke til nette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Det er vel ikke akkurat det som menes. En dødsone kan være et sted i huset hvor direkte signal og refleksjoner summeres slik at de nuller ut hverandre. Med flere antenner vil dette ikke skje så ofte, fordi du alltid har flere signaler sendt og mottatt slik at ett av de ikke kanselleres. Hvis du ikke får kontakt med internett, så kan du ganske enkelt ha for dårlig dekning, eller feil på utstyr. Lenke til kommentar
t0lling548 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Okei.. Jeg får kontakt med nette, men det detter liksom ut i perioder.. Kan det ha noe med routern å gjøre da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ja det kan det ha.... Hva slags router er det du har og hvordan oppleves det når internett faller ut? Er det likt på alle enhetene som er tilkoblet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå