tiur Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Heisann godtfolk! Jeg har i dag en SB700 som jeg er svært fornøyd med. Jeg vurderer å anskaffe meg en til og lurer litt på SB900. Er dene like enkel og flott å betjene? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg har kun brukt SB-900 og ut fra bildet av baksiden på SB-700 som er en nyere blits så har den 2 skyvebrytere som virker som er hakket enklere å bruke enn SB-900. Det er ingen kjempeforskjeller så du vil nok lett ta i bruk SB-900 sammen med SB-700. Nå finnes det en arvtager til SB-900 som heter SB-910 med noen mindre forskjeller på hvordan de tåler å bli kjørt hardt pga varme og den har litt tydeligere markerte brytere på baksiden. Lenke til kommentar
tiur Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Takk for svar. Hvor stort problem er dette med varmgangen? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 På SB-900 hvis man kjører full styrke gang på gang så går det ikke mange minuttene før den stopper med ett pip. Jeg kjører praktisk aldri full styrke da bruker 2 eller flere og det gjør også at ladetiden er mye raskere. Siste gangen jeg klarte å kjøre 2 ! SB-900 varm var i ett lydstudio sammen med teknikker og band hvor det er høyt under taket og lite hvit og da jobbet de på full styrke praktisk talt hele tiden. SB-900 stopper opp og trenger ca 5 min pause før den kan fortsette, tror SB-910 kjører ned styrken istedet før den er for varm så den kan fortsatt brukes. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Om SB-910 er av intresse så finnes mere info her bla. http://kenrockwell.com/nikon/sb910.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå