Gå til innhold

Delkin devices sensor rens.


Anbefalte innlegg

Jeg foretok min første sensorrens med Delkin Devices sensorrens pakke i dag. Og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke.

Jeg brukte først vakum cleaneren, men den var så svak at jeg gikk over til støvsugeren med egen tynn plastslange. Men med vacum cleaner børsten koblet på. Da først forsvant støv og partikler.

Så tok jeg renseveske på paden og dro over. Til jeg så det var reint. Så med den andre siden som var tørr.

I lyset kunne jeg se noen få ørsmå mikroskopiske striper på brikka. Prøvde med en ny pad. Men stripene var der ennå.

Tok så noen bilder mot hvit vegg på f22. Og jeg kunne se noen flekker. Renset ennå en gang. Og flekkene var borte. men stripene var der fortsatt.

Disse er nok riper jeg ikke får vekk. Hva de kom av vet jeg ikke. Men syntes børsten på vacum cleaneren var i stiveste laget. Denne har jeg brukt ganske svakt, så jeg tror ikke den er synderen. Det er vel helst noe mikroskopisk støv som er årsaken.

Har tatt noen bilder og de blir fine som bare det. Kan ikke se noe til ripene. Og alle andre flekker er borte.

Så hvilken metode som er 100% sikker vet jeg ikke. Hvis den finnes? For meg er ikke store skade skjedd, men vær nøye med sensorrens. Vær nøye og forsiktig. Dette kameraet er ca 2 år, og da er vel en rens på sin plass? Alle flater vil få et belegg uansett. Nå blir det masse flere fine bilder på meg. "Ripene" kan hverken ses eller måles. Og snart er det vel et nytt kamera på gang også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...