alex100 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 jeg har investert i en temperaturmåler, slik at jeg kan måle tempen på GPU på mitt Sapphire Radeon 9700. jeg skal ha peltier på, så det blir bel litt vanskelig og plassere sensoren rett ved siden av GPU, derfor lurte jeg på om jeg kan teipe fast sensoren på denne måten, og likevel få riktig temperatur? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 anyone? jeg har kjøpt en slik temperaturmåler. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hva som er "riktig" temperatur kan vel være vanskelig å fastslå, uansett. Men det bør gå helt fint å teipe fast føleren der. Normal temperatur for akkurat det området svinger forøvrig fort mellom 40 og 60grader, alt avhengig av kjølinga. For å få et riktig bilde av resultatet ville jeg først målt temperaturen med standard kjøling og "full gass" på skjermkortet. Deretter samme måling med pelt montert. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Støtter Skrue her. Jeg har selv hadd montert sensoren der med godt resultat. Den reagerte lynkjapt mellom load og idle. Men legg over noen form for isolasjon. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 ...Men legg over noen form for isolasjon. hva tenker du på? btw: hva ligger tempen din på? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Han tenker på noe jeg i farten glemte å nevne: Isolasjon i form av f.eks en bit skumgummi, som også vil gi et bedre press mellom føler og kort. Og som dermed også gir en mer reell temperatur. Ingen "kjøling" fra omgivelsene, mao. Legg skumgummien over føleren, og tape det hele godt fast! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Han tenker på noe jeg i farten glemte å nevne: Isolasjon i form av f.eks en bit skumgummi, som også vil gi et bedre press mellom føler og kort.Legg skumgummien over føleren, og tape godt fast! ok. det skal alltids ordnes :wink: . Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jepp! Og temperaturen? Vel, jeg har ikke måleren på nå, og dessuten var det en radeon 8500. Men med vannkjøling så lå den en plass rundt 35 grader hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Jepp! Og temperaturen? Vel, jeg har ikke måleren på nå, og dessuten var det en radeon 8500. Men med vannkjøling så lå den en plass rundt 35 grader hvis jeg ikke husker helt feil. klokket da eller? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 hvordan fester jeg temperatur sensoren på minnebrikkene da? bare legger den mellom selve minnebrikken og kjøleribben som jeg limer på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå