-ɐMoԀ- Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Om dere laster ned denne filen og kjører den skal derer se noe MEGET sykt, trenger man og si mere? PRØV SELV http://speedtest.as/cgi-bin/files/download...=fr08_final.zip Lenke til kommentar
hmm Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 hvordan i svarte granskauen er dette mulig? hmm Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Sinnsykt.. Hvordan går det på så liten plass?? Imponerende gjort.. :smile: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har sett den før... "The product will make you happy" Onkelen min (Han kan data-ting. Derfor jeg refererer til han hele tida.) sier at teksturene osv. blir generert... Og sånt... Og at alt er basert på enkel matte... "There is no spoon"-prinsippet. Men det er allikevel utfor min forstand at det går ann å lage noe så pent og LITE. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Komprimeringa i naturen er jo ganske vill også da, fx en hel blåhval (eller maur for den saks skyld) blir lagd etter beskrivelsen i et utrolig smått DNA-molekyl. Uansett er det veldig imponerende at de har klart å skvise den demoen sammen til 64K. Hvis bare spillprodusenter hadde gjort på samme måten... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hvis spillprodusenter kunne ha komprimert det like bra, hadde vi installert MaxPayne fra en floppy? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hei! Virker imponerande..(har ikkje fått lasta ned fila endå..) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Det blir feil og si at det er komprimert ned da...det er som å si at men komprimerer 25 til 10 (fordi 5*5=25 og 5+5=10) Forstår du forskjellen? Men det er utrolig hvor bra det blir det dem presser inn på 64k ... :smile: Lenke til kommentar
Dr-Pseudo Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Dette var en meget bra intro! Fikk meg til å tenke på en intro som vant på Assembly 95. Drift av Wild Light, var MEGET bra for sin tid. Du finner den på denne linken. http://www.hut.fi/~tsihvo/wl/ Finner dessverre ikke ut hvordan jeg kjører den på XP. De klarer å presse så mye inn på 64Kb fordi de programmerer i maskinkode (ASSEMBLER). Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg syns demoer med selvpålagte grenser (f.eks. 4k, 64k) egentlig er mere imponerende enn store demoer på mange megabyte. Når datamaskinene er så avanserte som de har blitt ligger jo ikke lenger begrensningen i maskinvaren. Sjekk forresten 256byte-demo arkivet på http://www.256b.com Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hei! Kunne vært kjekt med 64k på demoscenen på tg.. Spørs om ein får demoscenen på tg opp igjenn da.. Det blir i allefall prøvd i år.,) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Dritfeitt! kordan er det mulig? assembler er greitt nok.. menneh... liksom eit bilde der hadde jo tatt over 100 kb. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb. men den er i virkelig heten 64kb. jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect. jeg husker ikke va programet heter i farten Lenke til kommentar
kruger Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Riktig som noen sa. Det er ikke bilder, men matte. I stedet for å legge inn et bilde av veggen sier du at coord X til Y skal bli en vegg + fargen. Resten generer datamaskinen. Tror jeg da. :smile: er ikke sikker siden jeg aldri har lagd 64k selv. kruger Lenke til kommentar
normal Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 20:42, _Eirik_ skrev:Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb.men den er i virkelig heten 64kb.jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect.jeg husker ikke va programet heter i farten --------------- tøfft hvordan? Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 det var det sykeste jeg har sett på lenge. Det er jo en revolusjon på en måte! Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Men må jo ikke glemme at det også er masse lyd i den også da med tanke på matte osv. Men my bare si at jeg er mektig overasket over størrelsen Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Dette er verdiløst.... om det ikke finnes en C++/java til bytekode som gjør jobben. Dette handler om å komprimere fra vanlig kode til assembler. Vanligvis brukes 300 - 3000 instruksjoner (hvorav 1 er nyttig, de andre er tom plass) for å gjøre en liten ting. Derfor... 1. Lag et ordentlig programmeringsspråk f.eks simula/java 2. Lag en ordentlig kompilator.... (her kommer greiene inn) f.eks som på demoen... klarer java -> assembler kompilatoren å gjøre samme triksene som i demoen så har vi Max Payne på en floppy... 3. Pruk en OK pc til å pakke opp dette. Troxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå