Gå til innhold

Fra 1.9 gb til 64kb i koprimerin!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett den før...

"The product will make you happy"

Onkelen min (Han kan data-ting. Derfor jeg refererer til han hele tida.) sier at teksturene osv. blir generert... Og sånt... Og at alt er basert på enkel matte... "There is no spoon"-prinsippet. Men det er allikevel utfor min forstand at det går ann å lage noe så pent og LITE.

Lenke til kommentar

Komprimeringa i naturen er jo ganske vill også da, fx en hel blåhval (eller maur for den saks skyld) blir lagd etter beskrivelsen i et utrolig smått DNA-molekyl.

Uansett er det veldig imponerende at de har klart å skvise den demoen sammen til 64K. Hvis bare spillprodusenter hadde gjort på samme måten...

Lenke til kommentar

Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb.

men den er i virkelig heten 64kb.

jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect.

jeg husker ikke va programet heter i farten

Lenke til kommentar

Riktig som noen sa. Det er ikke bilder, men matte.

 

I stedet for å legge inn et bilde av veggen sier du at coord X til Y skal bli en vegg + fargen. Resten generer datamaskinen. Tror jeg da. :smile: er ikke sikker siden jeg aldri har lagd 64k selv.

 

kruger

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 20:42, _Eirik_ skrev:

Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb.

men den er i virkelig heten 64kb.

jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect.

jeg husker ikke va programet heter i farten


 

---------------

tøfft :eek:

hvordan?

Lenke til kommentar

Dette er verdiløst.... om det ikke finnes en C++/java til bytekode som gjør jobben. Dette handler om å komprimere fra vanlig kode til assembler. Vanligvis brukes 300 - 3000 instruksjoner (hvorav 1 er nyttig, de andre er tom plass) for å gjøre en liten ting.

 

Derfor...

1. Lag et ordentlig programmeringsspråk f.eks simula/java

2. Lag en ordentlig kompilator.... (her kommer greiene inn) f.eks som på demoen... klarer java -> assembler kompilatoren å gjøre samme triksene som i demoen så har vi Max Payne på en floppy...

3. Pruk en OK pc til å pakke opp dette.

 

Troxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...