Eslu Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Hei! Holder på med å finne ut kva og kor eg vil studere nå etter sommerferien. HiST kom kanskje som eit godt valg da eg har lyst å fullføre ein 2-årig Master ved NTNU etter bachelor. Lurer da i sammenheng om noen kan fortelle korleis det er å studera der? Men blir sikkert noe innenfor dataingeniør/elektronikkingeniør. Endret 31. januar 2013 av Eslu Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har du anledning til å gå rett til NTNU er det nesten så jeg anbefaler det altså. Har tatt en bachelor i maskinfag på HIST og nå en master på NTNU. Må si campusfølelsen NTNU gir er verdt mye for trivselen. Men det er heller ingen dum vei det du legger opp til. Det er som på alle skoler, noen dårlig fag og noen bra, noen dårlige lærere og noen bra. Studentene er nå bra folk i all hovedsak Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Skulle gjerne ha gå rett til NTNU, men har desverre ikkje gode nok karakterer. Derfor omveien for å få nok poeng gjennom ordinærkvote, men dei tre årene på HiST gjekk greitt? Vurderer også Bergen, men veit ikkje enda. Har trossalt familie som studerer på NTNU, og noen venner som skal flytte til Trondheim. Endret 29. januar 2013 av Eslu Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg tror poenggrensene på informatikk vanligvis ligger litt lavere enn datateknikk, så det kan kanskje være noe? Det er ikke noe problem å følge datateknikk sitt studieløp og søke seg over dit - enten før eller etter bachelor. Og så er jo ikke informatikkutdannelsen så halvgæren heller. Vi har mer fokus på prosjektarbeid, og generelt større valgfrihet. Masteroppgaven utgjør 60 studiepoeng, mot 30 på siv.ing. 1 Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg tror poenggrensene på informatikk vanligvis ligger litt lavere enn datateknikk, så det kan kanskje være noe? Det er ikke noe problem å følge datateknikk sitt studieløp og søke seg over dit - enten før eller etter bachelor. Og så er jo ikke informatikkutdannelsen så halvgæren heller. Vi har mer fokus på prosjektarbeid, og generelt større valgfrihet. Masteroppgaven utgjør 60 studiepoeng, mot 30 på siv.ing. Takk! Skal undersøke detta meir! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Skulle gjerne ha gå rett til NTNU, men har desverre ikkje gode nok karakterer. Derfor omveien for å få nok poeng gjennom ordinærkvote, men dei tre årene på HiST gjekk greitt? Vurderer også Bergen, men veit ikkje enda. Har trossalt familie som studerer på NTNU, og noen venner som skal flytte til Trondheim. Trondheim er en knall studentby! 1 Lenke til kommentar
Lothaur Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Anbefaler Trondheim selv. Har studert her ett og et halvt år nå, og bare positivt og si om det. Det er derimot viktig at du kommer inn i miljøet og knyttet kontakter så fort som mulig, helst i fadderuken. Søk gjerne studentverv via Samfundet, som har opptak i August tror jeg. 10-12 timer i uken på frivillig arbeid som ser bra ut på CVen, og masse sosialt gøy ved siden av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå