Gå til innhold

Oppgradere PC

Anbefalte innlegg

PCen min begynner å få problemer med å kjøre de nyeste spillene. Vurdere å oppgradere, men jeg vet ikke helt hva som er flaskehalsen.

Spec:

CPU: AMD 4-kjerner 2,2GHz

GPU: HD 5770 1GB

RAM: 4 GB

PSU 750 W

Hva burde jeg bytte ut? Eller burde jeg bare hive hele driten, og kjøpe ny? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt nytt grafikkort. Ganske sikker på at det er grafikkortet som holder deg tilbake mest.

Desuten er det bortkastet og oppgradere en gammel AM2 socket med ny CPU og/eller RAM

Tror CPU og RAM holder sånn nogenlunde til neste generasjon konsoller kommer til høsten.

Regner med det er en AMD Phenom gen. 1 du har. Du kan jo prøve å klokke den litt. Godt mulig den klarer 2.4GHz til 2.5GHz, noe som vil gi deg 10% ekstre ytelse.

Lenke til kommentar

Bortkastet å oppgradere en AM2 platform, ment for spilling, fra 4GB til 8GB. Hadde PC'n hatt bare 2 GB ville jeg sagt det var verd å oppgradere, men ikke når du har 4GB.

Finner du en Phenom II prosessor til en billing penge på bruktmarkedet kan det være noe og vurdere. Men det er grafikkortet som holder spillytelsen din nede.

Bruker du 2000,- på grafikkort vil du få spill ytelse for hver eneste krone, og du kan bruke det i din neste maskin.

Jeg har en Phenom II 3.2GHz prosessor, 4GB RAM og AMD HD 6870 grafikkort. Har ingen problemer med å spille foreksempel battlefield 3 på PC'n min. Bruker medium-high innstillinger, 1920x1200 og får minimum 35-40 FPS når jeg spiller online.

Endret av wwws78
Lenke til kommentar

Egentlig ville jeg byttet alt, men du kan fint ta det etappevis. F.eks kjøp skjermkort (og eventuelt ram) først og se om det hjelper. Det vil først og fremst hjelpe på høye oppløsninger (1280x1024 og oppover). Hvis det ikke hjelper nok så har du ikke tapt en krone fordi du kan bytte ut resten uten å måtte bytte skjermkortet igjen. Starter du med prosessor må/bør du bytte både hovedkort og ram samtidig. Det hjelper først og fremst på lave oppløsninger (1280x1024 og nedover).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...