Aetius Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Tamron slipper nytt zoomobjektiv med bildestabilisator Ultrazoom for mFT Lenke til kommentar
4K Ready Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Lurer litt på hvorfor man skal velge dette framfor Panasonic sin egen 14-140mm med veldig like spesifikasjoner. Det bør nok enten være bedre optisk eller ha lavere pris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Lurer litt på hvorfor man skal velge dette framfor Panasonic sin egen 14-140mm med veldig like spesifikasjoner. Det bør nok enten være bedre optisk eller ha lavere pris. Det kan virke som om den er noe mindre, og det kan være et argument for den; Panasonic sin er akkurat litt i det største laget synes jeg. Lenke til kommentar
4K Ready Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Lurer litt på hvorfor man skal velge dette framfor Panasonic sin egen 14-140mm med veldig like spesifikasjoner. Det bør nok enten være bedre optisk eller ha lavere pris.Det kan virke som om den er noe mindre, og det kan være et argument for den; Panasonic sin er akkurat litt i det største laget synes jeg. Lengden er ganske lik, men det kan virke som Akam har oppgitt veil vekt på objektivet. Tror det skal være 280 g, og da er det i hvert fall betydelig lettere. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Lengden er ganske lik, men det kan virke som Akam har oppgitt veil vekt på objektivet. Tror det skal være 280 g, og da er det i hvert fall betydelig lettere. Her er infoen fra den norske importøren: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/focus_nordic/pressrelease/view/tamron-lanserer-megazoom-til-micro-four-thirds-830559 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Photographyblog sier også 350 gram. Lenke til kommentar
4K Ready Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Lengden er ganske lik, men det kan virke som Akam har oppgitt veil vekt på objektivet. Tror det skal være 280 g, og da er det i hvert fall betydelig lettere.Her er infoen fra den norske importøren:http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/focus_nordic/pressrelease/view/tamron-lanserer-megazoom-til-micro-four-thirds-830559 Da tror jeg den norske importøren har rotet litt. Her fra Tamron sin egen nettside: http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2013/0129.html Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Her fra Tamron sin egen nettside: http://www.tamron.co..._2013/0129.html Ser ut som det blir lettere og tynnere. Dessuten er pris normalt et argument for Tamrons objektiver sammenlignet med original. Panasonic 14-140 koster over 6K så det blir interessant å se hva det havner på. Lenke til kommentar
eks Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Den ser ikke spesielt stor ut den her, ganske kompakt til en superzoom å være: Påmontert E-M5: Påmontert E-P3: Påmontert G1: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Den ser faktisk overraskende kompakt ut Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Den ser faktisk overraskende kompakt ut Størrelse og vekt ser ut til å matche Olympus sin 14-150 nesten eksakt, men med innebygd stabilisator. En knapp millimeter mindre i begge retninger og noen gram lettere, men det er jo ikke alltid slike spesifikasjoner stemmer helt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg fikk melding i dag om at importøren har dobbelsjekket og funnet ut at dere har helt rett, det ER 280 gram som er vekten på dette. Godt jobbet, folkens! Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bryter for å skru av stabilisering er jo vanlig, f. eks. for å spare strøm som stabiliseringen ellers ville bruke, eller om man bruker stativ. De stabiliserte objektivene jeg har har i alle fall det alle sammen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bryter for å skru av stabilisering er jo vanlig, f. eks. for å spare strøm som stabiliseringen ellers ville bruke, eller om man bruker stativ. De stabiliserte objektivene jeg har har i alle fall det alle sammen. Det er ikke alle objektiver som bruker mindre strøm når stabiliseringen som er slått av. F.eks. Sigma sine. Om Tamron er slik eller ikke, vet jeg ikke. Bildestabilisering i objektiver foregår ved at en linsegruppe justeres i forhold til bevegelsene som registreres. Når stabiliseringen er slått av, kan den enten holdes i ro mekanisk, eller ved at stabiliseringstyringen for å holde linsegruppen i korrekt posisjon. Hvis man har valgt sistnevnte løsning så trekker objektivet like mye strøm, enten stabiliseringen er av eller på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg