Gå til innhold

Reklamasjon på nesten fire år gammel datamus

Anbefalte innlegg

Gjest member-7189

Kai Kruger er ingen tilfeldig person, og det er lett og finne ut. Spør din venn Google.

Men du har rett i at det kan være hr.Brun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kai Kruger er ingen tilfeldig person, og det er lett og finne ut. Spør din venn Google.

Men du har rett i at det kan være hr.Brun

Det ser ut som det meste han hadde å gjøre angående kjøpsrett, er fra tiden før Forbrukerkjøpsloven trådte i kraft. Nå vet jeg dog ikke hvordan Kjøpsloven stiller seg i forhold til Forbrukerkjøpsloven på disse punktene.

Lenke til kommentar

Artig med alle de nye innleggene i tråden. Hvis noen lurer på hva som skjedde med musa mi til slutt: den begynte plutselig å fungere igjen, like plutselig som den sluttet. Da jeg startet tråden hadde det gått to dager siden den døde, og jeg hadde prøvd den i flere PC-er med samme resultat, med flere dagers mellomrom. Etter at jeg fikk den siste mailen fra Multicom bestemte jeg meg for å prøve en gang til, og nå har den fungert problemfritt siden.

Endret av Dauemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pris er irrelevant. Hva som er relevant er gjennomsnittlig levetid med normalt bruk for et produkt i en gitt produktfamilie. En billig PC til 4 000 har like lang reklamasjonsfrist som en PC til 20 000. En støvsuger til 400 er i samme produktfamilie som en til 5 000. Hvis reklamasjonsfristen skulle begynne å spesifisere produkter i detalj, så ønsker jeg dere lykke til med å finne riktig paragraf eller bokstav for den spesifikke støvsugeren deres, for den seksjonen av forbrukerkjøpsloven kommer til å bli lang.

Spørsmålet her er om en mus er ment til å vare i 2 år, eller mer enn 2 år. Personlig, så mener jeg at en mus skal vare i minst 3-4 år ved normalt bruk.

Lenke til kommentar

Pris er irrelevant. Hva som er relevant er gjennomsnittlig levetid med normalt bruk for et produkt i en gitt produktfamilie. En billig PC til 4 000 har like lang reklamasjonsfrist som en PC til 20 000. En støvsuger til 400 er i samme produktfamilie som en til 5 000. Hvis reklamasjonsfristen skulle begynne å spesifisere produkter i detalj, så ønsker jeg dere lykke til med å finne riktig paragraf eller bokstav for den spesifikke støvsugeren deres, for den seksjonen av forbrukerkjøpsloven kommer til å bli lang.

Og om en PC til 4 000 og en PC til 20 000 har den samme reklamasjonsfristen, hvor lang er da denne fristen, og hvor i forbrukerkjøpsloven finner jeg denne?

Nei, forbrukerkjøpsloven definerer reklamasjonsfrist ut ifra forventet levetid, og for enhver person med mer enn tre hjerneceller bør det være åpenbart at det er en vesensforskjell i forventet levetid mellom en støvsuger til 400 kr og en til 5000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...