Gjest member-7189 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kai Kruger er ingen tilfeldig person, og det er lett og finne ut. Spør din venn Google. Men du har rett i at det kan være hr.Brun Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kai Kruger er ingen tilfeldig person, og det er lett og finne ut. Spør din venn Google. Men du har rett i at det kan være hr.Brun Det ser ut som det meste han hadde å gjøre angående kjøpsrett, er fra tiden før Forbrukerkjøpsloven trådte i kraft. Nå vet jeg dog ikke hvordan Kjøpsloven stiller seg i forhold til Forbrukerkjøpsloven på disse punktene. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Artig med alle de nye innleggene i tråden. Hvis noen lurer på hva som skjedde med musa mi til slutt: den begynte plutselig å fungere igjen, like plutselig som den sluttet. Da jeg startet tråden hadde det gått to dager siden den døde, og jeg hadde prøvd den i flere PC-er med samme resultat, med flere dagers mellomrom. Etter at jeg fikk den siste mailen fra Multicom bestemte jeg meg for å prøve en gang til, og nå har den fungert problemfritt siden. Endret 11. mars 2013 av Dauemannen 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Pris er irrelevant. Hva som er relevant er gjennomsnittlig levetid med normalt bruk for et produkt i en gitt produktfamilie. En billig PC til 4 000 har like lang reklamasjonsfrist som en PC til 20 000. En støvsuger til 400 er i samme produktfamilie som en til 5 000. Hvis reklamasjonsfristen skulle begynne å spesifisere produkter i detalj, så ønsker jeg dere lykke til med å finne riktig paragraf eller bokstav for den spesifikke støvsugeren deres, for den seksjonen av forbrukerkjøpsloven kommer til å bli lang. Spørsmålet her er om en mus er ment til å vare i 2 år, eller mer enn 2 år. Personlig, så mener jeg at en mus skal vare i minst 3-4 år ved normalt bruk. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Pris er irrelevant. Hva som er relevant er gjennomsnittlig levetid med normalt bruk for et produkt i en gitt produktfamilie. En billig PC til 4 000 har like lang reklamasjonsfrist som en PC til 20 000. En støvsuger til 400 er i samme produktfamilie som en til 5 000. Hvis reklamasjonsfristen skulle begynne å spesifisere produkter i detalj, så ønsker jeg dere lykke til med å finne riktig paragraf eller bokstav for den spesifikke støvsugeren deres, for den seksjonen av forbrukerkjøpsloven kommer til å bli lang. Og om en PC til 4 000 og en PC til 20 000 har den samme reklamasjonsfristen, hvor lang er da denne fristen, og hvor i forbrukerkjøpsloven finner jeg denne? Nei, forbrukerkjøpsloven definerer reklamasjonsfrist ut ifra forventet levetid, og for enhver person med mer enn tre hjerneceller bør det være åpenbart at det er en vesensforskjell i forventet levetid mellom en støvsuger til 400 kr og en til 5000 kr. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 En PC er forventet til å leve vesentlig mer enn to år. Det samme er en støvsuger. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Nuvel. Om du hadde kjøpt en støvsuger til 250 kr spørs det om du hadde fått medhold i verken forbrukerrådet eller FTU om du klagde på at deler falt av etter tre års bruk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Synes det er litt morsomt at folk kategorisk fastslår at det er hva slags type produkt noe er som avgjør reklamasjonsfristen og reklamasjonsretten (som er 2 forskjellige ting, forresten). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det er ganske morsomt, mye av det som skrives på forbrukerrettsforumet:p 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå