Countryman Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg streamer fil fra PC gjennom Boxee og opplever en del buffring ved streaming av store filer, slik som en 12gig 1080p film. kvaliteten er naturligvis god, men buffringen ødelegger filmopplevelsen. Jeg forstår at om jeg ripper dvd`n til PC`n, kan jeg konvertere den ned til 2-4gig.. Nå vil jeg sannsynligvis slippe buffringen, men lurer på om kvaliteten må bli dårligere? Jeg har og sjekket ut filstørrelser på Piratebay, og ser her at en 720p film varierer fra 4-5gig og helt ned i 1gig... kommentarer på kvaliteten der sier at fila på 1gig er veldig god, men jeg finner ingen sammenligning/diskusjon på denne fila og den "originale" som er på 4-5gig.. er 1gig-fila "veldig god" fordi den har liten størrelse, er rask å laste ned og sannsynligvis bedre enn en dvd-rip versjon, eller kan den være like god som den store fila? Er opptatt av å ha best kvalitet, og lurer på om buffringa er et nødvendig onde..? jeg opplever også, eller rettere sagt har på følelsen at en 720p stream ser bedre ut enn en 1080p? Jeg har 1080p/3D-projektor og har stilt inn Boxee til det samme. alt via hdmi. kan det bli for mye information ved en 1080p-stream, slik at den faktisk oppleves som dårligere kvalitet enn stream av 720p? Lenke til kommentar
mariner50 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men kan ikke noe om det. Det jeg lurer på er hvordan jeg legger inn et spørsmål på denne siden Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 hihi...bra jobba kamerat.. jeg fikk en notifikasjon, klikka meg febrilsk inn for å se om jeg hadde fått hjelp...men neida... jeg tror nemlig mitt spørsmål/tema er litt for avansert for Diskusjon.no`s brukere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå