simenstad97 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Kan noen hjelpe meg med å oversette denne teksten til spansk JA, jeg vet den er skrevet veldig rart, det var et forsøk på å gjøre Google translate-oversettelsen min litt mer nøyaktig, ved å skrive i presens, og som om man snakker til en treåring. (det funket ikke...) gjentatte ganger i mexicos historie blir landet forsøkt overtatt på grunn av at det er et godt egnet jordbruksland. Mexico har mange ganger problemer med spania og frankrike. i 1519 blir mexico invandert av spanske mennesker, og mexicanerene gjør alt de kan for å holde spanjolene unna hovedstaden. Noen år senere komer britene til mexico fordi de trenger materialer for å bygge maskinene sine under den industrielle revolusjonen. I 1821 blir mexico uavhengige fra spania. politikk i Mexico: Mexico er et demokratisk land og har president. Det er valg hvert sjette år. Mannen som er president i Mexico nå heter Enrique Peña Nieto. Innvandring i Mexico Innvandring er ikke et stort problem i mexico. Utvandring er faktisk et større problem. Menneskesmugling fra Mexico til USA er et stort problem i mexico. Hver dag prøver hundrevis av personer å komme seg grensen fra mexico til usa, men mange av dem blir stoppet Skole: I Mexico går du på skole i ti år, fra du er 5 til du er 15. det er mange analfabeter i mexico, men antallet synker hele tiden. Det er påbudt å bruke skoleuniform i grunnskolen, og det er veldig vanlig i videregående skole. Reglene i Mexicos skole er nesten helt likt som det er i norge. Mexicanske skoler følger ikke en religion, men de har juleferie og påskeferie, som er to kristne høytider. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå