Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt om dette bildet. Tatt i studioet mitt. Belysningen er veldig svak, kun halogenpærene i studioblitsene. Softboks fra siden og kun lyskaster ovenfra. Jeg syns det er fint med overlys, markerer omrisset av hodet og en dash av lys på skulderen.

I og med at lyset er svakt blir det stor blender og liten dybdeskarphet noe jeg liker i portretter. Øynene skarpe og så kan det fade ut. Det er tatt med Canon D40 men det får jeg ikke tatt opp i utstyrslisten, gått ut av produksjonen antagelig. Men linsen er 50mm. Nydelig linse å ta portretter med.

Etterbehandlet først i Camera Raw og så i Photoshop. Kun lys og skarphet. D40'ien har gjort en god jobb for øvrig.

Men folkens, kom med kritikk. Jeg er kun en ivrig amatør og har masse å lære...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke greie på portrett, lys og lyssetting i det hele tatt. Bildet ditt fanger min interesse. Blir litt overrasket over portrett i profil, men synes det fungerer veldig godt. Har god kontakt med modellen allikevel :) Blir med en gang fanget av øynene. Så vil tro du har truffet godt der. Opplever modellen som sterk og bestemt og tror kanskje det har noe med lys, linjer og blikkretning å gjøre. Hvordan bildet starter med hestehalen, og hvordan den ligger som en linje i starten av bildet, hvordan lyset på den leder blikket, etterfulgt av lys-linjene til toppen av håret og ned på ansiktet og til slutt blikkretningen til modellen. Etter det fra ansikt til arm og opp igjen. Synes den lille turkise stroppen er en flott detalj som gir litt ekstra til bildet. Ingen tekniske svar, og ikke det du spurte om , men kanskje det kan gi deg et indirekte svar? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...