Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kabel brudd Beyerdynamic DT770, fiks?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser ut til at jeg har fått et kabelbrudd i hodetlefonene mine..

Har ingen lyd i venstre øre, har prøvd og vri og bøye på kabelen og prøvd hodelefonene i både Mac'en og mobilen uten forbedring.

Siden disse koster litt så vil jeg dra frem loddebolen og prøve å fikse de :)

Vet jeg har prøvd på dette før med fatalt resultat, men det er sikkert nesten 10år siden.

Fant ny kabel til under 200kr her:

http://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_dt_770_pro_ersatzkabel_glatt.htm

Noen som har erfaring med dette? Og har noen tips til hvordan jeg skal sprette de opp? Er det sannsynlig det kan vere noe annet en kabelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på denne. Med tanke på hvor mye jeg bruker mine dt770 så er det vel bare snakk om tid før det ender i kabelbrudd her også.

Har du tenkt tanken om å montere en 3,5mm jack eventuelt en mini XLR kontakt der ledningen går inn i øreklokken så man lett kan bytte ledning om det skjer igjen?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sett på denne guiden ja. Dro fram multimetret og sjekka om det var kontakt mellom loddepunktene inni hodetelefonen og 3,5mm phono-pluggen før jeg begynte å lodde av kontaktene, og det var det.. Noe som tyder på at problemet ligger lengre inn en selve kabelen.

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har åpnet de for å få tilgang til å teste kabelen for brudd, men ikke lodda av noe eller klippet av noe. Er bare å klipse sammen igjen (ikke skrudd på noe). De har sikkert et lite merke i plasten akkurat der jeg bruke skrujernet for å få de opp, ellers er de som ny.

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...