Gå til innhold

Derfor virker ikke amerikanske spill i Norge (3DS, PS3, Vita, WiiU, X360)

Anbefalte innlegg

Klart de tjener på det. Med så sterk kurs på den norske kronen, og svak kurs på den amerikanske, er det jo særdeles gunstig å importere spill fra statene. Hvis dette hadde vært mulig på alle platformer, så tror jeg det kunne blitt et problem. I dag er det ikke utbredt nok, og en av grunnene til det er jo nettopp regionsperre. Logisk mener jeg.

Spill på PC er ikke regionslåst, hvor mye salg er det på PC som foregår utenfor regionen spillet er utgitt? Jeg har ikke inntrykk av at det er enorme tall akkurat. Så man må veie opp dette mot en mer bedriten opplevelse for kunde, jeg er ikke overbevist om at det er ett regnestykke som går i regionlåsenes favør.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill på PC er ikke regionslåst, hvor mye salg er det på PC som foregår utenfor regionen spillet er utgitt? Jeg har ikke inntrykk av at det er enorme tall akkurat. Så man må veie opp dette mot en mer bedriten opplevelse for kunde, jeg er ikke overbevist om at det er ett regnestykke som går i regionlåsenes favør.

AtW

Hvis det er så lite utbredt kan det neppe skade at det er regionsperre på spill. Må bare få legge til at jeg ikke kjenner noen som har kjøpt en fysisk kopi av et PC-spill på sikkert fem år, så hele det argumentet blir ikke nødvendigvis relevant.

Lenke til kommentar

Liker Steam jeg, alle spill alltid, hvor jeg vil når jeg vil. <3

Det stemmer vel ikke akkurat. Steam er også en ganske kjip DRM-løsning, men det virker som folk ikke hisser seg opp like mye over steam som de gjør med origin, uplay og alt det andre. Den beste løsningen må være å kjøpe fra gog, og så legge spillene til i steam. Da slipper man alt mulig kødd som kan oppstå når man en gang skal starte et steam-låst spill uten internett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Ikke regionsperre på PC? Hvorfor kan jeg ikke kjøpe spill i norsk butikk når de kommer ut i USA da? Selv når spillet ligger i butikkens lager. Det er også DRM løsninger som hindrer meg å spille spillet mitt da jeg har norsk visa-kort. Selv om vi ikke har regioner i PC-hardwaren er det mange andre måter regionsperrer fungerer.

Hvis det er så lite utbredt kan det neppe skade at det er regionsperre på spill. Må bare få legge til at jeg ikke kjenner noen som har kjøpt en fysisk kopi av et PC-spill på sikkert fem år, så hele det argumentet blir ikke nødvendigvis relevant.

Steam tar definitivt å regionlåser innhold, så det er ikke bare i fysiske kopier det er en utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...