Gå til innhold

Kamptråd: Norwich - Tottenham

Gjest Slettet-w7DZlO15

Anbefalte innlegg

Ifølge denne analysen ligger vi på 11. plass på antall scoringer per skudd på mål. 28.06% av skudd på mål ender i scoring. Man City leder med 40.14%.

Jeg leste et eller annet sted før denne kampen at vi var laget som hadde flest avslutninger totalt i PL hittil, så det er ikke tvil om at vi fyrer litt for mye løs istedet for å jobbe frem klare sjanser. (Dette stemmer forøvrig ikke med den lenkede artikkelen, der Chelsea har flest avslutninger.)

Var forøvrig en begredelig kamp dette. Minte mye om Leeds-kampen den første omgangen, der laget virket helt umotivert. Var vel fortjent å dele poengene sånn som kampen utspant seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev denne på Tottenhamsvenner.no , vet ikke hvor mange som er der inne å leser, så poster den her også:

AndyMaxwell skrev:

Hvor skal man begynne? Dempsey og Defoe er den mest tannløse angrepsduoen i Premier League! Jeg har alltid likt Defoe, og gjør det for så vidt ennå, men han er ikke god nok til å være førstevalg på topp for oss. Hadde vi hatt en skikkelig spiss hadde vi hatt ni poeng på tre siste, og ikke tre. Når det er sagt velger jeg heller han enn Adebayor. Vi trenger ny spiss! Under Harry sa Defoe alltid at han må ha tillit for å prestere. Hva står han med nå? Ett mål på de ni siste kampene eller noe slikt. Nå kan han i hvert fall ikke skylde på manglende tillit. Sjansen han fikk skal være mål ni av ti ganger.

Og hva med Dempsey? Han har ikke imponert meg. Han har puttet noen mål som har rettet litt på inntrykket, men han har ingenting å gjøre som link-up-spiller. Han har ikke teknikk til å bekle den rollen. I dag fikk vi mål mot fordi han ikke klarte å få kontroll på en relativt enkel pasning. Norwich kontret, og vips stod det 1-0. Det er ikke første gang vi har fått mål mot etter at Dempsey har mistet ballen, og svært ofte har det blitt farlig når han har mistet ballen. Holtby viste mer i innhoppet sitt enn Dempsey har gjort hele sesongen. Til tross for at han ikke kjenner medspillere eller vår måte å spille på. Han bør starte på bekostning av Dempsey allerede i neste kamp.

Parker er bare en skygge av seg selv, og er ikke i nærheten av å fylle skoene til Sandro. I dag slo Parker mange feilpasninger, og dekker heller ikke like stort rom som Sandro. Det er lov å håpe det er fordi han er kamprusten, men jeg foretrekker uansett Sandro.

Det er sjokkerende hvor lite involvert både Bale og Lennon var. Jeg mener noe av det skyldes at de spilte 90 minutter mot Leeds. Helt unødvendig å satse på alle turneringer når vi ikke har dekning på vingene. Det sier seg selv at de ikke fikser hardkjøret i lengden. Jeg er alvorlig bekymret for at Bale skal ende opp som Owen.

Utrolig bittert poengtap i dag. Fryktelig nære med Sigurdsson, og som en annen nevnte virker det som han alltid er nære på å bli matchvinner for oss. Jeg synes Sigurdsson er frisk når han kommer inn. Han er mer bevegelig og har bedre teknikk enn Dempsey, og han bør derfor være foran i køen etter mitt skjønn.

Jeg legger meg ned og hulker og gråter hvis ikke det dukker opp en spiss i løpet av morgendagen.

Jeg får si meg veldig enig med deg her.

Prøver meg på en liten spillerbørs for å oppsummere litt, om noen er interessert.

Hugo Lloris: 6 - Lloris hadde ikke sin beste kamp og det var flere nervepirrende øyeblikk. Til tider litt overivrig på å forlate linja og noen litt ukontrollerte klareringer, som f.eks. boksingen han nesten slo i eget mål. Men når sant skal sies, er jeg MYE tryggere på Lloris, enn Friedel.

Kyle Walker: 6 - Grei skurring på Walker i dag. Ok kontroll bakover, flink til å være med framover og få dristige (mislykkede) finter som bakerste mann. Mye bedre valg enn NAughton som startet mot Leeds.

Jan Vertonghen: 6 - Stopper gutta har hatt en dalende kurve og jeg har revet meg mye i håret for dårlige markeringer, markeringsfeil og motspillere som slipper ALT for lett igjennom. Synes ikke Super-Jan og Dawson passer så godt sammen. Blir gjort mye rart i backrekka og spesielt når Super-Jan går på raid oppover og vil står igjen med Dawson uten fart, der bak.

Michael Dawson: 5 - Karen virker ikke like duell-sterk lenger, har som nevnt flere markerings feil og er i tillegg treg. Smetter spissen forbi, kommer ikke Dawson seg på riktig side igjen. Men det som irriterer meg mest med Dawson i går og i de siste kampene, er at han har fått det for seg at han skal drive å slå 70-meters pasninger. Det kan han ikke! Både treffsikkerheten, timingen og valg av hvem han slår til er DÅRLIG.

Benoît Assou-Ekotto: 4 - Har virkelig savnet Benny på venstreback, når han har vært ute med skade. Men han er tydelig vis ikke helt tilbake enda. Er som Daws og Super-Jan litt rusten i markerings-spillet, men viser enda større problemer når han blir utfordret. Best forklart med ordene til min gamle junior trener; Han selger seg lettere enn ei billig hore.

Aaron Lennon: 5 - Lynvingen som har gjort så mye bra denne sesongen, har vært ganske anonym de siste kampene. Dette har kanskje noe med at han merker det tette kampprogrammet og har spilt mye, eller at motstandere har blitt mer bevist på å markere/blokkere løpene hans. Det har uansett vær få løp på kant og gode innlegg.

Scott Parker: 4 - Mannen er ikke tilbake fra skade. Farten, rekkevidden, innsatsen og til og med mye av det offensive, har forsvunnet under skadeperioden. Han er som det nevnes over her, en skygge av seg selv. Og jeg satt under hele kampen å tenkte på hvor stort savnet av Sandro er. Parker taper alt for mange dueller og blir i motsetning til Hulken, liggende på bakken å holde seg til anklene osv. Offensivt mistet han i går ballen mye, senket spillet og hadde veldig mange pasninger bakover.

Moussa Dembélé: 5 - Det virker som om Dembele har daffet litt av etter den fine starten i Spurs-trøya. Raidene og de fine pasningene fremover har blitt sjeldnere og sjeldnere. Samtidig som jeg synes innsatsen har blitt lavere.

Gareth Bale: 6 - Kommer opp på 6'eren kun på grunn av det fine raidet, som endte med mål. Fortjener mye av de samme kommentarene som Lennon og kanskje enda litt mer kritikk, da Bale i utgangspunktet har bedre teknikk og et større repertoar å spille på.

Clint Dempsey: 4 - Amerikaneren er ikke god nok for en topp 4 klubb i PL. Han har innsatsvilje og er en fighter, men kvaliteten på spillet er ikke godt nok for 10'er rollen i en klubb som Tottenham. Han er et dårlig oppspillspunkt, har få egenskaper å spille på for å komme seg bort fra motspiller og er heller ikke god nok når han skal sende balden videre, verken til medspiller eller på mål. Jo da, han har satt ballen i nettet flere ganger i det siste, men det har stort sett vært dritt mål, som alle 10'ere med innsats burde sette.

Jermain Defoe: 4 - Som det nevnes over har Defoe uttrykt at han trenger tillit for å prestere og det har han virkelig fått denne sesongen. Men de virkelig store prestasjonene har likevel uteblitt. Er på ingen måte ett oppspillspunkt og kan i teorien verken holde på ballen eller komme seg unna motspillere. Har hørt rykter om at han er en god avslutter, men ser du på sjansestatistikken hans, tror jeg ikke han har en videre imponerende mål-til-skudd ratio. Er også til tider alt for egoistisk foran mål og skyter, selv om det står medspiller mye bedre plassert. (Dette gjelder forøvrig flere på laget)

Lewis Holtby: 7 - Var kun på banen i drøye 25 minutter, men var likevel kampens mest positive innslag (sett med Tottenham øyne). Møtte i rom og ville ha ball. Hadde utrolig mange tine flikker og pasninger. Både tempo og innsats økte betydelig i Tottenhams favør, etter Holtbys innhopp. En virkelig frisk pust jeg har savnet i laget.

Gylfi Sigurdsson: ? - Føler ikke jeg fikk sett nok av Siggi, til å gi han karakter. Men gutten virket mer på enn i mange andre kamper og ga meg et positivt inntrykk. Synd han ikke klarte å putte ballen i nettet.

Kampen alt i alt var bedrøvelig. Norwich styrte alt for mye og Tottenham presterte alt for lite. Dårlig innsats generell over hele linja, både når laget skal forsvare seg og når de skal prøve å skape noe. Lite løp uten ball. Rare valg og mye halvhjertet. Det trengs helt klart en ny spiss, men synes også det bør jobbes litt med moral og vinner vilje. Virker nesten som om noen av gutta går rundt i disse kampene og tror at "vi er så mye bedre at dette vinner vi på 70 %".

Lenke til kommentar

Forøvrig enig i mye av det du skriver. Men Lennon var da veldig god mot United? Synes forresten ikke at Dawson sine lange pasninger er så dårlige som du skal ha det til heller. Men passe inn i Tottenham gjør de ikke med mindre det er bakrom å spille i.

Skjønner selv heller ikke hvorfor Dempsey får starte før Sigurdsson hele tida. Ja, Dempsey har scoret noen mål. Men han spiller jo ofte ikke bra i den rollen det er meninga han skal ha utpå der.

Lenke til kommentar

Tottenhamsvenner siden har så dårlig respons at jeg ikke orker bruke den mye dessverre. 3-5 sekunder latency blir for mye.

Grei spillerbørs. Stort sett enig, men ville kanskje gitt Defoe en 5'er for innsatsen. Han løp veldig mye til tross for at han tydelig slet med skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...