Rudde Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hei, prøver og lage en enkel kundebatabase med oversikt over kundeinformasjon. Målet mitt er og få interfacet til å ligne på Elguide sin løsning (brukt av elkjøp, lefdal og expert) og lurte på hvordan jeg får ett slik interface? Er det no teknikk for det eller skal jeg bare bruke ett libary? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hvordan er Elguide tekstbasert? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 De har ikke noe musfunksjonallitet og alt styres fra tastaturet og gir deg bare ffint plassert tekst som output? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 De har ikke noe musfunksjonallitet og alt styres fra tastaturet og gir deg bare ffint plassert tekst som output? Dette ser ut som et ordnært grafisk program, men kanskje du har en annen versjon enn den jeg fant? Uansett. For tekstbasert UI (ikke den over) bruker man ofte ncurses, eller pdcurses. For Grafisk UI (den over), finnes det masse alternativer. Qt GTK Er blant de mest utbredte. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Aha, nei snakker om dette programmet Http://doc.emsp.no/image43.jpg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Aha, nei snakker om dette programmet Http://doc.emsp.no/image43.jpg Ah flott. Men da er det ncurses eller pdcurses du er ute etter. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Har du noen spesiell preferanse? Og er det noe som har noe cross-platform support? Iallefall Windows og Linux? Hovedsaken min er liksom at de skal kunne navigere litt mer piltaster og kunne "cansel-action" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har du noen spesiell preferanse? Og er det noe som har noe cross-platform support? Iallefall Windows og Linux? Hovedsaken min er liksom at de skal kunne navigere litt mer piltaster og kunne "cansel-action" Jeg har ingen preferanse da jeg aldri gjør slike ting Jeg mener at dersom du skal kun bruke GNU/Linux, så burde du benytte ncurses, da det ser ut til at PDCurses ikke er et aktivt prosjekt lenger, uten at jeg tror det er et problem. PDCurses ser derimot ut til også å fungere i Windows. Du får nesten prøve. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Ncurses såfremt du ikke er bundet til Windows. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Spørsmålet om det egentlig er dette ts ønsker å gjøre tvinger seg unektelig frem ... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Vedkommende jeg skal lage dette for kommer nok i all hovedsak til å kjøre det på windows, men personlig syns jeg det hadde vært kult og lage ett system som kunne kompileres på både mac og linux også. At PDCurses ikke er aktivt lenger trenger det nødvendigvis være noe negativt? Kan ikke det også symbolisere at det er robust programvare som takler det den får av utfordringer? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Hvorfor skal du på død og liv ha et konsollbasert system? Det finnes flust av GUI biblioteker for C++ der ute hvor den samme kildekoden kan kompileres over flere plattformer. Personlig foretrekker jeg QT, eneste du må ha i bakhodet er at du ikke kan linke bibliotekene statisk dersom du ønsker å videreselge programvaren kommersielt. Ellers er du "good to go". Endret 30. januar 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg vil ha det teksbasert fordi det er lett for brukeren, uerfarene brukere tvinges til å bruke tastaturet som vil øke effektivitet og hastighet. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Stor fordel: tekstbaserte programmer kan lett kjøres over SSH e.l. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Stor fordel: tekstbaserte programmer kan lett kjøres over SSH e.l. http://delta.affinix.com/qca/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Stor fordel: tekstbaserte programmer kan lett kjøres over SSH e.l. RDP og VNC fungerer helt fint for GUI programmer. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 RDP og VNC fungerer helt fint for GUI programmer. X-forwarding og, men det er betydelig tyngre (og krever mer infrastruktur) enn å sette opp ssh. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvorfor pese med tredjeparts applikasjoner når det er såre enkelt å legge til TLS/SSL støtte i programmet ditt. Eksempel: Server: http://delta.affinix.com/docs/qca/sslservtest_8cpp-example.html#_a3 Klient: http://delta.affinix.com/docs/qca/ssltest_8cpp-example.html#_a22 QCA::TLS api: http://delta.affinix.com/docs/qca/classQCA_1_1TLS.html QT Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hæ? Tenker du på ssh? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Stor fordel: tekstbaserte programmer kan lett kjøres over SSH e.l. Altså, jeg tenker at grunnen til at du vil bruke ssh er hovedsakelig for å gjøre tilkoblingen mellom klienten og tjeneren sikker? Eller har jeg missforstått? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå