Gå til innhold

Hvordan ta backup i XP uten diskett, og...

sevs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får kjøre oppgradering, i håp om at ting ikke blir slettet.

Har du ikke to partisjoner da? En C og D?

Skyen i dag er omtalt som nettlagring, altså du lagrer ting på en annen server i verden.

Se på f.eks som Dropbox.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Om du har 100GB med data og hadde planer om å bruke disketter, ville du jo måtte ha 100.000 disketter.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt 4-500 kroner på en ekstern USB disk. Da lagrer du alt der, legger inn Windows 8, og så legger tilbake backupen fra den eksterne disken.

Noen spesiell grunn til at du skal bytte ut XP med Win8? Om pcen er veldig gammel så kan det være du blir veldig skuffet over ytelsen i Win8 kontra XP,

Lenke til kommentar

Du får kjøre oppgradering, i håp om at ting ikke blir slettet.

Har du ikke to partisjoner da? En C og D?

Skyen i dag er omtalt som nettlagring, altså du lagrer ting på en annen server i verden.

Se på f.eks som Dropbox.

Bruker Dropbox allerede, utvidet en del, og den er full. Og det er alt for lite uansett :)

Har to disker, c og s.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt 4-500 kroner på en ekstern USB disk. Da lagrer du alt der, legger inn Windows 8, og så legger tilbake backupen fra den eksterne disken.

Har, men en mil borte. Derfor vil jeg ikke kjøpe ny heller, og tør ikke låne med noen :blush:

Om du har 100GB med data og hadde planer om å bruke disketter, ville du jo måtte ha 100.000 disketter.

Det som er greia er at XP sitt innebygde tool lagrer alt på f.eks en ekstern disk, men man må ha en diskett for å bruke som nøkkel (?) eller noe sånt.

Noen spesiell grunn til at du skal bytte ut XP med Win8? Om pcen er veldig gammel så kan det være du blir veldig skuffet over ytelsen i Win8 kontra XP,

Mange grunner. Jeg har prøvd Consumer Preview, og er fornøyd. :) (selv om den sikkert er veldig annerledes)

Sukk, får finne ut hva jeg skal gjøre. Finnes det programvare som kan gjøre det for meg?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke legge det over på S-partisjonen (eller hvis det er en DISK alene)

så kan du bare formatere C og installere Windows 8 der :)

Ja, men hvordan?

Kopier+lim inn: Flere av filene er i bruk, så Windows avbryter kopieringen selv.

Backup-programmet i XP: Trenger diskett(for ikke å snakke om diskettstasjon :p)

Edit: Sjekka nå, virker som sikkerhetskopien faktisk er der(?)

Over til et annet spm., trenger jeg hardware virtualization?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...