Makne Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg har et XFX Radeon HD 6870 skjermkort som bråker når det må jobbe. Jeg ønsker å holde temperaturen under 80-90 grader og få støynivået til et minimum. Vil det fungere å montere flere kabinettvifter? Og hvor bør de monteres? Har et CoolerMaster CM 690 II lite kabinett med 2 vifter nå, en forran og en bak. Hvis ikke: Hva slags muligheter har jeg? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Ta av døra, senker temp seg?(med last) Hvis ja monter vifter som blåser inn forran. Står kortet på auto? Auto vil prioritere støy og la kortet jobbe på 90C som foressten er en fin temp for gpu. Lenke til kommentar
Makne Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Supert, takk for tipset om å kjøre vifta manuelt. Veksler mellom 45% viftehastighet (med last ~ 85 grader) og 20% viftehastighet (uten last ~ 45 grader) jeg overlever støyen med vifta på 45%, men der er litt tungvindt å skru på vifta når man skal spille. finnes det noe program som kan kontrollere vifta smartere enn catalyst controll center? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) RivaTuner og SpeedFan er begge kurrante programmer for manuel kontroll av GPU-viften. RivaTuner er det mest avanserte, men ikke nødvendigvis et program jeg vil kalle intuitivt - SpeedFan er enklere å sette seg inn i. http://downloads.gur...oad.php?det=163 http://www.almico.com/speedfan.php Edit: Ved nærmee sjekk, er visst RivaTuner fullstendig utdatert - det virker fortsatt med Win7, men har ingen offisiell støtte lengre. Jeg har selv brukt RivaTuner med Win7, men det var med et aldrende skjermkort (HD 5870), men har ikke hengt med i programutviklingen... Endret 29. januar 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Makne Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg fikk SpeedFan til å fungere. Virker akkurat som håpet! takktakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå