Gå til innhold

Biltur gjennom hele Europa. Hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

I mai legger jeg og en kompis ut på en omfattende biltur som vil ta oss gjennom samtlige land på fastlandet i Europa med unntak av Russland og Tyrkia. Såvidt jeg vet kan alle de andre landene besøkes visumfritt, men det jeg lurer på er hva man vil trenge av andre ting som papirer, forsikringer og vaksiner.

Har også tenkt tanken på å leie bil i utlandet. Er det noe lurt? Hvor bør man i så fall gjøre det? Helst i Tyskland eller Nederland, men det er ikke et must.

Tar også imot tips om veier man bare må kjøre og steder/byer man bare må besøke. Er hobbyfotograf og meget glad i pen natur, flott arkitektur og steder av historisk betydning. Har allerede en del planer, så kom gjerne med tips om litt mindre kjente ting.

Alle råd eller tips i forbindelse med turen mottas med takk, så bare fyr løs om det er noe annet man bør tenke på, områder man bør unngå osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvitrussland er ikke visumfritt, vet ikke om dere tenkte der oppover i øst-Europa også (Baltikum først og fremst), men det kan ikke være så supergøy når man må følge med på alt av eiendeler hele tiden pga høy kriminalitet.

Men ellers kommer det sikkert til å bli en fantastisk tur :) Dere bør også regne med en del tid til å krysse landegrenser nede på balkan, har f.eks hørt om folk som kjørte mellom Bulgaria og Romania og måtte gjennom 5 kontrollpunkter, kan fort ta en time der som dere ikke tenker på :wee:

Edit: Korrigerer meg selv, det var 4 kontrollpunkter på grensen mellom Bulgaria og Tyrkia, beklager, hentet fra episode 2 av Team Bachstad som kjørte til Mongolia

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...