SimplyShredded Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei. Jeg fikk denne oppgaven som elev i data elektronikk, og helt ærlig så har jeg ikke peiling på hva jeg trenger i min pc og hvorfor det er bra osv. Så jeg håpte noen her kunne hjelpe meg med denne oppgaven som en liten "kveldskos" oppgave for dere elektronikerne der ute. Det jeg bruker min PC til er: Facebook, WoW, CSS, CoD og LoL. Jeg er ikke en <<Hardcore>> gamer, men litt mer <<etter skoletid gamer.>> Så det jeg trenger er en gaming PC til ikke for syk pris. Kanskje rundt 7-10.000.Databehandling og periferiutstyr lab 5.docx Visst noen kunne hjulpet meg med dette hadde jeg vært evig takknemlig! Databehandling og periferiutstyr Lab 5 Oppgave: Hva ville du vektlagt ut i fra dine behov(beskriv dine behov) når du skulle velge en pc med periferiutstyr om du skulle ta hensyn til pris og kvalitet? Grunngi valg av PC, periferiutstyr og hovedkomponenter(hovedkort med busser og utvidelsesbusser, prosessor, ram, grafikkort, harddisk og tilkoblinger) å se dette opp mot behov og pris når du grungir. Lenke til kommentar
SimplyShredded Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Noen? jeg skjønner ingen ting av denne oppgaven :-/ Lenke til kommentar
Wuzhou Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Jeg er ikke den med mest innsikt. Men kan gjette meg litt fram. Det som vanligvis går rundt her i forumet er å legge penger i skjermkort. Hovedkort (gjerne at det har mulighet til "Crossfire" for framtidsmulighet eller en billigere oppgraderingsmulighet i framtiden om man ikke har råd til et nytt et). SSD for raskere aksesstider og kortere loading. Skjermkort legges ofte vanligvis mye i ettersom så vidt som jeg forstår så kommer det en større og større andel med folk som ønsker en 120hz monitor senere. Da er det greit å ha et bra skjermkort som klarer 120 fps ellers så er det lite vits. Noen legger vekt på multiscreen men kan ikke skjønne at dette trengs så mye her. RAM er vanligvis 8 gb, man trenger egentlig bare 4 gb men det er så billig at det er ingen grunn til å ikke kjøpe 8 GB. 1333 mhz er greit, 1668 (eller hva det nå er) anbefales ofte, ikke pga ytelse da yteslen har veldig lite å si men pga at det koster bare en hundre lapp mer for å være litt mer framtidsrettet. Mye ram trengs særlig på pcer der man koder mye eller man driver med videoredigering Hardisk, 1 eller 2 tb. Steam begynner å få stadig større og større marked, det er også veldig vanlig å gjøre impulsskjøp noe som jeg har fått erfart veldig mye. Steam mappen min er på tundt 650/700 gb og det er ikke den største for å si det sånn Endret 9. februar 2013 av Wuzhou 1 Lenke til kommentar
SimplyShredded Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hjertelig takk for hjelpen Wuzho! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå