DenUheldige Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei! Jeg var så uheldig å miste min eksterne WD harddisk i gulvet, fra ca. 40 cm, på et mykt teppe. Etter dette kjenner ikke noen av datamaskinene mine den igjen, og jeg har prøvd diskmgmt.msc, men finner ikke noe der. Harddisken er ikke "død" i den forstand, det lyser i den som ellers. Når jeg kobler usb kabelen til en datamaskin, og deretter kobler til strøm, kan jeg høre at den starter opp, så begynner "cd'en" å snurre, deretter virker det som den får litt motstand, smått blir det en hakke lyd, eller "tikk", så stopper den å snurre... Skal jeg bare kysse alle mine verdigfulle data goodbye ??? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dersom du klarer å få tak i en som er 100% identisk og dersom du klarer å flytte skivene over til den nye disken så er det jo en teoretisk mulighet for at du klarer å berge dataene. Eller du kan sende den til IBAS AS og betale rundt 10000,- for jobben. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Eller du kan drite i garantien og åpne kabinettet til disken og koble den til en intern SATA port og se om det er liv i den. Den kan være noe galt med kontrolleren til disken, så hvis du kobler den til intern er det en liten mulighet for at den funker. Hvis ikke, neste mulighet, IBAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå