Mojo Pin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei! Skal bygge meg en stasjonær PC, men har aldri gjort det før. Den skal brukes til kontorbruk og litt spilling, men på sikt kanskje også som server/HTPC. Har satt opp disse komponentene på Komplett: link Har i tillegg en SATA disk og DVD+-RW fra før av. - Er det noe som mangler eller ikke passer sammen? - Kan jeg få ned prisen noe sted, uten at ytelsen reduseres betraktelig? - Vil jeg klare meg med integrert skjermkort i prosessoren, eller bør jeg kjøpe eget GPU? - Er PSU et godt valg,eller bør den være større/mindre/mer stillegående? - Er det greit å ha OS på SSD disk og lagre andre filer på SATA? Takker for alle innspill Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 1: Bedre billigere SSD 2: Bedre PSU 3: Du burde klare deg med iGPU 4: Sata kabel følger med HK 5: SSDen er også koblet til Sata 6: Mange steder som er billigere og bedre enn komplett 7: For stillhet anbefales 3. Partskjøler Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Tusen takk for tilbakemelding Vil du utdype siste punkt - 3. partskjøler? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Dvs. En kjøler som du må kjøpe ved siden av, som ikke er laget av AMD, denne feks Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Ok, altså bytte ut medfølgende CPU kjøler? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Dustin, som du linket til, virker billigere totalt sett. Har du tips til noen av strømforsyningene der? Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Skal du bruke integrert skjermkort, ville jeg ha kjøpt raskere minne. Les mer her: http://hexus.net/tec...eds-faster-ram/ Jeg har selv samme hovedkort som du har satt opp, A8-5500-prosessor og KINGSTON 8GB 1866MHZ i min HTPC. Merk at hastigheten må settes manuelt i BIOS, men det er en enkel prosess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå