Gå til innhold

Hvordan klarer ditt skjermkort Crysis 3?

Anbefalte innlegg

Merker Grafikkortet mitt sliter med dette spillet på 1080p.

Hvis jeg kjører alt av innstillinger på Very High, 16AA og MSAA8 så kjører spillet på ca 20 FPS,

Setter jeg ned MSAA til 2 så øker FPS til ca rundt 30.

Hadde håpt det skulle gå kjappere en dette, så er mulig jeg bestiller enda et Sapphire Radeon HD 7970 GHz og kjører disse i Crossfire.

Holder på å laste ned AMD Catalyst 13.2 Beta6, vet ikke om denne vil hjelpe noe men :)

Intel i7 3770k @ 4.6Ghz

Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB @ GPU 1100 og Memory @ 1550

16GB Ram

Om du får 20 fps i Crysis 3 i 1920x080 på maksimale innstillinger med et 7970 GHz Edition er det skuffende ja, Crytek lovet at Crysis 3 skulle være like knekkende som Crysis 1 var...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ikke ha på post Processing effects og slikt som tar veldig mye av kraften fra skjermkortet. Med de specs som er postet her så burde dere lett ha over 100 fps. Ingen grunn til å ha 16xAA og MS8XAA. Selv om man har en high end pc så må man tenke over hva hver enkelt innstilling faktisk gjør. Slår du på alt mulig så blir det bare blurry og ser verre ut med motion blur og diverse.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Hva burde jeg sette tingene på ?

Dette er instilligene jeg har nå, kjører på ca 30FPS.

Antialiasing: MSAA Low (2X)

Vsync: Yes

System Spec: Very High

Game Effects: Very High

Object: Very High

Particles: Very High

Post Processing: Very High

Shading: Very High

Shadows: Very High

Water: Very High

Anistropic Filtering: 16x

Motion Blur: Low

Lens Flares: Yes

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Har fått testa litt mere nå med Catalyst 13.2 Beta 6

Bruker FRAPS til å teste med, og akkurat nå ser det ganske bra ut synes jeg. Jeg får mellom 35-60 FPS med disse instilligene.

1920x1080

Antialiasing: MSAA Low (2X)

Vsync: No

System Spec: Very High

Game Effects: Very High

Object: Very High

Particles: Very High

Post Processing: Medium

Shading: Very High

Shadows: Very High

Water: Very High

Anistropic Filtering: 16x

Motion Blur: Disabled

Lens Flares: Yes

Intel® Core i7-3770K Processor @ 4.6Ghz with Corsair H80 Hydro Cooling

SAPPHIRE HD 7970 3GB Vapor-X Edition Overclocked

G.SKILL [RipjawsZ] 16GB

Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5"

ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155

Corsair AX 1200W PSU

Windows 8

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Bare et spørsmål. Har veldig lyst på dette spillet, men jeg får ikke bygget pc før i mars. Da lurer jeg på om jeg skal vente, eller om jeg skal prøve på min bærbare haha.

Jaja. Det er en 6620g. Ikke noe å skryte av, men bra for en bærbar til 5'000. Altså, hvor dårlige settings må jeg ha om jeg skal kjøre det?

Edit: Jeg venter, men hvor dårlig ville kortet ha kjørt dette spillet?

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Med mitt 680M (@980mHz/2100Mhz) SLi oppsett, 2860XM (@4Ghz), 32GB og 3x265SSD i Raid0 så klarer jeg ikke mer enn 10-11 FPS med alt på high og MX8AA, Jeg må ned på LOW/MEDIUM alt og slå av AA for å få stabilt over 30FPS. Samme PC klarer 13500 3Dmark11 poeng.

Skuffa? Yupp....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Bare et spørsmål. Har veldig lyst på dette spillet, men jeg får ikke bygget pc før i mars. Da lurer jeg på om jeg skal vente, eller om jeg skal prøve på min bærbare haha.

Jaja. Det er en 6620g. Ikke noe å skryte av, men bra for en bærbar til 5'000. Altså, hvor dårlige settings må jeg ha om jeg skal kjøre det?

Edit: Jeg venter, men hvor dårlig ville kortet ha kjørt dette spillet?

Så dårlig at det ville mest sansynlig ikke være spillbart med alt på laveste settings.

Lenke til kommentar

Med mitt 680M (@980mHz/2100Mhz) SLi oppsett, 2860XM (@4Ghz), 32GB og 3x265SSD i Raid0 så klarer jeg ikke mer enn 10-11 FPS med alt på high og MX8AA, Jeg må ned på LOW/MEDIUM alt og slå av AA for å få stabilt over 30FPS. Samme PC klarer 13500 3Dmark11 poeng.

Skuffa? Yupp....

8xMSAA er problemet ditt, et 680M har verken minnebåndbredden eller hestekreftene til å drive noe slikt, og du går mest sannsynlig tom for VRAM også.

Ellers har du nok driverproblemer også.

Lenke til kommentar

8xMSAA er problemet ditt, et 680M har verken minnebåndbredden eller hestekreftene til å drive noe slikt, og du går mest sannsynlig tom for VRAM også.

Ellers har du nok driverproblemer også.

Hadde kjørt singel 680M på stock frekvenser hadde jeg vært enig med deg men ikke når jeg kjører SLi med to 670GTX kort. (med tanke på spec)

Satser på at det meste ligger i et driver problem og at nVidia fikser dette. Frister lite å spille spillet på Low/Medium....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Hadde kjørt singel 680M på stock frekvenser hadde jeg vært enig med deg men ikke når jeg kjører SLi med to 670GTX kort. (med tanke på spec)

Nei, GTX 670 og 680 takler ikke 8xMSAA særlig bra i noen som helst spill, ytelsestapet pleier å være massivt fra 4xMSAA, og dette har mest sannsynlig med minnebåndbredde å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...