Gå til innhold

Hvordan klarer ditt skjermkort Crysis 3?

Anbefalte innlegg

Det syntes jeg du burde. Har du byttet ut CPU-kjøler? Ellers kan jeg anbefale Noctua D-14. Har selv D-14 sammen med i5 3570k som kan sammenliknes veldig med din i5 2500k (din er andregenerasjons, min er tredjegenerasjons). Kjører nå en hverdagsklokk på 4,2 GHz (3,4 GHz er stock) med veldig fine temperaturer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem bør fikse opp i animasjonene. Særlig i killcam så går ting altfor fort og du ser fort at animasjonene er helt på trynet av og til. Også alle melee angrep blir for kjapt, iblant er jeg ikke borti personen engang. Animasjonen er helt utav sync.

Lenke til kommentar

Har du et GTX 980 eller noe slikt?

8xMSAA var totalt uspillbart hos meg med 2x 7970 ihvertfall.

Alt som ikke har tall i seg var på fullt. Anti-aliasing dropper jeg i så å si alle spill.

Men kjenner en som har to 7970 i crossfire, og såvidt jeg vet har han alt på høyeste.

Spillet virker noe uoptimalisert om to toppkort ikke klarer spillet på høyeste..

Lenke til kommentar

Hehe, nei. Ikke gjort noe som helst med den. Har liksom ikke vært nødvendig. Kanskje eg skal få fingeren ut å gjøre det en dag.

Har 2500k jeg og, og med en god kjøler (jeg har noctua NH-D14) har jeg klokket den fint opp til 4.9Ghz. Da er temperaturene på rundt 70-75grader i Prime95. Vet ikke hvor stor forskjell det utgjør i spill jeg, men utgjør det noen forskjell er det en veldig enkel/billig måte å gjøre det på. Har dog "kun" et 6950 2gb skjermkort så er vel der det skorter mest hos meg. blir vel å kjøre med medium settings for å få spillbar opplevelse.

Lenke til kommentar

Alt som ikke har tall i seg var på fullt. Anti-aliasing dropper jeg i så å si alle spill.

Men kjenner en som har to 7970 i crossfire, og såvidt jeg vet har han alt på høyeste.

Spillet virker noe uoptimalisert om to toppkort ikke klarer spillet på høyeste..

Om du dropper Antialiasing kjører du ikke på maks :glare:

For 6 år siden kom Crysis 1 ut, på den tida kunne ikke 4 stk 8800 GTX kjøre spillet på maks i 1280x1024, og 8800 GTX kostet 6000 kr i sin tid. For ikke å snakke om alle problemene det var med SLI og drivere på den tida, Nvidia hadde for eksempel enorme problemer med Vista i lang tid.

Dagens toppkort starter på 3000 kr, og to stk klarer nesten alt av spill i 1920x1080 på maksimale innstillinger, med et par unntak som Hitman Absolution, Witcher 2 og Metro 2033. Ikke bare er prislappen effektivt en fjerdedel, men antall piksler som tegnes på skjermen er doblet og driverproblemer i dag er nesten ikke-eksisterende. Og dette er skuffende i dine øyne :blink:

• Liker 1
Lenke til kommentar

For 6 år siden kom Crysis 1 ut, på den tida kunne ikke 4 stk 8800 GTX kjøre spillet på maks i 1280x1024, og 8800 GTX kostet 6000 kr i sin tid. For ikke å snakke om alle problemene det var med SLI og drivere på den tida, Nvidia hadde for eksempel enorme problemer med Vista i lang tid.

Dagens toppkort starter på 3000 kr, og to stk klarer nesten alt av spill i 1920x1080 på maksimale innstillinger, med et par unntak som Hitman Absolution, Witcher 2 og Metro 2033. Ikke bare er prislappen effektivt en fjerdedel, men antall piksler som tegnes på skjermen er doblet og driverproblemer i dag er nesten ikke-eksisterende. Og dette er skuffende i dine øyne :blink:

Synes at selv idag er Crysis penere enn Crysis 3 (og 2 for den saks skyld).

Greit, så kjører jeg ikke på maks. Men alt jeg vil ha på max, er på max. Men feks "post processing" tar jeg som oftest bort, da det ofte er en enkel måte å få 10-20fps ekstra på.

Spiller mye med fraps/dxtory, det tar en del frames.

Lenke til kommentar

Har du et GTX 980 eller noe slikt?

8xMSAA var totalt uspillbart hos meg med 2x 7970 ihvertfall.

Har 1x 7950 og kjører alt på maks med 4-8xMSAA på rundt 50-70 FPS (husker ikke helt). Lagt inn nyeste 13.2 driver?

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skuffende i mine øyne. Ettersom PC-markedet sannsynligvis er langt større i dag enn det var for 6 år siden med tanke på den eksplosive veksten med online-spill, finjustering av teknologi, større budsjetter takket være massive salgstall i serien, økt konkurranse og gjentakende suksess-historier for hardware-produsentene, så synes jeg det er skuffende at man fremdeles ikke får til å sy sammen et top-end spill som faktisk fungerer på dagens top-end hardware.

I hvilke andre bransjer kan man finne på å lage noe som ikke fungerer optimalt før 5-6 år etter salgsdato for majoriteten av kundene?

Lenke til kommentar

I hvilke andre bransjer kan man finne på å lage noe som ikke fungerer optimalt før 5-6 år etter salgsdato for majoriteten av kundene?

Jeg kan peke på at de fleste biler aldri kjører på maksimal fart ;)

Hva med at ingen skjermkort fungerer optimalt før et par år etter lansering?

Ingen spillkonsoller fungerer optimalt ved lansering.

Nye Intel- og AMD-prosessorer fungerer ikke optimalt før det kommer programvare som klarer å ta i bruk de nye instruksjonssettene som blir lagt inn, det samme gjelder til dels skjermkort ettersom nye funksjoner som legges til hver generasjon ikke kan tas i bruk gjennom Direct3D-APIet med en gang.

Et spill trenger heller ikke kjøre på maksimale innstillinger for å kjøre optimalt, optimalt for et spill er konstante 60 fps uansett grafikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

Jeg kan peke på at de fleste biler aldri kjører på maksimal fart ;)

Et spill trenger heller ikke kjøre på maksimale innstillinger for å kjøre optimalt, optimalt for et spill er konstante 60 fps uansett grafikkinnstillinger.

Vel, sammenligningen blir mer riktig hvis man ikke skulle kunne bruke vindusviskere og lys på bilen fra dag 1. Ikke nødvendig for å få bilen til å kjøre fremover uten hosting og spytting, men likevel slik ingeniørene hadde intensjoner om likevel ;)
Lenke til kommentar

Vel, sammenligningen blir mer riktig hvis man ikke skulle kunne bruke vindusviskere og lys på bilen fra dag 1. Ikke nødvendig for å få bilen til å kjøre fremover uten hosting og spytting, men likevel slik ingeniørene hadde intensjoner om likevel ;)

Jeg vil si at det er bra at spill ikke kan makses ut med en gang. Det gir folk grunn til å kjøpe bedre hardware, spill får gjennspillingsverdi (har spilt masse crysis 1 bare for å se om pcen taklet det på max nå.) og det er mye bedre enn slik det er nå.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er bra at spill ikke kan makses ut med en gang. Det gir folk grunn til å kjøpe bedre hardware, spill får gjennspillingsverdi (har spilt masse crysis 1 bare for å se om pcen taklet det på max nå.) og det er mye bedre enn slik det er nå.

Så det er en god ting at spill ikke kan kjøres på jevnt 60fps med gtx 680 eller 7970, for da får man en god grunn til å bruke 3000kr til? Det er jo en relativt spesiell synsvinkel...

Hva er mye bedre enn slik det er nå?

Jeg er forferdelig uenig i at gamere skal måtte vente 3-5 år og måtte investere i 8000 kroners klassen for å kunne spille et spill slik det var ment for å nytes i dag. Man kan ikke forsvare spill som microsoft flight simulator x med begrunnelsen "i 2030 får vi endelig spilt det slik det skulle vært i 2010."

Samme gjelder jo for spill som Crysis, Far Cry, The Witcher 2, Metro 2033 og lignende titler som ingen skjermkort/cpu var i nærheten av å kunne takle på den tiden det ble utviklet.

Argumenteringen kommer nok til å begi seg ut på at det er en god ting at pc-spill er veldig tweak-vennlige og at det dermed er en god ting at man kan skru på det man vil ha på, og la det andre være for å få en flyt i spillet. Vel, det er en god ting hvis man har middelmådig hardware og vet at kompromisser må til. Men det er ikke en god ting at entusiast-hardware ikke engang er i nærheten mange år etter lansering. Da er det programmerings-latskap. Finnes jo ingen god grunn til at Metal Gear Solid 4 skal se bedre ut på playstation 3 i 2008 enn feks Metro 2033 som fortsatt ikke kan kjøres på maks på hardware som er 20 ganger kraftigere enn en ps3.

Det har til og med blitt en tendens til at spill slippes på markedet i dag med så mye bugs og mangler at vi må vente i dagesvis på oppdateringer for å kunne spille i det hele tatt. Når slik sløvskap blir normalen er det noe riv ruskende galt et eller annet sted. Ingen seriøse bransjer kan slippe ustraffet unna sånt latskap/inkompetanse fra produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...