Nicci NO Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hei. Jeg tenkte jeg skulle høre om det er andre der ute som har hatt problemer med raidkort på sitt a7n8x dlx-kort? Jeg har testet et billig et tidligere, og har i det siste kjørt med RocketRaid 404 fra Highpoint, men opplever hele tiden at disker faller ut; slutter å virke liksom; mens jeg sitter i windows. Det begynner å bli slitsomt, spesielt ettersom problemet bare har eskalert i det siste. Jeg har akkurat tatt ut kortet fra pc'en min, og kjører nå kun med 4 disker på vanlige IDE kontrolleren. Altså, uten cd-rom. Jeg sitter og grubler på hvorfor og hvordan problemet har oppstått, og håper jo selvfølgelig at det er fordi hovedkortet mitt rett og slett ikke liker raid-kort utenom den s-ata raid'en som er integrert på kortet (aldri prøvd btw). statsene mine: x Codegen 350W PSU x Flere maxtor disker (brukt opp til 6 disker i pc'en samtidig, og så få som 4), alle fra diamondmax 9 serien med 8 mb, men har tidligere hatt seagate barracuda V's som ble helt ødelagte x Har et kabinett som tar litt strøm til frontdisplay x iPod mount som sikkert trenger litt strøm x Tidligere kjørt skjermen's strøm gjennom PSU'en (men jeg har hørt at dette ikke trekker strøm direkte derfra, vet ikke om dette er nøyaktig), og har akkurat byttet til egen strømkabel fra veggen til skjerm kommer ikke på noe mer akkurat nå, men det dukker sikkert opp noe interessant jeg har glemt senere. Er det noen som har noen innspill på hva som skjer her setter jeg pris på å høre dem. Mange ganger høres det ut som harddiskene bare slår seg av, så da tenker jeg PSU, men denne skulle vel holde på 350W? ellers gir RR 404 fra seg et rart litt langt pip hver gang jeg booter, som er helt annerledes det pip'et jeg får når jeg setter kortet inn i min gamle pc. Igjen en mulig kilde for problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå