Antipop Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Korleis får enn high ID? får liksom ikkje lasta ned noke av d eg finn, blir berre satt i kø overalt... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Har du en router av et eller annet slag, feks fra NextGenTel? Hvis du har det må du åpne noen porter i den. Husker ikke helt hvilke det er men du finner de i settings i eMule. Det kan også hende du har en brannmur som sperrer, feks den som er innebygd i Win XP. Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 stemmer det hat eg har nxtgentel... korleis åpner eg porter? må eg ta kontakt med nextgentel da? har en sånn netopia sak Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Sjekk linkene nedenfor så finner du all informasjon her om hvilke porter som bør åpnes for å få High ID. Port 4662 er den som må åpnes for å få high ID, men de andre portene som nevnes anbefales også som regel å åpne, utenom den for webinterface (den er bortkastet, mener nå jeg). Lenger nede på denne siden finner du "Ports, Firewalls & Routers" http://www.emule-project.net/faq/ Her har du direkte link til port beskrivelsene http://www.emule-project.net/faq/ports.htm Når det gjelder hvordan man åpner porter så er alle firewalls/routere forskjellige, så her har jeg ikke noe fasit svar på. Men sjekk ut manualen til den firewall/router du kjører. Evt hør med support hos dem Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 En god side med guides til NGT routere er Relativt.net. Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 kjem ikkje innpå der... Vi bruker dei passorda vi har fått, men d er feil. Hørte noke om at eg kanskje må ringe til NGT å få adm. passord av dei... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Gå til http://endring.nextgentel.no Velg routeren du har, da holder det at du skriver inn brukernavn eller kundenr og passord. Dette fikk du sammen med routeren. Dersom du skal inn på routeren via telnet må du nok kontakte NGT for å få passord. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Bare for å ha spurt: Har du prøvd bruker: Administrator og passord: 1234 ? Det funker her ihvertfall (Zyxel, FM). Jeg får ikke bort LowID uansett hvilke porter jeg åpner. Håper du slipper det samme peset. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 det tar jo som regel en hel dag eller saa foer dine downloads starter... det er vel slik det funker paa emule....saa det er ikke sikkert du behoever aapne noen porter... nyere routere gjoer dette automatisk etter behov uansett Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Fått litt oppklaring i eMule no ja... men då lurer eg litt på korleis eg skal få DCCsend til folk på mirc. Må eg åpne porter i routeren for å få d til også? Og ka skjer med sikkerheten når eg åpner desse portane? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Antipop: sett irc-klienten til å bruke f.eks dcc-porter fra port 40000 til 40100, og forward disse i ruteren. sikkerheten er god siden ingenting annet kjøres på de portene. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg hadde mye low id tidligere, men etter å ha restartet routeren tre fire ganger (nappet ut strømmen) edret id'en seg til high id... enkelt ikke sant. fikk tipset av en på jobben Lenke til kommentar
picachu Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Bare for å ha spurt: Har du prøvd bruker: Administrator og passord: 1234 ? Det funker her ihvertfall (Zyxel, FM). Jeg får ikke bort LowID uansett hvilke porter jeg åpner. Håper du slipper det samme peset. Har du NGT-router (netopia/Cisco) + en router med flere porter ? Er DHCP enablet i routeren til NGT ? Hvis ja på begge spm, hva ip får du inn på "din egen" router ? 10.0.0.2 ? Hvis nei : gå inn på "din egen" router å sett tilkobling til STATISK ip. Sett statisk ip til 10.0.0.2 og legg inn DNS osv. Sjekk om ikke du får høy id på eMule/eDonkey da. Hvis ingentin hjelper kan du jo bare begynne å bruke BitTorrent. Eneste bakdelen med BitTorrent er at du snart må kjøpe ny hard-disk... Lykke til Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Bittorrent er i mine øyne desverre i ferd med å dø ut. Flere og flere sider blir stengt ned Bittorrent spiser harddsikplass Lenke til kommentar
picachu Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Spiser harddisk plass ??? Må jo funke bra hos deg da !! Nei alvor... du tenker på at f.eks Azureus allocerer plass til filene før den begynner å laste ? Eller kanskje du mener at torrent programmene bruker mye ram ? Problem 1 løser du enkelt ved å bruke Shadow experimental... Problem 2 løser du ved å bruke kazaa eller et annet mindre bra p2p program... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 bt fungerer helt glimrende det er bare det at den ene etter den andre siden jeg liker/bruker blir stengt ned. BT er alftor avhenging av html og websider og kan derfor nokså lett stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå