chris_90 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Finnes det ikke noe gruppe eller noe på facebook slik at folk kan samle inn stemmer mot detter her? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 De godtok ikke den da jeg prøvde. Fikk et eget skjema jeg måtte fylle ut og sende inn. Samme innhold bare annen formulering. Jeg stoler ikke ett sekund på de folka så jeg tar ingen sjanser og får heller TV-en plombert så det ikke skal være noen tvil. I samme slengen som jeg allerede har den på verksted så ba jeg de fikse et par andre problemer med den, så det blir egentlig ikke så ille uansett. Om du hadde lest noen få poster opp i tråden så hadde du sett at de prøvde seg på den vrien med meg og. Jeg sendte mail tilbake og spurte om hvorfor de mente jeg måtte sende inn det skjemaet, og presiserte at jeg ved min mail skriftlig har gitt beskjed om at jeg ikke lengre har en mottaker i bruk. Det tok noen uker og så ble jeg fjerna fra listene. Om de sender inn det skjemaet, så enten send svar tilbake og si at din mail er god nok juridisk alternativt åpne opp en ny sak med NRK og få en ny saksbehandler. Det står ordrett med veldig liten mulighet for fortolkning at det er NRK som skal foreta og betale plombering om dette er noe de ønsker å gjøre. Det eneste du er pliktig til å gjøre er å la være å bruke mottaker (stue den bort) og å gi dem tilgang til å plombere dem om de skulle ønske det. Dette ønsker de selvsagt ikke da det fører til kostnader for dem i tillegg til at de med enda større sannsynlighet mister lisensbetalinga di for evig og alltid. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Går det an å plombere samsunsg sine smart tv'er? Mener å ha hørt at ikke alle kan plomberes. Og at du mister garanti på tv fra noen av produsentene,f eks samsung. Egentlig har ikke lyst å plombere den nye urørte kjære, men kunne tenke meg å få plombert den jeg har fra 2008 men regner med at de ser hvor mange og hvilke tv'er jeg har kjøpt i det siste.. Endret 30. mai 2013 av alik Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Plombering går ut på å skru av en del av antennepluggen og sprute plastikk oppi, har TVen antenneplugg så kan den plomberes, har den ikke antenneplugg så er den ikke lisenspliktig. Smart-TV har ingenting med saken å gjøre. Garanti ryker, reklamasjonsrett består. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Man kan krangle til man ser mannen med ljåen, eller man kan ta en kjappere, dog dyrere, løsning for å slippe å sløse bort masse tid og frustrasjon. Nå har jeg NRK's egne skjema, samt attest fra autorisert verksted om at den er plombert og gidder ikke sløse mer tid. Sluttresultatet blir det samme. NRK får ikke lengre penger fra meg. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Jeg skriver igjen, som jeg har skrevet før: Jeg slapp å krangle, jeg påpekte ganske enkelt i en ny mail at jeg ikke så hvorfor de trengte få inn mitt skjema og etter noen uker med venting (venting, ikke krangling) dumpet det ned et svar i epostkassen min at jeg ikke lengre var oppført i listene deres. Om dere får en saksbehandler som inngår til krangel: Send en ny mail til hovedmailaddressa deres til du finner en som er medgjørlig. En ren kopi av den forrige mailen. Å betale for noe NRK selv er pålagt å betale for er bortkastet tid og penger. Endret 30. mai 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Så vidt meg bekjent har du ingen plikt til å slippe uanmeldte kontrollører inn døra di. De vil ikke komme inn... Kjenner flere som har spurt. De nektet til og med å komme innenfor i blokken min. Min teori er at det bryter med grunnloven § 102 og de vil ha sitt på det rene da du muligens kan bevise at de har vært inne, men det er vanskelig å bevise at de ble invitert. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Å måtte sende mange mails for å håpe å treffe en medgjørlig saksbehandler kan ta ekstremt lang tid. Det tok en og en halv måned før jeg fikk svar på eposten. Hadde jeg skrevet ny mail ville det blitt over en måned til. Og kanskje enda lengre. Men som sagt i mitt tilfelle ville jeg ha TV-en på verksted av andre grunner også så plomberinga kosta ikke noe ekstra egentlig. Endret 31. mai 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 De svarer aldri på mail De svarte på mine. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 De svarte på mine. Mine også. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Da fikk jeg endelig svar.Men.. "KRINGKASTINGSAVGIFT Vi viser til melding mottatt 25.05.2013 og 02.06.2013 angående oppsigelse av lisens.Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift som fastsettes av Stortinget hvert år. Den som har utstyr for mottak av kringkastingssignaler plikter å betale kringkastingsavgift. Dette gjelder også om utstyret er lånt eller leid. Den årlige avgiften deles i to terminer med terminstart 1. januar og 1. juli. Avgiften forfaller til betaling 31. januar og 31. juli. Etter forfall påløper tilleggsavgift. Dersom mottakerutstyret ikke lenger er i bruk, må vi få oppgitt hva som har skjedd med mottakerutstyret. Er det overdratt til andre må navn og adresse, samt dato for overdragelse oppgis, jfr. § 7 i Forskrifter om fjernsynsmottakere. Før vi kan ferdigbehandle din henvendelse, må vedlagte skjema fylles ut og returneres til NRK Lisensavdelingen. Når vi mottar svarskjema i retur vil lisensen bli ført ut av vårt register, forutsatt at opplysningene fører til en gyldig oppsigelse. I motsatt fall vil nærmere informasjon bli sendt.NRK Lisensavdelingen må få beskjed dersom mottakerutstyr tas i bruk igjen. Hvis du benytter AvtaleGiro og/eller eFaktura for å betale kringkastingsavgiften må du avslutte denne i din bank. Saken er behandlet i henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere som finnes på baksiden av våre brev og www.nrk.no/lisens Ved henvendelse ber vi om å få oppgitt vår referanse. Med hilsen NORSK RIKSKRINGKASTING AS" Også følger det med det hellige skjemaet som jeg må fylle ut og sende. Hva er poenget? Noe tips? Må også si at jeg faktisk bruker tv som en pc skjerm og har sagt opp hos canaldigital,det er rett og slett ingen i huset som ser på tv Endret 13. juni 2013 av alik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Dersom mottakerutstyret ikke lenger er i bruk, må vi få oppgitt hva som har skjedd med mottakerutstyret. Dette har ikke NRK noen ting med. Referer til forskriften som de burde kunne ut og inn. Er det overdratt til andre må navn og adresse, samt dato for overdragelse oppgis, jfr. § 7 i Forskrifter om fjernsynsmottakere. Dette er riktig, men du har vel ikke overdratt utstyret til noen annen og da har de ikke krav på slike opplysninger. Før vi kan ferdigbehandle din henvendelse, må vedlagte skjema fylles ut og returneres til NRK Lisensavdelingen. NRK tar feil igjen. De har ingen rett til noe skjema selv om det er lettvint for dem. Alt de trenger er skriftlig beskjed i henhold til stardardoppskriften for utmelding som er skrevet tidligere i tråden. Du trenger ikke opplyse om at du bruker tven som PC-skjerm. Det har de ingenting med. Du trenger heller ikke opplyse om at du har sagt opp hos CD. Det har de heller ingenting med. Du trenger heller ikke gjenta at ingen i huset ser på tv. Det har du sikkert allerede sagt i tidligere eposter. Bare referer til forskriften og be de om at de gjør jobben sin. Endret 13. juni 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Høytblodtrykk Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg fikk samme svar som alik. Jeg refererte til eposten som jeg hadde sendt og spurte hvorfor jeg må fylle ut et skjema når de hadde fått skriftlig fra meg om at fjernsynsmottaker ikke vart i bruk. Jeg krevde hurtig svar og at jeg ikke får krav om lisens. Så da får jeg bare vente og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Det er standardsvaret deres. Svar det som er skrevet til nå så går det bra. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Takk for hjelpen Simen og Sexylubb1. Har sendt mail tilbake om at det er ikke noe krav på det skjema og at jeg krever bekreftelse så fort som mulig, ved å referere igjen til forskriften. Endret 13. juni 2013 av alik Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Det som er litt rart er at jeg er ganske sikker på at i mitt slik standardbrev så sto det at de stoppet krav om lisensbetaling inntil saken var avsluttet. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Dette fikk jeg i autosvar først jeg sendte mail "NRK Lisensavdelingen har mottatt din henvendelse. Vi har for tiden stor saksinngang, og det kan ta noe tid før din henvendelse blir behandlet. Din lisens er stoppet til saken blir behandlet. " Endret 13. juni 2013 av alik Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hvorfor er det viktig for deg at de er raske da? Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Reise, er ikke tilbake før om to mnd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå