G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Nei, de har ingen hjemmel til å kreve noe sånt ut fra forskriften om fjernsynsmottakere. Det de HAR krav på har de allerede fått skriftlig fra deg. Epost er en like juridisk gyldig skrift som papir. Det du har fått er vanlig trenerings-taktikk. De prøver å slite deg ut fremfor å gjøre jobben de skal gjøre. Du har egentlig gjort din del av jobben og kan egentlig trekke deg tilbake og vente på statens innkrevingssentral og banke i bordet med utskriften av eposten for å få de til å trekke kravet. Men jeg vil fraråde det. Kontakt de igjen med samme brev, få nytt saksnr og håp å treffe på en bedre saksbehandler. Fortsett sånn noen ganger og hvis det ikke fører frem, bare be de å vise til juridisk hjemmel for kravene sine. De kan selvsagt ikke svare. Da trumfer du med forskriften og ber de gjøre jobben sin. Når ikke dette heller frem, ta kontakt med media og fortell historien din. Kan man hale dem inn for Forliksrådet, etter at de (NrK lisensavd.) har bevist skriftllig at de ikke følger forskriftene (som du har bedt dem om å respektere) ? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Gratulerer! Men Kan jeg ta bilder fra Google, og sende dem, med andre ord? Uten at de spør? Ville ikke satset på det, da de enkelt kan benytte tjenester ala: tineye.com http://www.tineye.com/ Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hvis jeg selv bytter ut antennepluggen med to enkle ledninger, og lager en hjemmelaget adapter, kan jeg slippe å betale lisens da?Nei. Godkjent verksted må gjøre det. Hvorvidt det bør gå greit å fikse plomberinga/erstatte selve antenneenheten på hovedkortet blir en annen sak. Og i all verden, hva er et godkjent verksted, og hvem godkjenner at de er godkjente nok ? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 NRK har da som regel en drøss med hjernedød materie. Å vite hva visse folk tror er da faktisk nyttig kunnskap, i forhold til det å vite hva kjendiser spiser til frokost. Støttes. Hjernedød NrK-underholdning, et prakteksempel: https://www.google.com/search?q=berrum+%26+beyer&oq=berrum&aqs=chrome.2.69i57j0l5.3930j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Veldig bra! Full applaus fra meg for saklig godt skrevet klagebrev. Håper du oppdaterer oss på klagesaken så vi kan få en styrende presedens fra Medietilsynet på de to punktene. Det burde kunne løse mange sine saker på en enklere måte, ved bare å henvise til Medietilsynets vedtak. Så fremt de er enige da. Hvis ikke så bør noen "anke" en slik sak til rettsapparatet. Eller klage det inn overfor Sivilombudsmannen. Det er heeeelt gratis. Så vente på svar derfra. Dersom disfavør, må du selv vurdere hva som da gavner deg best. En billig plombering eller kvitte seg med apparatet, evt. en dyr rettsak, som ikke har noen garantier for å tale i din favør. Lykke til! Endret 15. mars 2014 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Du har ett poeng der, men konsekvensene kan bli svært store med å imøtekomme denne klagen. I forskriften står det at NRK kan forlange å få mottakeren plombert, skjønner at kommunikasjonen fra NRK har vært uklar, likevel.. Det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker - eller makta rår :-) Udemokratisk vil si at flertallet av folket stemmer på et parti som vil kutte NRK-lisensen og det har vel ikke skjedd ennå :-) Høyre ønsket å få den på skatteseddelen vel !? Men, under valgkampinnspurten så feiget de TOTALT ut, og trakk det som valgkampssak. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Det er nå to måneder siden jeg fikk siste svar fra NRK så jeg regner med det er gått i orden. Jeg har riktignok ikke fått noen bekreftelse på at jeg er tatt ut ifra lisensregisteret, men det kan være siden jeg ikke ba om bekreftelse i den siste mailen. Skulle ikke ha sagt det, fikk svar fra nrk nå. KRINGKASTINGSAVGIFT Vi viser til melding mottatt 29.07.2013 samt tidligere henvendelser der du informerer om at din TV kun blir brukt som mediestasjon, og ikke er tilkoblet bakke nettet. Du henviser også til §9 og ber NRK Lisensavdelingen etter nærmere avtale å sende en autorisert person til å utføre plombering. Av praktiske grunner foretar NRK Lisensavdelingen ikke plombering av fjernsynsmottakere. Det påhviler for øvrig NRK Lisensavdelingen ingen plikt til å foreta plombering. Når du som sender NRK Lisensavdelingen oppsigelse i henhold til § 9, selv ikke får foretatt plombering av fjernsynsmottaker, og NRK lisensavdelingen ikke foretar plombering, er konsekvensen at plikten til å betale kringkastingsavgift opprettholdes. På bakgrunn av ovenstående vil din lisens stå uendret. Ny giro vil bli sendt. Noen forslag på hvordan jeg skal komme meg unna uten å plombere tv'n? Det kunne vært interessant å se hvilket svar du fikk om du nå fortalte dem at du har endret mening om hva du ønsker å gjøre med mottakeren din. Dersom du f.eks. nå skrev og formidlet overfor NrK at du skal "sette TV'en din bort" etter malen som Simen1 har servert oss. Så må vi som eier slike apparater ha retten til å sette det bort og ta det fram akkurat så ofte vi vil, bare vi videreformidler nåværende status til NrK. Hadde det ikke også vært gøy om man endret status en gang hver uke, og lot som om man var en schizofren person med multiple personligheter. Da hadde lisensavdelingen fått mye ekstraarbeid. For selv om terminene er halvårlige, så setter loven ingen begrensninger på hvor ofte man kan endre status om sitt mottakerapparat. Endret 15. mars 2014 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Til stadig irriterer jeg meg kraftig over denne lisensen. Som student er 3000 kroner i året en god del - det er faktisk nesten 10% av studiestipendet mitt. Det er billigere å leve på Netflix og Viaplay enn det er å ha en TV stående. Min TV gikk på "hue og ræva" ut etter at lisenskontrollør kom på døra, samtidig som at jeg bet i det sure eplet og betalte den ene regninga for lisens ut året. Så mye for gratis analog grunnpakke fra GET fra utleier. Tuppa du TV-en i hue på lisenskontrolløren? Ropte du VAAAAARSKO her først? Tuppa du så TV-kontrolløren i ræva? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Ettersom jeg har forstått det så har du akkurat samme sak som meg. Det viser jo hvor inkonsekvente NRK er i sine vurderinger... Til slutt i svaret fra medietilsynet så står det "Medietilsynets avgjørelse i denne saken er endelig, og kan ikke påklages, jf. forvaltningsloven § 28 tredje ledd." Betyr dette at du kan klage igjen neste termin? Nå skal jeg ikke være veldig påståelig her, men plombering vil vel bryte med en evt. garanti du har på TVn din? Det vil vel kanskje være smartere da å prøve ut registreringen igjen til neste termin. Jeg tror jeg ville lagt inn en termin hvor du informerte dem om at "du har tatt bort mottakeren fra bruk" først, før du så meddeler at du tar apparateti bruk igjen. Da må du vel ha adgang, som om du er en fersk lisensmottaker vel ?? At saken er endelig og IKKE kan påklages av siste innstans, her: "Medietilsynet", gjør at du har EN siste mulighet å påklage dette. Og det er å sende klagen videre til Sivilombudsmannen som vil behandle alle saker som har med offentlig forvaltning å gjøre. Sivilombudsmannens befalinger er førende, dvs. at det er valgfritt for det offentlige organ å etterleve befalingene, og det er også noe som i de fleste tilfeller blir gjort, dersom du får medhold fra Sivilombudsmannen. Merk: at dere må ha en offentlig forvaltning som har kjørt saken til øverste innstans, som har gitt avslag, og AT saken ikke kan påklages videre hos dem. Da er Sivilombudsmannen en fint embete å kunne henvende seg til. Forutsatt at du argumenterer godt for deg selvfølgelig. Endret 15. mars 2014 av G Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Noen som har noe å bidra med til saken? Tenker ikke på penger, men informasjon om hva jeg må gjøre videre. En eventuell kronerulling til rettsak er siste utvei. Kan man feks få dekket sine saksomkostninger siden det er et offentlig organ som det bestrides et krav mot? Du får spør om hvem som skal dekke saksomkostninger i den juridiske delen av forumet. Ellers vil jeg anbefale deg "når" du får avslaget også fra Medietilsynet om å skrive en klage til Sivilombudsmannen. Dersom Sivilombudsmannen mener du skal ha medhold, så pleier de offentlige innstansene å rette seg etter formaningen som kommer fra denne offentlige innstansen (Sivilombudsmannen). Om de ikke retter seg etter det Sivilombudsmannen befaler, noe de forøvrig KAN velge å gjøre (altså la være å rette seg etter), SÅ vil saken vekke stor oppsikt. Vær klar over at alt som foregår i Sivilombudsmannens embete, blir fulgt med på av politikere på Stortinget. Det vil si at du får en mye bedre påvirking hos politikerne gjennom en klage og medhold fra dette embete, enn om du går mange andre veier for å påvirke politikerne. Om la oss si at f.eks. Sivilombudsmannen gir medhold, så er det nok grunnlag for at en politiker kan foreslå lovendring. Dersom den offentlige innstansen i tillegg lar være å rette seg etter Sivilombudsmannens avgjørelse, så vil det bare være dessto større grunnlag for lovendring. Fordi da fungerer tydeligivis ikke de offentlige funksjonene etter deres hensikt. Tusen takk for innspill Men, dessverre feiget jeg ut. Tid og penger på en sak som jeg sannsynligvis aldri vil vinne frem med og få satt en presedens tør jeg ikke ta sjansen på å gjøre. Hadde jeg hatt noe annet enn en normalt god lønn og hadde hatt midler til å kjøre en ordentlig sak hadde jeg absolutt gjort det. Da ville det blitt mer av prinsipper, og prinsippene våre i denne forbindelsen regner jeg med de fleste syntes er gode/sunne prinsipper å ha. Men, uten kjøpekraft hva advokater og saksomkostninger angår tør jeg ikke å hive meg ut på det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hvis jeg selv bytter ut antennepluggen med to enkle ledninger, og lager en hjemmelaget adapter, kan jeg slippe å betale lisens da?Nei. Godkjent verksted må gjøre det. Hvorvidt det bør gå greit å fikse plomberinga/erstatte selve antenneenheten på hovedkortet blir en annen sak. Og i all verden, hva er et godkjent verksted, og hvem godkjenner at de er godkjente nok ? Jeg gjør en kvalifisert gjetting på at det er det Telenor som bestemmer. ;-) Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Du har ett poeng der, men konsekvensene kan bli svært store med å imøtekomme denne klagen. I forskriften står det at NRK kan forlange å få mottakeren plombert, skjønner at kommunikasjonen fra NRK har vært uklar, likevel.. Det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker - eller makta rår :-) Udemokratisk vil si at flertallet av folket stemmer på et parti som vil kutte NRK-lisensen og det har vel ikke skjedd ennå :-) Høyre ønsket å få den på skatteseddelen vel !? Men, under valgkampinnspurten så feiget de TOTALT ut, og trakk det som valgkampssak. Selv om Høyre hadde hatt det i programmet ville det ikke hatt flertall. Så hva er poenget? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Du har ett poeng der, men konsekvensene kan bli svært store med å imøtekomme denne klagen. I forskriften står det at NRK kan forlange å få mottakeren plombert, skjønner at kommunikasjonen fra NRK har vært uklar, likevel.. Det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker - eller makta rår :-) Udemokratisk vil si at flertallet av folket stemmer på et parti som vil kutte NRK-lisensen og det har vel ikke skjedd ennå :-) Høyre ønsket å få den på skatteseddelen vel !? Men, under valgkampinnspurten så feiget de TOTALT ut, og trakk det som valgkampssak. Selv om Høyre hadde hatt det i programmet ville det ikke hatt flertall. Så hva er poenget? Poenget var ikke annet enn at de feiget ut (i store trekk ihvertfall). Lenke til kommentar
G Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Noen som har noe å bidra med til saken? Tenker ikke på penger, men informasjon om hva jeg må gjøre videre. En eventuell kronerulling til rettsak er siste utvei. Kan man feks få dekket sine saksomkostninger siden det er et offentlig organ som det bestrides et krav mot? Du får spør om hvem som skal dekke saksomkostninger i den juridiske delen av forumet. Ellers vil jeg anbefale deg "når" du får avslaget også fra Medietilsynet om å skrive en klage til Sivilombudsmannen. Dersom Sivilombudsmannen mener du skal ha medhold, så pleier de offentlige innstansene å rette seg etter formaningen som kommer fra denne offentlige innstansen (Sivilombudsmannen). Om de ikke retter seg etter det Sivilombudsmannen befaler, noe de forøvrig KAN velge å gjøre (altså la være å rette seg etter), SÅ vil saken vekke stor oppsikt. Vær klar over at alt som foregår i Sivilombudsmannens embete, blir fulgt med på av politikere på Stortinget. Det vil si at du får en mye bedre påvirking hos politikerne gjennom en klage og medhold fra dette embete, enn om du går mange andre veier for å påvirke politikerne. Om la oss si at f.eks. Sivilombudsmannen gir medhold, så er det nok grunnlag for at en politiker kan foreslå lovendring. Dersom den offentlige innstansen i tillegg lar være å rette seg etter Sivilombudsmannens avgjørelse, så vil det bare være dessto større grunnlag for lovendring. Fordi da fungerer tydeligivis ikke de offentlige funksjonene etter deres hensikt. Tusen takk for innspill Men, dessverre feiget jeg ut. Tid og penger på en sak som jeg sannsynligvis aldri vil vinne frem med og få satt en presedens tør jeg ikke ta sjansen på å gjøre. Hadde jeg hatt noe annet enn en normalt god lønn og hadde hatt midler til å kjøre en ordentlig sak hadde jeg absolutt gjort det. Da ville det blitt mer av prinsipper, og prinsippene våre i denne forbindelsen regner jeg med de fleste syntes er gode/sunne prinsipper å ha. Men, uten kjøpekraft hva advokater og saksomkostninger angår tør jeg ikke å hive meg ut på det. Det er som nevnt helt gratis å benytte seg av Sivilombudsmannens bedømmelse i saker som har nådd til topp av det du kan klage det inn ovenfor den aktuelle offentlige innstans som du er dypt uenig med. Les her: Medietilsynet er et slikt i ditt tilfelle. Unnskyld for det, men jeg nevnte det i et annet innlegg av liknende innhold, altså at det er gratis å kontakte Sivilombudsmannen. Nevnt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487408&page=20&do=findComment&comment=21489460 Bare å beklage at jeg ble så ivrig på å meddele at embete Sivilombudsmannen eksisterer spredd over flere innlegg. Endret 15. mars 2014 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Fy og fy. Det er alt jeg kan si om behjelpeligheten til Lisensavd. Har ringt dem for å forsøke nøste opp i hvilke apparater som er registrert i mitt navn. De greier å oppgi årstall. Apparat 1 har Årstall 2xxx Apparat 2 har Årstall 2xxx men et år senere. Så jeg eide CRT TV (apparat 1) et år før jeg kjøpte nytt (apparat 2) og kastet CRT TVen på i EL-returen. Forsøker å få et eller annet referansenr. per mottaker ut fra Lisensavdelingens ansatte pr. telefon. Men, nei det skal ikke være en lettvint operasjon. Serienr. som for meg er det mest intuitive å oppgi for det nyeste apparatet, nei det har ikke NrK kjennskap til. Makan til surrehuer eller vri og gjøre seg vrang og vanskelig. Han første jeg snakker med sier at dataprogrammet for å undersøke dypere på et Løpenr. som de kaller referansen for er nede for telling i øyeblikket, og beklager det. Ringer derfor tilbake en time senere og får oppgitt at Apparat 1 ikke har noe løpenr. fordi det er så gammelt. Så hvordan skal jeg nå referere til apparatene mine når jeg skriver til NrK for å bli kvitt lisensen? Hva skal jeg kalle disse apparatene for? Endret 24. mars 2014 av G Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Om du har ett, to eller tre apparater er irrelevant. Det som betyr noe er om du har TV, ikke hvor mange. Om du kvitter deg med ALLE dine apparater, så kan du informere dem om det. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Lisensavdelingen til NRK er et mareritt. Jeg har hatt en enkel sak liggende i snart 2 måneder uten respons, selv om jeg mottok automatisk svar om at henvendelsen er mottatt. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Fikk plombert det gjenværende flat-TV jeg har. Sendte i dag avgårde en finslig e-post til Lisensavd. Ved forsøk nr. 3 i dag så fikk jeg tak i en hyggelig dame i Lisenavd. som sa at jeg ikke behøvde å spesifisere så enormt nøye alle detaljene. Det viktige er visst å proklamere at man er fri for mottakere og at man sier opp sin lisens. Pluss at man er ærlig og forteller hva man har gjort med de gamle apparatene, og om man evt. har gitt eller solgt det til en ny eier. Merk at damen sa eventuellt. Det er altså åpning for å kvitte seg med apparater, og at man kanskje kan slippe å måtte levere det til TV-verksted for offisiell "likvidering" med tilhørende papir-hale. Så jeg fyllet inn de detaljene jeg visste om mine apparater for ordens skyld, og håper med dette jeg er ferdig med lisensen min. Plombering som jeg har her valgt på gjenværende apparat, burde jo fremkalle en dessto enklere avklaring, enn en slik "bortsetting av apparat"-sak. Jeg sier i fra hvor lang tid og hvilket svar jeg får, når tiden for det blir moden. Håper det ikke drøyer utover juni måned som jo er utgangen av første termin. Men, jeg har en god følelse, og føler meg fri og frank Obs! Jeg la selvfølgelig med servicerapport for plomberingen til e-posten. Se der fikk jeg også et slikt automatisk e-post svar: Lisens Autoreply <[email protected]> NRK Lisensavdelingen har mottatt din henvendelse. Vi har for tiden stor saksinngang, og det kan ta noe tid før din henvendelse blir behandlet. Din lisens er stoppet til saken blir behandlet.Dersom din henvendelse gjelder registrering av ny lisens, vil du motta faktura i posten når ny lisens er registrert.Dersom din henvendelse gjelder melding om ny adresse, vil faktura for neste termin bli sendt til ny adresse. Vi ber deg benytte den faktura du har fått tilsendt for betaling for denne terminen.Alle andre henvendelser vil bli behandlet fortløpende, og du vil motta svar fra oss når saken er behandlet.Kan du finne svar på dine spørsmål på våre nettsider? Se www.nrk.no/lisens.Med hilsenNRK LisensavdelingenVi gjør oppmerksom på at endringer eller innsigelser vedrørende ett lisensforhold må meldes av den lisensregistrerte selv. Unntak gjøres kun ved skriftlig fullmakt. Endret 24. mars 2014 av G Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Fikk plombert det gjenværende flat-TV jeg har. Sendte i dag avgårde en finslig e-post til Lisensavd. Ved forsøk nr. 3 i dag så fikk jeg tak i en hyggelig dame i Lisenavd. som sa at jeg ikke behøvde å spesifisere så enormt nøye alle detaljene. Det viktige er visst å proklamere at man er fri for mottakere og at man sier opp sin lisens. Pluss at man er ærlig og forteller hva man har gjort med de gamle apparatene, og om man evt. har gitt eller solgt det til en ny eier. Merk at damen sa eventuellt. Det er altså åpning for å kvitte seg med apparater, og at man kanskje kan slippe å måtte levere det til TV-verksted for offisiell "likvidering" med tilhørende papir-hale. Så jeg fyllet inn de detaljene jeg visste om mine apparater for ordens skyld, og håper med dette jeg er ferdig med lisensen min. Plombering som jeg har her valgt på gjenværende apparat, burde jo fremkalle en dessto enklere avklaring, enn en slik "bortsetting av apparat"-sak. Jeg sier i fra hvor lang tid og hvilket svar jeg får, når tiden for det blir moden. Håper det ikke drøyer utover juni måned som jo er utgangen av første termin. Men, jeg har en god følelse, og føler meg fri og frank Obs! Jeg la selvfølgelig med servicerapport for plomberingen til e-posten. Se der fikk jeg også et slikt automatisk e-post svar: Lisens Autoreply <[email protected]> NRK Lisensavdelingen har mottatt din henvendelse. Vi har for tiden stor saksinngang, og det kan ta noe tid før din henvendelse blir behandlet. Din lisens er stoppet til saken blir behandlet. Dersom din henvendelse gjelder registrering av ny lisens, vil du motta faktura i posten når ny lisens er registrert. Dersom din henvendelse gjelder melding om ny adresse, vil faktura for neste termin bli sendt til ny adresse. Vi ber deg benytte den faktura du har fått tilsendt for betaling for denne terminen. Alle andre henvendelser vil bli behandlet fortløpende, og du vil motta svar fra oss når saken er behandlet. Kan du finne svar på dine spørsmål på våre nettsider? Se www.nrk.no/lisens. Med hilsen NRK Lisensavdelingen Vi gjør oppmerksom på at endringer eller innsigelser vedrørende ett lisensforhold må meldes av den lisensregistrerte selv. Unntak gjøres kun ved skriftlig fullmakt. Dette kan ta sin tid. Min sak er som sagt inne i sin andre måned, og jeg har ennå ikke hørt noe. 1 Lenke til kommentar
Matawa Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Hei! Jeg har et spørsmål som kanskje er litt på kanten i denne tråden. Jeg tok over en leilighet og et tv-abonnement for en stund siden. Vi ser sjeldent på tv, men fikk likevel aldri rota oss til å avbestille det, og tenkte at så lenge vi ikke betalte lisens så var det ikke så farlig. Så kom det selvfølgelig en kontrollør på døra. Jeg sa jeg ikke hadde TV, og lot han ikke slippe inn for å se. På en måte var dette veldig positivt fordi jeg da fikk rota meg til å si opp TV-signalene etterpå, og derfor slipper de bortkastede kronene. Det jeg lurer på er om de kan finne ut at jeg hadde tv-signaler til boligen da kontrolløren var på beøk? Jeg har ikke noe tv-apparat registrert i mitt navn. Så hva kan de egentlig gjøre, og hva burde jeg evt gjøre? Kommer det er krav om lisens for perioden som er nå så betaler jeg gladelig den, men kjedelig å måtte gå gjennom all kranglinga resten av dere har gått igjennom for å komme meg ut av den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå