Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei Jeg kjører Peugeot 407 fra 2004. Den har navigasjon/stereo, og enheten heter såvidt jeg har forstått RT3 eller RT4. Inni hanskerommet er inngsang for lyd og bilde. (Rød, hvit og gul) Alt jeg ber om er en AUX-inngang, så jeg kan koble til en mp3-spiller. Jeg kan bruke lydinngangen i hanskerommet når bilen står stille. Skjermen er svart, siden det ikke er noe videosignal. Men det går greit. Problemet er at signalet blir brutt når bilen begynner å kjøre. Tydeligvis har en eller annen gjøk bestemt at føreren ikke skal se på TV mens han kjører, og dermed kutter også lydinngangen. Det er et kjent problem, og noen glupinger produserer en boks som lurer sperren til å tro at bilen står stille. Jeg ba Bilradiospesialisten om å installere en sånn. Men når jeg skulle hente bilen hos Bilradiospesialisten i dag, sa de at det ikke hadde virket. Jeg fikk ikke snakke med montøren, for han hadde gått for dagen. Alt i bilen er som før. Hvorfor virket ikke Video in motion-boksen? Ekspeditøren foreslo å spørre hos Bertel o. Steen. Men jeg har allerede spurt hos et annet, lite merkeverksted, og de kunne ikke hjelpe. Det var de som ba meg prøve Bilradiospesialisten. Er det sannsynlig at Bertel o. Steen har kompetanse og utstyr som både det mindre merkeverkstedet og Bilradiospesialisten mangler? Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor dette må være et hardware-problem. Sperra burde kunne deaktiveres i softwaren! Det burde være så enkelt som å gå inn i en meny. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Skaff deg riktig adapter, og få noen andre enn bilradio"spesialisten" til å gjøre dette for deg, det skal ikke være noe hokkus pokkus å få til dette. http://pdf.ampire.de/caraudiosystems/TF-PSA/man_eng_TF-PSA.pdf Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Tror kanskje det var noe slikt de prøvde å installere. Jeg så ikke nøye på den. Men det er en ting jeg stusser på: De måtte bestille boksen kun til meg, og det tok flere uker før de fikk den inn. De sjekket at den skulle passe til RT3 og RT4 før de bestillte. Nå når jeg kom for å hente bilen, og de sa at det ikke hadde virket, spurte jeg om de hadde prøvet med en annen boks. Jeg fikk inntrykk av at han hadde mange sånne bokser. Mange sånne bokser? Den måtte jo spesialbestilles! Har han muligens forsøkt å installere en standardboks han hadde på lager, i stedet for den boksen de spesialbestillte for meg? Det kom jeg nettopp på at jeg må ringe og spørre om. De med teknisk kompetanse hadde visst gått hjem for dagen. Var bare en selger igjen, tror jeg. Endret 28. januar 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Du får la håndbrekket stå på 1. klikk når du kjører, så bilen ikke forstår at den beveger seg. Er dette en Peugeot-greie? Hadde en 308sw leiebil, forsøkte å koble mobilen til blåtann, men da kom en melding omtrent som: "Parring er ikke tillatt mens bilen er i bevegelse". Så da vet man det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Vil helst ikke kjøre med brekket på. Men om det sitter en bryter der, kan man vel kutte en kabel så bilen tror det er på, selv om brekket er av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ville nok ikke gjort det. Kjenner ikke Peugeot, men ofte er lampen for håndbrekket samme lampe som varsler feil på bremser/bremsevæske, i tillegg vil enkelte biltypen pipe og varsle at håndbrekket er på. Enten en overgang for å lure bilen, eller en omkoding, vil nok være beste løsning. Burde være en grei sak å kode om, da dette trolig ikke er påbudt i alle land. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg vil ha inngang for lyd. Jeg trenger ikke videoinngang. Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Håpløs regel. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Kan jo evt kjøpe en slik sak da: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1077_1088/products_id/2877 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Det var noe slikt jeg opprinnelig tenkte på. Men hun i Bilradiospesialisten sa at tilkoblingen mellom CD-skifteren sitt grensesnitt ikke var standard, og derfor kunne de ikke koble noe på der. Men det går altså an? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Huff, nok en gang så "imponerer" bilradiospesialisten, hehe Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Den Peugeot bilradioen omtales noen steder som RT3, og andre steder som RD3. Er det det samme? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Tabbe. Varen jeg kjøpte er for RD3 og jeg har RT3. De har ikke samme kontakter. Håper jeg får bytte den... Noen andre løsninger? Eventuellt bytte heeele anlegget i bilen, inkl. skjermen? Det blir dyrt regner jeg med. Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå