syntEltric Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg har oppdatert BIOS til UEFI (U1h) og installert Windows 8 Pro x64 i UEFI mode. Etron USB 3.0 host controller er installert og alt ser bra ut i Device Manager. Men det er ikke noen reaksjon når jeg kobler USB-HDD eller minneinne til USB 3.0 portene. HDD spinner opp og lyser, men Windows reagerer ikke. Det skal sies at HDD og minnepinne er USB 2.0, men de fungerte fint i USB 3.0 porten da jeg kjørte Windows 7 x64 og F12 BIOS på samme system. Jeg har googlet problemet og fant ut at flere har samme feil, men jeg finner ingen løsning. Noen som vet hva som skjer? (se specs i signatur) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Du har lastet ned Win8 drivere til USB 3? Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Du har lastet ned Win8 drivere til USB 3? Ja, har installert Etron USB 3.0 Driver (1.0.0.0115) og spesifiserte Windows 8 x64. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Da fant jeg feilen selv, omsider, ganske så seint. Lenge siden jeg har dilla med PCen så det var faktisk koselig med litt feilsøking UEFI bios u1h var problemet. Etron USB 3.0 fungerer ikke med den biosen. Måtte flashe tilbake til vanlig F12 bios. Men Windows 8 var installert som UEFI, så da ble det krøll. En rask reinstall av OS løste problemet og nå fungerer alt som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå