Gå til innhold

Skal bygge ny stasjonær til under 8000

Anbefalte innlegg

Hei!, skal kjøpe ny pc og har et budsjett på 8000. Så langt har jeg kommet frem til de delene som står under, og jeg lurer på om dette er et greit oppsett for "nyere spill", slik som BF3 osv. Driver også litt med virtualisering, men ikke noe som trenger ekstremt mye kraft.

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE - 752 kr(Student rabatt)

ASUS GEFORCE GTX 660 TI 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP - 2199 kr

CORSAIR GS 600W GAMING SERIES PSU 2013 EDT - 599 kr

INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER - kr 799

DUSTIN OPPDATERINGSPAKKE INTEL I5 3570K S-1155 - kr 2999

Totalt: 7 354 kr.

Alle råd til endringer er velkommen, og på forhånd, takk!

Endret av Kaaku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det stort sett ser bra ut. Virtualisering kan jo fort spise en del minne så du skulle kanskje vurdert 16GB? Jeg ville også byttet PSU med denne som er hakket bedre og modulær.

Nyere spill vil kjøre fint på denne maskinen. Du kan sammenligne skjermkortet på f.eks Anandtech og få en indikasjon på hvordan det yter i nyere spill, og hvordan det yter ift. andre kort.

Siden du har valgt en svært overklokkingsvennlig CPU og hovedkort kan du også vurdere en bedre kjøleløsning. Overklokking med standardkjøler er ingen god idé. En kjøler kan imidlertid smettes inn på et senere tidspunkt uten mye om og men.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Whopsan, sendte inn ordren for fem minutter siden, men det er ikke sånn at det er fjasko med den PSUen jeg har valgt?

Når det gjelder minne, så venter jeg litt med og oppgradere til 16 GB, kjører maks en eller to virtuelle maskiner omgangen nå til dags. Jeg tror også jeg venter litt med kjøler til CPUen, men takker for rådet :). Er ikke så gira på å overklokke akkurat nå, men kanskje jeg tar det som et prosjekt senere mot sommeren.

Tok også oppgraderte til en 180 GB intel 520 SSD,

Endret av Kaaku
Lenke til kommentar

Hei!, skal kjøpe ny pc og har et budsjett på 8000. Så langt har jeg kommet frem til de delene som står under, og jeg lurer på om dette er et greit oppsett for "nyere spill", slik som BF3 osv. Driver også litt med virtualisering, men ikke noe som trenger ekstremt mye kraft.

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE - 752 kr(Student rabatt)

ASUS GEFORCE GTX 660 TI 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP - 2199 kr

CORSAIR GS 600W GAMING SERIES PSU 2013 EDT - 599 kr

INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER - kr 799

DUSTIN OPPDATERINGSPAKKE INTEL I5 3570K S-1155 - kr 2999

Totalt: 7 354 kr.

Alle råd til endringer er velkommen, og på forhånd, takk!

Likt oppsettet jeg har bestilt. Jeg bestilte et Asus P8z77-V Pro, Fractal Design R2 PSU (650W), i5 3570k, 32GB corsair RAM (lavprofil 4x8), Kingston SSD for OS-et, og CPU-kjøler fra Noctua + samme kabinett som deg. Landa på litt over 7000 kr. Har skjermkort og resten fra før. Skal brukes til redigering, spiller ikke spill.

Hvis du skal overklokke CPU-en, så har jeg forstått det slik at det er lurt med lavprofils ram-brikker. Hvis ikke, vil du få problemer med plass. RAM-brikker som er for høye, vil ta i kjøleren, og det vil ikke passe skikkelig. Har ikke erfaring selv, men har lest det.

Endret av KaNi2013
Lenke til kommentar

Hei

Det var synd med den andre (hvilken ikke jeg hadde anbefalt). Jeg fant en test som viste at den var bra - men at den støyet ved belastning. Kvalitetsmessig utenom det så virket den helt ok.

Jeg er ikke ekspert på strøm, men vet at Corsair TX-modellene er bra. Det var en gang en som het Smirnoff? eller noe sånt her på forumet - han var god på strømenheter - og han kan kanskje hjelpe deg?

Men nå skal det sies at jeg ikke er redd for å anbefale den du nå har vurdert - den er jo en av de beste på markedet relatert til kavlitet/pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker at det blir bestilling på den strømforsyningen jeg linket til over, skal bare ta en telefon til dustin og se om jeg slipper frakt kostnaden da det var et dårlig produkt de solgte meg først. Krysser fingrene :)

Men takker for hjelpen Jorn, greit å få litt ting bekreftet her :)

Endret av Kaaku
Lenke til kommentar

Tenker at det blir bestilling på den strømforsyningen jeg linket til over, skal bare ta en telefon til dustin og se om jeg slipper frakt kostnaden da det var et dårlig produkt de solgte meg først. Krysser fingrene :)

Et like bra alternativ, om ikke bedre er EVGA Supernova http://www.dustinhome.no/product/5010660345/evga-supernova-nex750g-gold-750w-power-supply/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

80+ Gold og fullt modulær

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...