tomsi42 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Tenker på det jeg så i denne videoen: De gutta der har vel for mye fritid? Merker ikke noe selv (Jeg har 2412M) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Hehe, men når vi snakker om bildebrikker og ISO støy, så kan vi vel også snakke litt mer i dybden angående hvordan diverse skjermer fungerer? Skjermen er jo en vesentlig del av bildeprosessen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Her står det litt til om "problemet": http://photo.stackex...use-for-photo-e EDIT: Her er mer: http://www.mactalk.c...dell-u2410.html Og her: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1746126 Endret 29. januar 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Tenker på det jeg så i denne videoen: https://www.youtube....h?v=r_RCYtplefA Du tenker på "feil" modeller hele tiden...tenkte jeg, men kikket gjennom videoen og tenkte at det egentlig er greit å slite med U2410 inntil videre - etter å ha sjekket tftcentral - igjen.... "I know many people are going to be asking the question: "which is better, the U2410 or U2412M?" I'd like to start by re-iterating the point that the U2412M is not replacing the U2410, but rather will be a supplementary model in the UltraSharp range, aimed more at the mass consumer market and multimedia user. The U2410 is aimed more at professional graphics users and higher end work while also offering an all round feature and function set. The price point is lower on the U2412M than the U2410 but its features do vary." Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Om ikke dette er på langt nær så "farlig" som det blir hypet som, så er det vertfall "farlig" nok til at jeg blir skeptisk. Gidder ikke å kjøpe meg frustrasjon Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Jeg har en 2410 så da er kanskje ikke dette et problem i utgangspunktet. Edit: ser at Dustin har kampanje på noe dell skjermer nå, nesten halv pris på 30" Endret 29. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Gidder ikke å kjøpe meg frustrasjon Det er jo bare å kline til med en skjerm fra Dustin - og returnere hvis du ikke er fornøyd? Dustin lover: Premium-skjermservice: Få en kostnadsfri erstatningsskjerm hvis du får så mye som én lys piksel på skjermen. Solid service: Få tre års avansert byttetjeneste og begrenset maskinvareservice. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg ville vært litt skeptisk til Dell Ultrasharp. Jeg har selv 2 stk 2408WFP som riktignok ikke er siste skrik, men disse har i alle fall en svakhet med noen vertikale striper (gul og turkis) som kommer over skjermen etter at den har passert 1 år eller noe i den duren. Jeg fikk ny på garantien første gang det skjedde. Neste gang det skjedde (med den jeg fikk ny på garantien) var det ikke noe hjelp å få fra Dell. Ville i alle fall sjekket rundt på nettet på den Dell Ultrasharpen du ser på lider av dette problemet. De har sikkert blitt bedre på 3 år, men man vet aldri. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk ja... Har fått det inn med morsmelken at "Hvis ting høres for godt ut til å være sant, så er det ofte det" Med det så mener jeg at man får en knakande god skjerm til foto fra Dell til 4990,- mens konkurrentene koster omtrent det dobbelte. Dell har også fått veldig mange gode skussmål på tester etc, men hvis man graver litt, så begynner man å finne noe som i verste fall kan tyde på hastverk under produksjonen. Han jeg snakket med hos Eizo tidligere i dag ga meg et veldig godt inntrykk, og selv om dette opplagt er jobben hans så svarte han veldig ryddig og ordentlig på det jeg spurte om. Han gikk såpass i dybden at mye av det han sa forsvant tvers igjennom hos meg vertfall Egentlig så står det nå mellom to skjermer. Eizo CG 276 og Eizo CX270. Sistnevnte med kalibrator vil koste ca.14.000,- og førstnevnte vil koste 20.800,- men denne har innebygget kalibrator. Ellers skal disse to skjermene være identiske. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Jaja, jeg valgte å kjære "safe" og har nå bestillt Eizo Color Edge CX270 Denne er identisk med toppmodellen bortsett fra at denne ikke har innebygget kalibrator. Dog har også denne så vidt jeg har sett en slags innebygget kalibrator, men uansett så får man jo kjøpt slike utenom og jeg sparte 8.000,- Det er ca. en ukes leveringstid på disse, men du store nå gleder jeg meg 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Her om dagen solgte jo Komplett Flexscan SX2762 til 8.000.- en skjerm som i sin tid kostet 16.000 ved lansering. Dette var vel det beste tilbudet en kunne få og var under dittt budsjett på 10.000,- Denne skjermen har akkurat det samme panelet som Coloredge 275 som selges til en langt dyrere pris. Coloredge er vel det de kaller fabrikkalibrert og har innebygget kalibrator, og så sier de kvalitetskontrollen er bedre på panelene som havner i Coloredgeskjermene. Har selv hatt hatt Fleexscan 2762 i over 1 år nå, ikke noe å si på kvaliteten her. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Det er sikkert ikke noe som helst galt med FlexScan 2762, men når den i skrivende stund koster 9.990,-(?) så velger jeg heller å kjøpe storebroren til bare 3-lapper mer. Da får jeg også innebygget "kalibrering". Dog er denne noe simplere enn på toppmodellen, men tipper det duger til mitt bruk. I følge han på Eizo så er Flexscan skjermene for fotoredigerere på budsjett. Jeg fortalte han at jeg hadde en 4 år gammel Samsung Syncmastar som kostet ny ca. 2.500,- og da klarte han nesten ikke å holde seg med tanke på latter. "Uansett hvilken skjerm du kjøper fra Eizo vil gi deg et nytt syn på arbeid med foto" var det han sa. Jeg tror han på det, for jeg er ikke akkurat godt vant når det gjelder skjermer, men nå er altså tiden inne til å få litt mer glede av bildene jeg tar Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg ville vært litt skeptisk til Dell Ultrasharp. Jeg har selv 2 stk 2408WFP som riktignok ikke er siste skrik, men disse har i alle fall en svakhet med noen vertikale striper (gul og turkis) som kommer over skjermen etter at den har passert 1 år eller noe i den duren. Jeg fikk ny på garantien første gang det skjedde. Neste gang det skjedde (med den jeg fikk ny på garantien) var det ikke noe hjelp å få fra Dell. Ville i alle fall sjekket rundt på nettet på den Dell Ultrasharpen du ser på lider av dette problemet. De har sikkert blitt bedre på 3 år, men man vet aldri. Hej Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med dine skærme, og den manglende hjælp fra vores support. Det er ikke meningen at din skærm skal have sådan nogle problemer efter kun et års tid, og din anden skærm burde derfor også have været udbyttet på garanti. Nu ved jeg ikke hvor gammel din skærm er, men hvis den er købt som privatperson, har du ifølge norsk lovgivning 5 års reklamationsret. Jeg vil derfor meget gerne tage et kig på sagen, hvis du sender mig dit Dell ordrenummer i en privat besked. Er skærmen købt igennem en reseller, skulle du kunne få Dell ordrenummer af dem. Samtidig vil jeg råde dig til at prøve den indbyggede self-test af skærmen, for at sikre, at det ikke er kablet den er gal med. Du kan få vejledning til hvordan du kører denne test her: http://www.dell.com/support/troubleshooting/us/en/19/supportvideos/ShowFavoriteVideo?VideoEmbedCodeParam=VqbXA4NjqDgkna9qtu0HYFzVAMqOZwWl Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter 5 Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Gratulerer med ny skjerm BjerkneZ :-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Takk for det Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Sorry for å bumpe tråden, men er du fornøyd? Kjøpte en Dell U2713H som er grønn i øvre venstre hjørne, blå i de nedre hjørnene og relativt nøytral i øvre høyre hjørne, med fallende lysstyrke mot midten av skjermen.... Tenker å kanskje bytte den på angrefristen, og handle CX270 i stedet. Har hatt Wide Gamut skjerm i mange år, men lurte på om det egentlig hadde vært lurere å holde seg til sRGB med tanke på webinnhold. Allikevel så er vel Eizo ganske smashing i sRGB-modus... Har en X-Rite i1 Display Pro som jeg antar at bør være flott til å kalibrere Eizo-en, hva har du brukt? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Gratulerer med valget Endret 9. september 2013 av GCardinal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå