Kurt Lekanger Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ny "premium"-versjon av fjerde generasjon iPad skal være underveis. Planlegger Apple en 128 GB-utgave av iPad? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Men SD kort er fortsatt uaktuelt? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Men SD kort er fortsatt uaktuelt? I likehet med Google sine Nexus tablets så er SD kort uaktuelt ja. 1 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser vel mindre behov for lokal lagring nå enn da første gen ipad kom. Det som derimot hadde vært mer aktuelt hadde vært en boks på størrelse med airport express som kunne kjøre en streaming server. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 128 GB til tablet er jo lett å få. Alle toppmodellene er jo i 64 GB varianter, og så er det bare å sette i minnekort på 64 GB som koster 400 kr. Altså mye mindre enn en oppgradering koster, uansett produsent. Så minnekort er jo å anbefale. Er jo og derfor Apple ikke vil ha støtte for det, for de tjener jo ikke så mye da. Bedre å la folk betale tusenlapper til Apple enn hundrelapper til noen andre. Det samme har jo og blitt mer og mer populært blant andre produsenter, som og vil tjene penger. Selvfølgelig. Akkurat som selskaper som finner opp nye typer minnekort for hvert produkt de lager (som PSP) sånn at du må kjøpe hos dem for 4X normalpris. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 For all del, minnekortplass er bra, og skulle gjerne ønsket det på iPad også. Men hastighetene til et minnekort og interfacen er ganske mye tregere enn internminnet, så det egner seg kun til lagring av media. Software og lignende egner seg ikke til å plassere på minnekort. Det går også bort fra Apples generelle filosofi etc. Men for all del, hovedgrunnen er penger og økt inntjening. Et minnekortspor hadde ødelagt dagens modell med tre lagringsstørrelser, det hadde jo i realiteten blitt 80, 96 og 128 GB-varianter. Pluss, mer inntjening når de tar 1000 kroner for mer minne. 1 Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Med og uten wi-fi? Satser på at det er snakk om 3G/4G og at wi-fi er standard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Bare jeg som savner ett brett/mobil med plass for 2 eller flere minnekort? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 For all del, minnekortplass er bra, og skulle gjerne ønsket det på iPad også. Men hastighetene til et minnekort og interfacen er ganske mye tregere enn internminnet, så det egner seg kun til lagring av media. Software og lignende egner seg ikke til å plassere på minnekort. Det går også bort fra Apples generelle filosofi etc. Og nøyaktig hvorfor har man mer enn 16GB? Fordi media, det er hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Nei, det kommer selvsagt an på brukeren. Jeg har ikke iPad, men en iPhone med 16GB. Jeg har brukt opp all plassen, og av de 14 GB-ene jeg har tilgjengelig, har ca. 6 GB gått til bilder og musikk, mens resten er bundet i programmer og spill. Jeg vil tro at det tallet kan bli ganske mye større på en iPad der mange spill kan ta mye plass, for eksempel stortitler som GTA Vice City og lignende. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Må være det kjedeligste selskapet som finnes. Drypp stilt i månedsvis og så kommer en (ikke)nyhet om noen påsveisete minnekort.. Ja, hurra. Verden med sine krav og aksjekurser har visst gått uhørt forbi denne gjengen. Men dem om det, det er ikke mine penger og firma. 1 Lenke til kommentar
Lemmys Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 De nettbrettene med minnekortplass, er summen av alt minne du har i nettbrettet dermed et linjært minne som kan benyttes til hva du vil slik som på iPad, eller er minnekortplassene noe som havner på utsiden som en gammeldags diskettstasjon? Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 "Den nye modellen vil finnes som både svart og hvit modell og med og uten Wi-Fi " ?? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 $929 for 3G-utgaven. Ler feil på meg.. http://www.engadget.com/2013/01/29/apple-boosts-fourth-generation-ipad-to-128gb-for-799/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg