Countryman Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 God Morgen! ser der finnes lignende tråder her, men jeg ønsker å være relativt spesifik. Jeg har ingen apple-produkter og har ingen planer om å bytte ut alt mitt androide med dette. Jeg har nå brukt Boxee noen dager - Denne fungerer helt ok men virker å være full av bugs (red-screen of death, buffrer selv ved små musikkfiler osv) og er muligens ikke et helt ferdigutviklet produkt. Det finnes heller ingen android-nettbrett applikasjon som gjør alle tingene jeg ønsker. Jeg har brukt 2 dager på å få Ammo Boxee Remote Control til å fungere, og denne appen har et kjempepotensial. Men den mangler for meg det viktigste, nemlig muligheten til å skippe/auto-play-next-item når jeg streamer musikk fra PC`n min. For å få til dette må jeg opprett m3u-filer, og dette er virkelig ikke noe jeg ønsker å bruke mine siste dager på..dette virker å være en enorm jobb. Jeg trenger derfor hjelp, til å finne noe som kan gjøre denne jobben. Jeg legger her ved +`r og -`r ril hva som er viktig og ikke viktig: Jeg har: Asus Transformer Infinity, Onkyo nr-616, Wifi. "media-boksen" : + ha innebygd wifi + det må finnes en android-nettbrett-app som gjør at jeg kan navigere musikk/filmer som ligger på PC/internlager + jeg skal ikke måtte skru på "tv`n" for å streame musikk fra PC (alt gjøres gjennom nettbrett-app, skipping av låter og mulighet for å spille av en hel cd uten å stoppe) Dette er et meget viktig kriterie fordi jeg kun har projektor + den skal kunne streame minst 720p uten å måtte buffre underveis. + produktet skal naturligvis ikke ha stoppet utviklingen/produksjon/updateringer slik som Squeesebox og Boxee(ja, jeg hører rykter om boxee også) - Jeg er ikke interessert i spotify/wimp/netflix eller lignende, men det er ikke skadelig om det følger med. Jeg setter utrolig pris på alle forslag/innslag Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 du kan installere itunes på pc-en og https://play.google.com/store/apps/details?id=hyperfine.hftunes.release&hl=no på asusen også har du pc-en koblet til anlegget Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Ja dette er en "nesten" løsning..har prøvd det meste nå ser du.. Dette hadde fungert bra, tror jeg, om jeg hadde dratt en hdmi fra pc til receiver og dermed droppa hele boxee`n.. problemet er at jeg har skjult annlegg, og pc`n står i et annet rom...det er jo litt kjipt å plutselig måtte ha en hdmi liggende gjennom hele stua.....ikke minst: kattene elsker å tygge på hdmi-kabler, jo dyrer de er jo bedre smaker de tydeligvis.. Jeg leser dette, om "iTunes Library to Boxee Box" : http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=63993 Her er det faktisk noen få strebere som får det til : http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=60627 disse streamer fra pc, og det er veldig varierende hva som fungerer og ikke fungerer. ingen jeg leser om bruker en tablet app, som igjen er et bohov for meg. Jeg må si det er trist at apple virker å ha den eneste "gode" løsningen på bilde/lyd i en og samme "box". som sagt, ammo boxee remote control (nettbrett-app) har dette fantastiske potensialet, men det mangler muligheten til å spille av en hel skive eller bare 2 låter etter hverandre, uten å måtte starte låt nr2 manuelt. Det er såå lite som skal til for developer...lage en million m3u-filer er uaktuelt.. Jeg har pr nå en boxee og denne fungerer hitils "greit" ved streaming av 720p filer, 1080p filer krever buffring/pauser midt i filmen, men dette har jeg forstått er nærmest u-unngåelig.. Den eneste løsningen jeg ser pr nå er å kjøpe en Sonos, som kan ta seg av musikk-streamingen...det er mer enn nok hdmi-innganger på receiveren, så sånn sett er det ikke no problem.. men, fortsett å kom med tips folkens. jeg er ganske så noob på dette temaet og jeg håpet at jeg skulle slippe å bruke mere penger nå.. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Forøvrig: En Sonos ville heller ikke gjort jobben ser jeg nå...fordi den har en innebygd forsterker.. om den da ikke kan kobles direkte til receiver via hdmi, slik at den kun er receiverforsterkeren som er aktiv..(?)..jeg ønsker da ikke å plugge høytalerne direkte i Sonos`n, men beholde de i receiver... hehe...jeg skjønner ikke helt jeg...det skal liksom være så enkelt, men det dukker opp en haug med spørsmålstegn, uansett hva jeg leser på.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Sonos fås både med og uten forsterker i. Men Sonos kan kun musikk, ikke bilde, og har enten analog eller digitale utganger, ingen HDMI. Hvis du gå på Youtube, og sjekker Linus Tech Tips, så har han på denne siden av nyttår drevet å byttet fra Apple til Windows 8 telefon. Der i en av de videoene, så viser han ett streaming program for video osv som skal fungere som Apple sine så vidt jeg skjønte. Regner med at man finner det til Android også. Mulig det kan brukes til å sende til hjemmekino anlegget også Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 ja Sonos ble det og det angrer jeg ikke et sekund på. Jeg kjøpte kun Connect +Bridge fordi jeg ønsket å bruke mine gamle høytalere, men har allerede begynt å tenke på å bygge på til andre rom osv... Sonos er helt Nydelig Jeg skal sjekke ut videostreamingstipset ditt så fort jeg får tid, takk for det Må si det er merkelig at det er kommet så få slike devic`er..virker som om de fleste androidene går ut av produksjon..squeezebox og Boxee f.eks..(Boxee`n min er foresten brent opp. Den unner jeg ingen å slite med slik jeg har gjort..) Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Jeg har nå funnet ut at Boxee fungerer meget godt, så lenge man ikke bruker den til det den er ment til....ihverfall for min del, streame digre/1080p eller 3D film-filer trådløst.. Har nå skaffet meg en western Digital HD som alle filmene blir lagt inn på via PC`n. Denne er liten og kan gjemmes bak Boxee`n og er tilkoblet Boxee via USB. Streaming trådløst av filer over 5G har jeg nå forstått er nærmest håpløst, men likevel - noen få får det til. Filene mine er fra 15-30G store og Boxee buffrer aldri når jeg direktekobler via USB Endret 28. mars 2013 av Countryman Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Godt du likte Sonos. Det absolutt beste til nettverksstreaming av filmer osv er garantert en HTPC. Det mest fleksible, og funker på alt. Disse løsningene er alltid best med kable, spesielt streaming av HD filer. Men den store fordelen med en HTPC, er at man kan slippe streaming, og heller overføre filer for lokal avspilling. Det er ikke stor kraften man trenger for disse, selv om de nok blir ett par tusen dyrere enn en ferdig løsning. Her selv en Western Digital som funker greit på soverommet, men ville aldri i livet byttet ut HTPCen i stuen med en boks av den typen. Styring med mus er utrolig mye lettere, og lasermus funker strålende på sofaen også. Husk også at de fleste nye TVer kommer ferdig med disse streaming mulighetene innebygd. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Godt du likte Sonos. Sonos viste seg å være en "dream come true" Aldri har jeg spilt mer musikk enn jeg gjør etter at Sonos kom i hus, enten det er streaming fra PC bibliotek, radiostasjoner, Deezer eller Wimp. Jeg skal snart investere i en Playbar til å ha inne på datarommet og jeg bare lurer, hva er forskjellen på en HTPC og en f.eks en Boxee? er den eneste forskjellen at en HTPC er selvbygd? eller kan en Boxee+ekstern HD tilkoblet USB regnes som en HTPC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå