B1n Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Noen her på forumet som fortsatt har Next3 abonnementet fra Nextgentel, og ikke fått med seg at dette har skiftet navn til Bredbånd 40.? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det har de helt sikkert, hvorfor spør du? Lenke til kommentar
B1n Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg hadde ikke fått det med meg, og blir fortsatt fakturert for Next3 som er 128 kroner dyrere en Bredbånd 40. Så tenkte høre om her var flere som ikke hadde fått med seg dette, fortsatt betaler for et abo, som ikke lengre finnes. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ja, det er en typisk business strategi det, Telenor har brukt denne flittig Gi faen i gamle kunder, ikke informer dem om nye abonnementer og for all del ikke flytt dem over til det nye abonnementet. Og hvis du må, skal det koste ny bindingstid Endret 28. januar 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
B1n Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Ja akkurat det jeg får til svar fra NGT. Dei har dei har sagt at det er det samme abonnementet bare nytt navn og billigere. Og vil jeg ha Bredbånd 40 må jeg binde meg for nye 12 mnd. Er dette lovlig.? Burde eg ikke blitt informert, eller automatisk overført til det nye abo navnet. Har og spurt dei hvor lenge dette har pågått, men det har jeg ikke fått svar på enda. Kommer en noe vei med og klage på dette.? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dette må du følge med selv. Dersom du vil bytte til det "nye" og billigere abonnementet, må du betale gebyr også: http://www.nextgentel.no/privat/priser/gebyrer_tjenester.php - endring av abonnement. Been there done that - og er ikke kunde av NGT lenger. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Pratet med en på chat på fredag og han byttet meg over uten noe binding eller gebyr. Fikk inntrykk av at det ikke var noen big deal, så ville nå spurt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Kanskje de har endret policy, det er en stund siden jeg byttet fra NTG. Jeg oppdaget at de hadde fått et raskere abonnement til samme pris, og kontaktet dem for å bytte til dette. Da fikk jeg gebyr (som da var 700 elns), siden det nye abonnementet kostet det samme som det gamle. Det måtte være et dyrere abonnment for å slippe gebyr. Endret 28. januar 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Har vært ute for dette før hos ngt.. Jeg sjekket om jeg kunne få samme hastighet for en rimligere penge hos annen ISP.. Så logget jeg på chatten og snakket med en kar der.. Jeg sa at hvis ikke jeg fikk ny pris på gammelt abb så byttet jeg levrandør.. Så begynte han med at jeg måtte binde meg 12mnd.. Da sa jeg nei, da bytter jeg. Så ble det at jeg måtte betale gebyr. Jeg sa fremdeles nei, da bytter jeg hvis ikke dere gir meg den nye prisen uten binding/gebyr. Han ga seg til slutt. Dette nytter sansynelig ikke hvis du har binding på eks abb. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Kanskje de har endret policy, det er en stund siden jeg byttet fra NTG. Jeg oppdaget at de hadde fått et raskere abonnement til samme pris, og kontaktet dem for å bytte til dette. Da fikk jeg gebyr (som da var 700 elns), siden det nye abonnementet kostet det samme som det gamle. Det måtte være et dyrere abonnment for å slippe gebyr. Ja, ikke godt å si. Jeg hadde ett eldre abb fra en kampanjeperiode (2006) og fant ut at tilsvarende koster 70kr mindre i mnd nå. Jeg spurte egentlig bare på chat om de andre godene fra kampanjeperioden fortsatt ville følge med så det var deres forslag å endre uten noe binding/gebyr. Ganske sprøtt å kreve såpass gebyr eller binding etter min mening (og særdeles lite kundevennlig?), men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå